تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
تیم یحیی می‌برد یا نکونام؟

۱۱ نکته جالب از دیدار پرسپولیس - فولاد

تیم پرسپولیس که روزهای پرالتهابی را به دلیل مسائل مالی سپری می‌کند، امروز در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد است و برای جانماندن از کورس قهرمانی با استقلال، به پیروزی خانگی نیاز دارد.

کد خبر: ۱۱۹۵۹۷
۱۲:۱۱ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

فولاد خوزستان

دیدارنیوز: پرسپولیس در آغاز مرحله برگشت لیگ بیست‌و‌یکم میزبان فولاد خوزستان است.

پس از برگزاری دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی، دیدار‌های نیم‌فصل دوم شروع می‌شود البته این هفته از لیگ، آخرین هفته قبل از تعطیلات زمستانی است و در یکی از این دیدارها، پرسپولیس و فولاد خوزستان روز شنبه دوم بهمن ماه از ساعت ۱۸ و در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. این دو تیم پس از بازی‌های تیم ملی، در سوپرجام هم با یکدیگر ملاقات خواهند داشت. به بهانه این تقابل نکات مهم این بازی مرور شده است.

۱- پرسپولیس با ۳۲ امتیاز، تیم دوم جدول است. این تیم تنها با پیروزی می‌تواند به صدرنشینی امیدوار باشد. شکست این تیم هم ممکن است به قیمت از دست دادن رتبه دوم تمام شود.

۲- فولاد ۲۱ امتیازی است و در رتبه هفتم جدول است. با توجه به نزدیکی تیم‌ها در میانه جدول، موقعیت فولاد بعد از این مسابقه ممکن است دچار تغییر زیادی شود. برد فولاد، می‌تواند این تیم را تا رتبه چهارم بالا ببرد و شکست این تیم، شاید باعث سقوط تا رتبه نهم شود. فولاد با حذف در جام‌حذفی برای تکرار کسب سهمیه امید به رقابت‌های لیگ دارد.

۳- پرسپولیس، در ۶ هفته اخیر، ۵ پیروزی و یک تساوی داشته است. فولاد خوزستان هم در این ۶ هفته، ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست داشته است.

۴- پرسپولیس بدون در نظر گرفتن حکم کمیته انضباطی، با ۲۱ گل در کنار استقلال، بهترین خط حمله لیگ را دارد. بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس در مالکیت توپ، تعداد پاس در هر بازی، دقت پاس و نرخ تبدیل شوت به گل جزو ۳ تیم برتر لیگ است. فولاد در نبرد هوایی موفق یکی از ۳ تیم برتر لیگ است، ولی در تکل و دریبل موفق، ضعیف‌ترین آمار را در این فصل به خواد اختصاص داده است.

۵- پرسپولیس با ۲۰ امتیاز، بهترین تیم بازی‌های خانگی لیگ است. این تیم در ۲۴ بازی گذشته در خانه باختی نداشته و تنها تیم لیگ است که در تمام دیدار‌های خانگی موفق به گلزنی شده است. پرسپولیس در ۴ تقابل قبلی خانگی با فولاد به پیروزی رسیده است. فولاد آخرین بار، در لیگ چهاردهم پرسپولیس را در تهران مغلوب کرد.

۶- فولاد با ۱۸ باخت مقابل پرسپولیس در لیگ برتر، به هیچ تیمی به این اندازه نباخته است. این تیم در ۱۳ مصاف قبلی با پرسپولیس، تنها صاحب یک برد شده است. جواد نکونام تاکنون موفق به پیروزی برابر پرسپولیس نشده است و با ۴ شکست مقابل این تیم به هیچ تیمی به این اندازه نباخته است. دیدار رفت دو تیم با پیروزی ۳ بر یک پرسپولیس به پایان رسید.

۷- هفت بازیکن ۳ گله، بهترین گلزنان تاریخ جدال پرسپولیس و فولاد هستند که ۳ بازیکن در ترکیب فعلی دو تیم حضور دارند. وحید امیری، لوسیانو پریرا، سیامک نعمتی، مهدی طارمی، حسین کعبی، بهنام سراج و اسماعیل شریفات بازیکنان ۳ گله جدال پرسپولیس- فولاد هستند.

۸- امید عالیشاه با نمره ۷.۲۱ بهترین بازیکن پرسپولیس و چهارمین بازیکن برتر لیگ است. در تیم فولاد، لوسیانو پریرا با نمره ۶.۹۶ این عنوان را در اختیار دارد. این بازیکن با ۷ گل، بهترین گلزن فولاد و دومین گلزن برتر لیگ است. پریرا ۹ بار دروازه حامد لک را باز کرده که این بیشترین تعداد گل یک مهاجم برابر یک دروازه‌بان در تاریخ لیگ برتر است. بهترین گلزنان پرسپولیس هم مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر با ۴ گل هستند.

۹- حامد لک، ساسان انصاری و وحید حیدریه بازیکنانی هستند که سابقه حضور در ترکیب تیم مقابل را دارند. حامد لک، علی شجاعی و فرشاد فرجی در نساجی شاگرد جواد نکونام بودند در سمت مقابل، حمید بوحمدان، محمد قاسمی‌نژاد و محمدرضا عباسی بازیکنانی هستند که سابقه کار با گل‌محمدی را دارند. گل‌محمدی هم در فولاد بازی کرده و روز‌های درخشانی را در این تیم پشت سرگذاشته است.

۱۰- در دیدار جام حذفی پرسپولیس، بالاخره طلسم بازی نکردن بازیکنان تاجیک این تیم شکسته شد، ولی این تیم همچنان، حامد پاکدل، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد و سیامک نعمتی هم برای این مسابقه به فهرست مصدومان اضافه شده است.

۱۱- حسن اکرمی داور این مسابقه خواهد بود. این داور در این فصل ۵ بازی را سوت زده که یک مسابقه برای پرسپولیس بوده و این بازی اولین قضاوت اکرمی برای فولاد در این فصل خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی