تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آغاز نصب تراشه‌های رایانه‌ای در مغز انسان

شرکت neuralink به زودی آزمایشات بالینی خود را برای استفاده از تراشه رایانه‌ای و کاشت آن در مغز را آغاز خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۹۸۲۹
۱۰:۴۷ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: شرکت neuralink تحت مدیریت ایلان ماسک اعلام کرده است به زودی تراشه های رایانه ای خود را برای کاشت در مغز انسان را عملیاتی خواهد کرد.

این شرکت با هدف تولید تراشه های قابل کاشت در مغز کار خود را آغاز کرده بود و اکنون قرار است یک مدیر کارآزمایی بالینی نیز استخدام کند تا آزمایش های نسل بعدی این رابط ها را به سرانجام برساند.

با وجود اینکه احتمال خطا در این آزمایش بسیار بالا است اما در صورت موفقیت استفاده از این تراشه ها می توان گام حیاتی و مهمی برای قربانیان اختلالات عصبی، آسیب های مغزی، معلولیت و موارد دیگر بیماری برداشته شود. مدیر آزمایشات بالینی این شرکت قرار است مدیریت آزمایش‌های انسانی مورد نظر این شرکت را با قابلیت قبولی در فناوری های پزشکی آینده نگرانه آغاز کند.

هوش مصنوعی

پیش از این آزمایشاتی با کمک این تراشه روی میمون ها انجام شده بود به طوری که این تراشه های BCI به میمون ها کمک کرد تا بتوانند بازی‌های ویدیویی انجام دهند. neuralink در آینده با همکاری پزشکان و مهندسان برتر و به کمک داوطلبان آزمایشات بالینی تحقیقات خود را در مورد این فعالیت ها با کمک مدیر آینده بخش آزمایشات انجام می دهد.

پیش از این ایلان ماسک در مصاحبه خود با وال استریت ژونال اعلام کرده بود این تراشه تا پایان سال ۲۰۲۲ در مغز انسان قرار خواهد گرفت. با وجود اینکه ایلان ماسک این وعده جذاب و خطرناک را مطرح کرده است اما از آنجایی که این طرح باید به تایید سازمان غذا و دارو آمریکا برسد، نمی توان به طور قطعی انتظار داشت، اولین آزمایش انسانی در سال ۲۰۲۲ میلادی رخ دهد.

برچسب ها: مغز هوشمند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی