تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نویسنده مصری: سردار سلیمانی مدافع حقوق بشر بود

یک تحلیل‌گر مصری گرفت: آمریکا با ترور سردار سلیمانی که به قهرمان مبارزه با تروریسم معروف است لکه ننگی بر پیشانی خود زد. توانایی‌های فرماندهی و نبوغ در زمینه‌های استراتژیک و منحصر به فرد بودن در انجام امور متعلق به ایجاد صلح در منطقه و همچنین معروف شدن به برجسته‌ترین فرمانده نظامی در جهان برای اثبات این مساله کافی است.

کد خبر: ۱۱۸۵۷۲
۱۴:۲۷ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

سردار سلیمانی

 یک نویسنده مصری یادداشتی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس منتشر کرد.

سنا السعید، نویسنده و تحلیلگر سیاسی مصری در مقاله‌ای به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تحت عنوان "آمریکای جنایت‌کار" که در مجله الاسبوع منتشر شد نوشت: دوشنبه گذشته سالگرد ترور جنایتکارانه آمریکا علیه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود، جنایتی که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و وزارت دفاع آمریکا و کنگره این کشور اعلام کرد که این عملیات به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا انجام شد. آمریکا این ترور را در خاک عراق انجام داد و گویا می‌خواست این کشور را به میدان تسویه حساب تبدیل کند. آمریکا این دو فرد را رصد و طی یک جنایت و نقض حاکمیت کشور عراق به قتل رساند.

در این مقاله آمده است: این آمریکای جنایتکار است که علیرغم انجام عملیات تروریستی ادعای مبارزه با تروریسم می‌کند، با استناد به اعترافات مسئولان این کشور خود آمریکا پشت ظهور گروهک تروریستی قرار دارد، این یک حقیقت تاریخی شرم آوری است که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما روایت می‌کند. کلینتون این مساله را در کتاب "گزینه‌های سخت" نقل می‌کند و تاکید کرد که گروهک تروریستی داعش ساخته آمریکا است. آمریکا از این گروهک به عنوان سلاحی علیه کشور‌های منطقه استفاده کرد تا قتل و فساد و تخریب و ویرانی را در این منطقه ایجاد کند؛ بنابراین این مسائل عجیب نیستند، زیرا ما در مورد آمریکایی صحبت می‌کنیم که با ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر تمام قوانین و عرف‌های انسانی پاگذاشت.

این نویسنده آورده است: محکومیت‌هایی که درپی این اقدام جنایتکارانه آمریکا انجام شد از جمله اظهارات گزارشگر رسمی شورای حقوق بشر سازمان ملل (برای اثبات این جنایت) کافی است، او تاکید کرد که اقدام آمریکا در حمله به سردار سلیمانی و همرزمش ابومهدی المهندس خلاف قانون است. آمریکا با ترور سردار سلیمانی که به قهرمان مبارزه با تروریسم معروف است لکه ننگی بر پیشانی خود زد. توانایی‌های فرماندهی و نبوغ در زمینه‌های استراتژیک و منحصر به فرد بودن در انجام امور متعلق به ایجاد صلح در منطقه و همچنین معروف شدن به برجسته‌ترین فرمانده نظامی در جهان برای اثبات این مساله کافی است. شهید سلیمانی همچنین به مقاومت و ثبات و ایستادگی در برابر نظام سلطه گری جهان که آمریکا رهبری آن را بر عهده دارد و همچنین به دشمنی اش با رژیم صهیونیستی معروف است.

در ادامه این مقاله آمده است: اغلب مردم گواهی می‌دهند که شهید سلیمانی در زمان حیات خویش مدافع حقوق بین المللی و حقوق بشر است و در مقابل جنایت‌های مجموعه‌های تکفیری از اقلیت‌های دینی حمایت می‌کرد به ویژه اینکه او علیه گروهک داعش و تکفیری‌ها مبارزه می‌کرد. او مرد جنگ و صلح بود، از تقسیم کشور‌های عراق و سوریه و سقوط دولت هایشان ممانعت کرد و در سال ۲۰۱۲ کشور سوریه از تجربه نظامی او استفاده کرد. سردار سلیمانی همچنین از نیرو‌های دولتی عراق و الحشد الشعبی در مقابله با گروهک داعش حمایت کرد و توانست تروریست‌ها و تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها را شکست دهد بنابراین او دیوار و سد محکمی در برابر تثبیت خلافت داعشی بود. قاسم سلیمانی به لزوم اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه ایمان داشت و آمریکا بعد از اینکه مطمئن شد که او مانعی در برابر عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) است و مانع نفوذ این رژیم در منطقه است و همچنین آن شهید دشمن مجموعه‌های تروریستی است که آمریکا آن‌ها را به وجود آورد و بر کشور‌های عربی و اسلامی مسلط کرد، او را ترور کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی