تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

انجام اندوسکوپی مغز در بیمارستان بزرگ دزفول

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برای اولین بار در بیمارستان بزرگ دزفول از سوی تیم جراحان مغز، اندوسکوپی مغز انجام شد.

کد خبر: ۱۱۸۸۳۷
۰۸:۲۹ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: عبدالکریم فیروز زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: انجام اندوسکوپی مغز در بیمارستان بزرگ دزفول باعث کاهش تردد شهروندان به سایر مراکز شده و در تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به مغز اهمیت دارد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اندوسکوپی مغز برای نخستین بار در این شهرستان انجام شد.

داوود شریفی مدیر گروه جراحی مغز دزفول گفت: یک بیمار بزرگسال و یک بیمار کودک در تاریخ ۲۳ دی ماه با کمک تیم جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات داوود شریفی، بهروز زراسوند، احمد جباری با حصول بهبودی کامل بعد از عمل برای هر دو بیمار انجام شد.

او افزود: با تامین دستگاه نورو اندوسکوپ این فرایند برای سایر بیماران نیز فراهم گردد.

به طور کلی اندوسکوپ وسیله‌ای است که در کنار میکروسکوپ و یا جدا از آن با بزرگنمایی چند برابر به جراح کمک می‌کند تا بتواند جراحی دقیق تری با عوارض کمتر برای بیمار انجام دهد.

از زمان ورود اندوسکوپ و میکروسکوپ به حیطه جراحی‌های مغز و اعصاب میزان عوارض گریبان گیر بیماران به شدت کاهش یافت است و توانایی جراحان برای انجام جراحی‌های مغز و اعصاب بزرگ افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی