تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۱۳ مجروح در زمین‌لرزه ۶.۶ ریشتری ژاپن

روزنامه یومیوری به نقل از مقامات محلی گزارش داد که ۱۳ تن در این حادثه مجروح شده اند که حال دو تن از مصدومان بالای ۸۰ سال وخیم است.

کد خبر: ۱۱۹۶۲۸
۱۳:۴۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

زلزله

دیدارنیوز: زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۶ درجه ریشتر اوایل صبح شنبه مناطق جنوب غربی ژاپن را لرزاند که بنا به گزارش‌ها ۱۳ تن در این حادثه مجروح شده‌اند.

به گزارش رویترز، مرکز این زمین‌لرزه در عمق ۴۵ کیلومتری بیرون از سواحل "کیوشو" یکی از چهار جزیره اصلی جنوبی ژاپن بوده، اما هیچ هشداری درباره سونامی صادر نشده است.

شدت زمین‌لرزه مطابق مقیاس کشور ژاپن درجه ۵ بوده که در این مقیاس حداکثر شدت درجه ۷ است.

مقیاس شیندو، مقیاس مرکز هواشناسی ژاپن (気象庁، JMA) برای اندازه‌گیری شدت زمین‌لرزه است و تنها در کشور ژاپن از آن استفاده می‌شود. در گذشته برای مدتی از این مقیاس در کشور‌های کره جنوبی و تایوان نیز استفاده می‌شده است.

شیندو به معنای درجه لرزش است و برخلاف مقیاس بزرگای گشتاوری که بزرگی زمین‌لرزه را اندازه گرفته و با یک عدد واحد نمایش می‌دهد، شیندو میزان تکان‌ها را در یک نقطه از سطح زمین مشخص می‌کند. از این رو در مقیاس شیندو، مقدار زمین‌لرزه از جایی به جای دیگر متفاوت بوده و می‌تواند در نقاطی نزدیک به هم نیز به صورت «۴ شیندو در توکیو، ۳ شیندو در یوکوهاما و ۲ شیندو در شیزوئوکا» توصیف شود.

شیندو یا مقیاس JMA با اعداد صفر تا ۷ نمایش داده می‌شود که عدد هفت نمایان‌گر شدیدترین لرزش است. عدد‌های ۵ و ۶ به دو درجه ضعیف و قوی تقسیم می‌شود.

شبکه خبری ان‌اچ‌کی نیز اعلام کرد که گزارش‌های متعددی از خسارت به ساختمان‌ها، لوله‌های آب و راه‌ها منتشر شده است. هیچ حالت غیرعادی در نیروگاه‌های هسته‌ای ایکاتا و سندای در جنوب ژاپن گزارش نشده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ژاپن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی