تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

اعتراض فعالان حقوق حیوانات؛ ایلان ماسک میمون‌ها را شکنجه کرده است

حامیان حقوق حیوانات ادعا کرده اند، میمون‌هایی که ایلان ماسک فناوری تراشه مغزی شرکت نورالینک خود را بر روی آن‌ها آزمایش کرد شکنجه شده اند.

کد خبر: ۱۲۱۷۸۹
۰۹:۵۵ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

اعتراض فعالان حقوق حیوانات؛ ایلان ماسک میمون‌ها را شکنجه کرده است

دیدارنیوز ـ به نقل از دیلی‌میل، این شرکت بیوتکنولوژی در حال توسعه رابط مغزی رایانه‌ای است و ادعا می‌کند که روزی می‌توان انسان‌ها را فوق هوشمند کرد و توانایی راه رفتن را به افراد فلج بازگرداند.

با این حال "کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه" (PCRM) ادعا می‌کنند که در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، میمون‌های آزمایشگاهی که متعلق به شرکت نورالینک بودند تحت آزمایشاتی قرار گرفتند که در حد شکنجه بوده است و شواهدی از بثورات پوستی، خودزنی و خونریزی مغزی در اسناد بررسی شده، مشاهده شده است.

در این آزمایش‌ها که طی همکاری میان دانشگاه "کالیفرنیا دیویس" (UC Davis) و نورالینک انجام شده است ۲۳ میمون شرکت داشتند که ۱۵ مورد از آن‌ها در نتیجه عوارض آزمایش یا نگهداری نامناسب جان خود را از دست دادند یا مورد اتانازی قرار گرفتند.

این کمیته شکایتی را علیه دانشگاه کالیفرنیا دیویس به وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا تسلیم و ادعا کرد که این میمون‌ها در نتیجه‌ی نگهداری نامناسب و آزمایش‌های تهاجمی قرار دادن ایمپلنت در سر آزار زیادی دیده‌اند.

دانشگاه کالیفرنیا دیویس که در سال ۲۰۲۰ همکاری‌اش را با نورالینک به اتمام رساند می‌گوید که در طول آزمایش‌ها دستورالعمل‌های تحقیقاتی را به طور کامل بررسی و تایید کرده است.

سخنگوی این دانشگاه به دیلی‌میل گفت که کارکنان آن مراقبت‌های دامپزشکی از جمله نظارت شبانه‌روزی بر حیوانات را انجام داده‌اند و هرگونه حادثه‌ای را به کمیته مراقبت و استفاده از حیوانات (IACUC) گزارش داده‌اند تا در صورت نیاز تغییراتی در دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها اعمال شود.

این شکایت از سوابق به دست آمده توسط کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه که شامل ۶۰۰ صفحه از اسناد دامپزشکی و گزارش‌های کالبدشکافی است، نشات می‌گیرد.

این ۲۳ میمون توسط نورالینک مورد آزمایش قرار می‌گرفتند، اما تا سال ۲۰۲۰ در تاسیسات مطالعات پستانداران دانشگاه کالیفرنیا دیویس نگهداری می‌شدند. دانشگاه کالیفرنیا دیویس برای انجام این آزمایش طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ از نورالینک ۱.۴ میلیون دلار دریافت کرد.

کمیته پزشکی پس از به وجود آمدن شک و شبهه‌هایی در مورد اینکه پریمات‌ها قادر به کنترل رایانه با مغز خود هستند، به بررسی این موضوع پرداخت.

سال گذشته یک ویدیو توسط شرکت نورالینک منتشر شد که نشان می‌داد یک میمون به نام "پاگر" (Pager) نسخه‌ای کلاسیک از بازی پونگ را با استفاده از ایمپلنت نورالینک بازی می‌کند و تنها با فکر کردن بازی را هدایت می‌کند.

در این شکایت، حامیان حقوق حیوانات دانشگاه کالیفرنیا دیویس را در ۹ مورد ناقض حقوق حیوانات می‌دانند از جمله آن‌ها قانونی مبنی بر به حداقل رساندن درد و ناراحتی برای حیوانات هنگام مراقبت از آن‌ها است.

به گفته‌ی این گروه: بسیاری از میمون‌ها آزار شدیدی را در نتیجه‌ی آزمایش‌های به شدت تهاجمی و مراقبت نامناسب تجربه کردند. این ایمپلنت و سخت‌افزار‌های مرتبط با آن‌ها که پس از ایجاد حفره‌ای در جمجمه در مغز قرار داده می‌شوند، باعث ایجاد عفونت‌های مکرر در حیوانات شده و به طور قابل توجهی سلامت آن‌ها و درستی تحقیقات را به خطر انداخته است.

نمونه‌های متعددی از آسیب به میمون‌ها از جمله یک مورد که انگشتان دست و پایش را از دست داده بود که به نظر می‌رسد در نتیجه خودزنی یا آسیب دیگری باشد، مشاهده شد.

در موردی دیگر، یک میمون که حفره‌ای در سر آن ایجاد شده بود دچار عفونت خونی پوست شده بود که مجبور به اتانازی آن شدند. در نمونه‌ای دیگر که این گروه ارائه کردند یک میمون ماده که تراشه درون مغز آن قرار گرفته بود دچار عوارضی، چون استفراغ ومشکل تنفسی شد که مشخص شد که ناشی از سکته مغزی است.

سال گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که امیدوار است نورالینک به زودی آزمایش‌های بالینی خود را روی انسان‌ها آغاز کند.

برچسب ها: ایلان ماسک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی