تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

واکنش اهالی گزارشگری و رسانه به خبر فوت بهرام شفیع

برخی از اهالی رسانه و گزارشگران ورزشی نسبت به فوت بهرام شفیع مجری برنامه ورزش و مردم واکنش نشان دادند.

کد خبر: ۱۱۸۲۴
۰۸:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - برخی از اهالی رسانه و گزارشگران ورزشی نسبت به فوت بهرام شفیع مجری برنامه ورزش و مردم واکنش نشان دادند. مرحوم بهرام شفیع عصر دیروز در سن 62 سالگی در بیمارستان بهمن تهران دارفانی را وداع گفت.

محمدرضا احمدی: صدای گرم بهرام شفیع خاطره‌ساز بود
 
این گزارشگر و مجری تلویزیون درباره زنده‌یاد بهرام شفیع گفت: از بهرام شفیع ممنونم که خاطراتی در دوره جوانی و نوجوانی ما رقم زد. کلی خاطره خوب با صدای گرم و اجراهایشان در بازی‌های مختلف فوتبال داشتیم که از یادمان نمی‌رود.

او ادامه داد: ۲۴یا ۲۵ روز پیش درگیر بازی‌های آسیایی بودیم که در یکی از شب‌ها که برنامه داشتم به ایشان در استودیو برنامه ورزش و مردم سر زدم و گپ زدیم. مثل همیشه به من لطف داشتند. او قوی، بامنش و دوست‌داشتنی بود.

احمدی بیان کرد: جام جهانی ۲۰۱۰ بود که از رادیو و تلویزیون برای اولین بار فوتبال گزارش می‌کردم و او اولین نفر بین چهره‌های قدیمی بود که گفت محمد رضا احمدی آمده و صدایش به دلم نشست. ایشان با این حرف به من انرژی دادند. همچنین در یکی از جلساتی که قرار بود از گزارشگران جام جهانی تقدیر شود هم بامن برخورد خوب و گرمی داشتند. از ایشان متشکرم.

او در پایان گفت: همیشه در مصاحبه‌هایشان از من و عادل فردوسی‌پور به عنوان گزارشگر خوب یاد می‌کردند. خوشحالم که رسانه ملی هم به آقای شفیع عرق داشت. او جزو چهره‌هایی بود که 40 سال روی آنتن تلویزیون برنامه داشتند و با مردم در ارتباط بودند. خوشحالم رسانه ملی قدر ایشان و این نوع گزارشگران را دانستند و آنها را حفظ کردند.
 
رقابت‌ها و رفاقت‌ها با بهرام شفیع در گفته‌های جهانگیر کوثری

جهانگیر کوثری مجری و گزارشگر قدیمی تلویزیون ضمن ابراز تاسف نسبت به ضایعه درگذشت بهرام شفیع، اظهار کرد: ما یکی دیگر از یاران خود را در جامعه ورزشی و از  مجریان قدیمی تلویزیون از دست دادیم. پیش از این عطاءالله بهمنش و محمدعلی اینانلو و حالا بهرام شفیع.

او ادامه داد: بهرام شفیع از سال 60 با برنامه ورزش و مردم وارد تلویزیون و جانشین مجید وارث شد و در مقام مجری در این برنامه ماند. اغلب مخاطبان تاریخ ورزش و مردم را با بهرام شفیع می‌شناختند چرا که او 40 سال در این برنامه بود. آدم بزرگواری بود و حتی در جدی‌ترین مباحث ورزشی طنازی و بذله‌گویی‌اش را داشت و اهل به چالش کشیدن ورزش و همچنین مسئولان نبود.

کوثری با ابراز تاسف از اینکه جای بهرام شفیع خالی است، در عین حال گفت: با درگذشت بهرام شفیع و همچنین پیش از آن، درگذشت عزیزانی چون بهمنش و اینانلو حالا کمی بیشتر احساس غربت می‌کنیم.

این مجری و گزارشگر قدیمی تلویزیون درباره همکاری‌اش با بهرام شفیع که به سال‌های دور برمی‌گردد، اشاره کرد و گفت: بهرام شفیع با من رقابت زیادی داشت. آن سال‌ها من برنامه ورزش از نگاه دو را داشتم و او نیز ورزش و مردم. اما با وجود اینکه با یکدیگر رقابت داشتیم مسابقات جام جهانی را به اتفاق گزارش‌کردیم و شب‌های خوبی را با صداقت گذراندیم. خالصانه و بدون تخریب رفتار دوستانه‌ای داشتیم و در فینال جام‌جهانی گزارش دو نفره ما آنقدر خوب بود که موجب تشویق همگان شد و جوایزی را دریافت کردیم.

جهانگیر کوثری سپس درباره ویژگی‌های مرحوم بهرام شفیع اظهار کرد: ایشان اهل زبان تیز و منتقد نبود و همیشه آرامشی جلوی دوربین داشت و از همان زمان 40 سال پیش که وارد برنامه ورزش و مردم شد با چشمان درشتش و شوخ‌طبی‌هایش حتی در برنامه‌های جدی برای ما شناخته شده بود. اما هفته پیش دیگر آن چشمان براق در نگاهش نبود و افتادگی چشمانش مشخص بود. کلامش مثل گذشته با صلابت و محکم نبود و باور کنید از این نگاه‌ها احساس ترس کردم و با خود گفتم این بهرام شفیع است که آنقدر افتاده شده است؟ با آن زبان و صلابت. چقدر کوتاه کوتاه صحبت می‌کند! حیف شد، جایش خالیست. موجی از مجریان را از دست دادیم.

دل‌نوشته‌ای برای «بهرام» که «شفیع» ورزشی‌ها بود
 
سیدعبدالحمید احمدی در دل‌نوشته‌ای یاد بهرام شفیع را گرامی داشت.

احمدی نوشت: دریافت خبری تلخ و ناگوار در شامگاه سه شنبه هفدهم مهرماه و در انتهای یک روز کاری پرمشغله بسیار تاسف برانگیز و جانسوز بود.

"بهرام شفیع" دوست و همکار صمیمی و قدیمی که بیش از سی سال با نگاه پر از لطف و کلام محبت‌آمیز و اخلاق و منش انسانی و برادرانه اش مأنوس بودیم یکباره و ناگهانی از دیار فانی رخت برکشید و به دیدار معبود شتافت تا دوستان و دوستدارانش در حسرت یک نگاه و دیداری دیگر باقی بمانند.

او که نامش با رسانه و ورزش و مردم پیوندی عمیق داشت و فراتر از سه دهه از قاب تلویزیون با مردم از ورزش سخن گفت توانست در جایگاه یک شخصیت ارشد رسانه‌ای گام های مؤثر و ارزشمندی برای اعتلای ورزش ایران برداشته و نام نیکی برای خود در نزد اهالی ورزش به یادگار بگذارد.

بهرام شفیع علاوه بر مسئولیت رسانه‌ای در عرصه مدیریت ورزشی نیز سالها برای اعتلای ورزش هاکی کشور تلاشی خستگی ناپذیر داشت و در این منصب نیز توفیقات قابل توجهی را نصیب ورزش کشور نمود که این افتخارات نیز در تاریخ این رشته ورزشی همواره ثبت و ضبط خواهد بود.

به یقین تحمل این ضایعه و وداع با یکی از چهره‌های مؤثر و موفق رسانه‌ای کشور در سه دهه اخیر برای جامعه بزرگ ورزش و به ویژه اهالی رسانه و تلویزیون بسیار سخت و سنگین خواهد بود و مطمئنا" مردم دوستدار ورزش و همکاران استاد بهرام شفیع برای پاسداشت خدمتگزاری صادقانه‌اش حق مطلب را ادا خواهند کرد و با حضور پرشور و گسترده در مراسم تشییع و یادبود آن فقید سعید تسلی بخش خانواده محترم و بازماندگان عزیزش خواهند بود.

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

ان‌شالله روحش هماره در جوار رحمت الهی شاد باد.

سیدعبدالحمید احمدی

١٧ مهر 1397

علیرضا علیفر: رفتن بهرام شفیع را باور نمی‌کنم!

علیفر با بیان اینکه خبر درگذشت بهرام شفیع را باور ندارد، در عین حال اظهار کرد:بهرام شفیع قبل از همه ما و از پیشکسوتان ما بود. او جزو بنیانگذاران برنامه ورزش و مردم بود و تا چندی پیش نیز این برنامه را اجرا می‌کرد. ایشان بزرگتر ما و الگوی ما بودند. رفتنش را باور نمی‌کنم و حرفی ندارم چراکه شوکه شده‌ام.!

علیفر در ادامه درباره همکاری و رابطه این گزارشگر و مجری با صدا و سیما نیز اظهار کرد: در حال حاضر باید یاد و خاطره ایشان گرامی داشته شود تا کمی فضا آرام‌تر شود.باید بگویم مرحوم بهرام شفیع بزرگتر همه ما بود.

مازیار ناظمی: برنامه ورزش و مردم به اعتبار بهرام شفیع ادامه یافت
 
مازیار ناظمی ضمن تسلیت برای درگذشت زنده‌یاد بهرام شفیع، گفت: خبر درگذشت آقای شفیع بسیار ناراحت‌کننده بود و باید افسوس خورد که او دیگر در میان ما نیست‌.

او زنده‌یاد شفیع را از چهره‌های ماندگار تلویزیون برشمرد و یادآور شد: او در حوزه گویندگی ورزش جزو اولین‌ها و بسیار بی‌بدیل بود. سبک او آن هم در دوره‌ای که اینترنت نبود و فضای رسانه‌ای تا این اندازه پیشرفت نکرده بود، بسیار بی‌نظیر و ماندگار بود.

این گوینده خبر با بیان اینکه برنامه ورزش و مردم به اعتبار آقای شفیع در این سال‌ها سرپا ماند، اظهار کرد: بارها قرار بود برنامه ورزش و مردم از کنداکتور شبکه خارج شود و برنامه‌های دیگری جایگزین آن شوند، اما به اعتبار آقای شفیع این برنامه توانست ادامه پیدا کند. برنامه ورزش و مردم با وجود تمام مشکلات و رقبای جوان و برنامه‌های جدید با تلاش آقای شفیع در این سال‌ها ادامه پیدا کرد.

ناظمی در ادامه به بیان خاطره‌ای از زنده‌یاد بهرام شفیع پرداخت و گفت: حدود سال ۷۴ بود که به گروه ورزش شبکه یک سیما رفتم. آن زمان آقای شفیع به همراه آقایان احمد خجسته و عباس بهروان اجرای برنامه ورزش و مردم را برعهده داشتند و به من گفته بودند که در صورتی که هیچ‌کدام از ما سه نفر امکان اجرا نداشته باشیم تو می‌توانی به جای ما اجرا کنی که اتفاقا یک بار هم توانستم در این برنامه اجرا داشته باشم. آقای شفیع در آن دوره بسیار به من یاد دادند و کمکم کردند.

او با بیان اینکه زنده‌یاد شفیعی در یاد دادن خسیس نبودند، یادآور شد: بسیاری از مجریان ورزشی تلویزیون بسیار از ایشان آموختند؛ آقای خیابانی، آقای فردوسی‌پور و بنده از جمله این افراد بودیم.

ناظمی همچنین به روحیه بانشاط زنده‌یاد بهرام شفیع اشاره کرد و گفت: مدتی پیش آقای شفیع دچار ایست قلبی شدند و به قول خودشان برای لحظه‌ای آن دنیا را تجربه کردند. پس از این تجربه ایشان مدام به شوخی به ما می‌گفتند که من یک بار آن دنیا را دیده‌ام.

او یادآور شد: بهرام شفیع همانگونه که مقابل دوربین خوش برخورد بود، در دنیای واقعی نیز در ارتباط با مردم چهره‌ای صمیمی داشت. من درگذشت ایشان را به خانواده‌شان و مردم تسلیت می‌گویم و برای شنیدن چنین خبرهای ناگواری افسوس می‌خورم.

ناظمی در پایان سخنانش گفت: سال‌ها همکاری با آقای شفیع برایم باعث افتخار است و امیدوارم برنامه ورزش و مردم که هم‌اکنون با اجرای پسرشان روی آنتن می‌رود، به یادگار از آقای شفیع و به عنوان یکی از برنامه‌های قدیمی تلویزیون همچنان ادامه داشته باشد.
 
پیام تسلیت معاون سیما در پی درگذشت بهرام شفیع

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما،متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت ناگهانی آقای بهرام شفیع تهیه کننده و مجری ورزشی خاطره ساز تلویزیون موجب تاثر عمیق اینجانب گردید.

وی در چندین دهه فعالیت حرفه‌ای خود با روایت صادقانه تلخ و شیرین‌های ورزش توانست پیوند دهنده ورزش و مردم باشد.

اثرگذاری ایشان در حوزه گزارش‌های ورزشی و تولید برنامه‌های مانای ورزش را می‌توان باقیات الصالحات زندگی پرفروغ آن مرحوم و چراغ راه دیگر همکاران در این عرصه دانست.

اینجانب مراتب تسلیت خود را خدمت خانواده ایشان و جامعه ورزشی کشور ابراز می‌دارم و علو درجات ایشان را از درگاه حق مسئلت می‌نمایم.                     

مرتضی میرباقری ـ معاون رییس رسانه ملی در امور سیما.

پیام تسلیت وزیر ورزش برای درگذشت مجری باسابقه

 به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، متن پیام تسلیت دکتر سلطانی فر به شرح زیر است:
 
بازگشت همه به سوی اوست
 
خبر تلخ درگذشت بهرام شفیع، گزارشگر و مجری توانا و با سابقه برنامه های ورزشی سیما باعث تاثر و تالم اینجانب و جامعه ورزش و رسانه ای  کشور شد.
 
 مرحوم شفیع سالها در سمت ریاست فدراسیون هاکی ایران منشا خدمات ارزنده ای بود و همچنین در برنامه قدیمی ورزش و مردم سالیان زیادی نقش پل ارتباطی مردم و ورزش را به خوبی ایفا کرد و به حق صدا وسیمای ورزش ایران بود
 
 اینجانب ضایعه درگذشت مرحوم بهرام شفیع ورزش ایران را به خانواده محترم شفیع، مردم، جامعه ورزش و رسانه ای کشور  تسلیت می گویم و از خداوند منان برای مرحوم مغفور آرامش و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
 
روحش شاد و یادش گرامی

مسعود سلطلانی فر

۱۷ مهر ۹۷
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی