تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

بررسی شرایط صعود تیم‌ملی زنان

ایران اگر با چین‌تایپه به تساوی برسد با یک امتیاز و تفاضل گل ۷- به جدول تیم‌های سوم خواهد آمد. در آن شرایط ما قطعا به مرحله بعدی صعود می‌کنیم. چرا که تیم سومی که از گروه سوم می‌آید با امتیاز صفر خواهد آمد.

کد خبر: ۱۲۰۰۳۰
۰۸:۲۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

جام ملت های آسیا

دیدارنیوز: تیم ملی فوتبال زنان ایران در صورت برد یا تساوی مقابل چین‌تایپه قطعا به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کند.

هفته دوم مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا با برگزاری دیدار‌های هر سه گروه به پایان رسید و نتایج جالب توجهی هم به دست آمد. همانطور که می‌دانید ۱۲ تیم در ۳ گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند. ۲ تیم اول هر گروه به صورت مستقیم راهی مرحله بعد می‌شوند و ۲ تا از سه تیم برترِ سوم هم مجوز صعود خواهند گرفت.

تیم ملی فوتبال زنان هند که دست بر قضا در گروه ایران حضور دارد به دلیل کرونایی شدن ۱۳ بازیکنش از مسابقات کنار گذاشته شد و جدول گروه یک، ۳ تیمی شد. این یعنی نتیجه بازی هند مقابل ایران در هفته اول هم پاک شد و گروه نخست به این شکل درآمد؛ چین (۶ امتیاز)، چین‌تایپه (صفر امتیاز با تفاضل ۴-) و ایران (صفر امتیاز با تفاضل ۷-).

حذف هند، شرایط و نحوه صعود را به صورت کلی با پیچیدگی مواجه کرده است. در پایان دور گروهی، برای سنجیدن وضعیت تیم‌های سوم و به خاطر رعایت عدالت بین تیم‌ها، نتایج تیم‌های سوم مقابل تیم‌های آخر هر گروه محاسبه نخواهد شد تا هر سه تیم حاضر در آن جدول خاص با توجه به نتایجی که مقابل تیم‌های اول و دوم گروهشان گرفته‌اند، مقایسه شوند.

چین‌تایپه را ببر و حریف فیلیپین شو

تیم ملی فوتبال زنان ایران باید روز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف چین‌تایپه برود. شاگردان مریم ایراندوست به خاطر تفاضل گل کمتر در جایگاه سوم ایستاده‌اند. ۳ حالت وجود دارد؛ برد، مساوی و یا باخت. ایران در صورت رسیدن به پیروزی بدون هیچ‌گونه استرس و، اما و اگری با ۳ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی یک چهارم نهایی می‌شود. در این صورت تیم دوم گروه دوم که احتمالا فیلیپین خواهد بود، حریف ایران می‌شود.

بیایید وضعیت گروه‌های دوم و سوم را هم بررسی کنیم تا بهتر متوجه شرایط ملی‌پوشان بانوی ایرانی شوید.

تایلند، تیم سوم گروه دوم

در گروه دوم استرالیا با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعود خود را به مرحله بعدی مسجل کرده است. فیلیپین با ۳ امتیاز در رده دوم جای دارد. آن‌ها تایلند، رقیب مستقیم خود را شکست داده‌اند و در هفته آخر هم باید به دیدار اندونزی بروند که ۲۲ گل تا به اینجا دریافت کرده است. فیلیپین به احتمال زیاد برنده این مسابقه می‌شود و با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی یک چهارم خواهد شد. تایلند هم باید با استرالیایی پیکار داشته باشد که اول شدنش در گروه قطعی است و از نفرات اصلی‌اش به احتمال زیاد استفاده نمی‌کند. در شرایط منطقی کانگرو‌ها برنده این دیدار می‌شوند، اما ممکن است بهره نبردن از نفرات اصلی باعث شود تا تایلند به امتیاز برسد. ما شرایط منطقی را در نظر می‌گیریم که استرالیا از سد تایلند می‌گذرد. در این وضعیت تایلند تیم سوم جدول خواهد بود. برای تعیین ۲ تیم برتر سوم، امتیاز آن‌ها مقابل اندونزی حذف می‌شود و آن‌ها نیز با صفر امتیاز به جدول می‌آیند.

ویتنام یا میانمار با صفر امتیاز در جدول تیم‌های سوم

در گروه سوم ژاپن و کره جنوبی ۲ بازی اول خود را برده‌اند و با ۶ امتیاز به مرحله بعدی راه پیدا کرده‌اند. بازی آخر آن‌ها با یکدیگر برای تعیین سرگروه خواهد بود. ۲ تیم دیگر ویتنام و میانمار هستند. هر نتیجه‌ای در این مسابقه رخ بدهد در جدول نهایی تیم‌های سوم بی‌تاثیر است چرا که تیم دیگر این تقابل، چهارم می‌شود و امتیازاتی که تیم سوم مقابل آن‌ها گرفته محاسبه نخواهد شد. یعنی تیم سوم گروه سوم نیز با صفر امتیاز پا به جدول نهایی خواهد گذاشت.

صعود قطعی ایران در صورت تساوی مقابل چین‌تایپه

ایران اگر با چین‌تایپه به تساوی برسد با یک امتیاز و تفاضل گل ۷- به جدول تیم‌های سوم خواهد آمد. در آن شرایط ما قطعا به مرحله بعدی صعود می‌کنیم. چرا که تیم سومی که از گروه سوم می‌آید با امتیاز صفر خواهد آمد. اصلا مهم نیست تایلند در گروه یک چه نتیجه‌ای را در جدال با استرالیای صعود کرده خواهد گرفت. در این شرایط ایران باید با ژاپن و یا کره (صدرنشین گروه سوم) پیکار داشته باشد.

اگر ببازیم به معجزه استرالیا نیاز داریم

حالا اگر ایران به چین‌تایپه ببازد. تفاضل گل ایران ۷- است و باید دید با چه اختلافی به تایپه می‌بازیم و تفاضلمان چقدر بدتر خواهد شد. چیزی که مطمئن هستیم این است که ویتنام و میانمار، تیم‌های مدعی رتبه سوم گروه سوم به ترتیب تفاضل گل‌شان ۶- و ۷- است و با همین تفاضل گل هم به جدول تیم‌های سوم می‌آیند. یعنی آن‌ها نسبت به مایی که به چین‌تایپه باخته‌ایم و تفاضلمان بدتر از منفی هفت شده برتری دارند.

می‌ماند تایلند؛ آن‌ها فعلا تفاضل گل‌شان با حذف گل‌هایی که به اندونزیِ قعرنشین زده‌اند، ۱- است. باید شاهد گلباران شدن آن‌ها توسط استرالیا باشیم که بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. هم استرالیا با تمام توانش به این دیدار نخواهد آمد و هم روی کاغذ دریافت هفت، هشت و یا ۹ گل از سوی تایلند بعید است. استرالیا با ۴ گل فیلیپینی را برد که تایلند را به سختی با یک گل برده بود. نتیجتا باخت ایران به چین‌تایپه فقط با یک معجزه از سوی استرالیا می‌تواند ما را به مرحله دوم برساند. جایی که باید به دیدار تیم نخست گروه سوم یعنی کره یا ژاپن برویم. البته که خودمان هم باید با حداقل اختلاف ممکن به تایپه باخته باشیم.

یک‌بار دیگر به صورت خلاصه آنچه که گفته شد را مرور می‌کنیم؛ ایران در صورت پیروزی مقابل چین‌تایپه قطعا در قامت تیم دوم گروه به دور دوم می‌رسد. با تساوی هم راه پیدا کردن تیم مریم ایراندوست به مرحله یک چهارم به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم قطعی است، اما شکست ایران در جدال تایپه شرایط خاص وسختی را به وجود می‌آورد و فقط باید منتظر گلباران شدن تایلند در مصاف با استرالیای از پیش صعود کرده باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی