تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
استاندار ویژه خوزستان عنوان کرد

توسعه علمی همراه با حل مشکلات، پیوند دانشگاه با صنعت

استاندار ویژه خوزستان در شورای دانشگاه آزاد اسلامی این استان گفت : با ایجاد پیوند بین دانشگاه آزاد اسلامی و صنعت، می توان بخش های اجرایی و کشاورزی را تقویت کرد

کد خبر: ۱۱۸۰۸۷
۱۶:۲۹ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

توسعه علمی همراه با حل مشکلات، پیوند دانشگاه با صنعت

دیدارنیوز خوزستان: شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان  با حضور استاندار ویژه  و مسولان این دانشگاه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد .

دکتر صادق خلیلیان استاندار ویژه خوزستان در این نشست  با بیان این مطلب که  خوزستان دارای   ظرفیت بالا و  منابع بسیاری  است گفت : می توان  با ایجاد پیوند بین دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک  دانشگاه جامع   و صنعت، بخش های اجرایی و کشاورزی را تقویت کرد .

وی توسعه مبتنی بر دانش و مهارت آموزی  را حایز اهمیت دانست و خواستار گسترش و تقویت

دوره های کوتاه مدت به منظور ارتقا، مهارت افزایی، بازآموزی کارکنان شد .

دکترعلی افروس رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست ، ضمن تقدیر از حمایتهای استاندار استان، به ارایه گزارشی از استعدادها ، ظرفیتها و همچنین حضور نخبگان و متخصصان برجسته به همراه امکانات و تجهیزات پیشرفته با تکنولوژی روز در این دانشگاه اشاره کردو  از آمادگی دانشگاه ازاد اسلامی برای حل و رفع چالش های مختلف استان خوزستان خبر داد .
وی در این نشست  فرصت های موجود در  دانشگاه ازاد اسلامی را  برای توسعه استان حایز اهمیت دانست و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی،   زمینه  های لازم  برای  ورود دانشجویان و دانش آموختگان در حوزه های مختلف عمرانی، نفت و پتروشیمی، کشاورزی، شیلات و ... ایجاد کرده است .

افروس علاقمندی  به تحصیل در دانشگاههای خوزستان در بین ساکنان کشورهای همجوار ،  دسترسی به دو فرودگاه بین المللی،استقبال عمومی داوطلبین ورود به دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به رقبای آموزشی ، وجود زمینه های  متنوع پژوهشی در حوزه های نفت ، گاز و فرآورده های آن ها،برخورداری دانشگاه  از ظرفیت های بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات، وجود بسترهای لازم برای توسعه خدمات توریسم درمانی و پیشرو شدن در این زمینه با تکیه بر موقعیتت ژئو پلتیکی وژئو استراتژى استان، برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام (ره) و منطقه آزاد اروند از جمله طرفیتهای مهم پیش رو در دانشگاه ازاد اسلامی خواند.

حجت الاسلام عطایی نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی  خوزستان،  و دکتر شهرام شهرویی  رییس دبیرخانه هیأت امنای این دانشگاه نیز در سخنان جداگانه ضمن   ارائه گزارشی از وضعیت علمی ، فرهنگی تولیدی و... دانشگاه ، به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست ،  رؤسای  واحدها ی دانشگاهی وهمچنین  رؤسای تخصصی شوراهای دانشگاه ازاد اسلامی خوزستات به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و همچنین  مشکلات، و محدودیتهای پیش رو پرداختند



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی