تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
فناور برتر سال 1400 شرکت ملی حفاری ایران موفق شد

فرآوری تهیه ژل های سخت پلاریزاسیون كاربردی در دستگاه magneto‐telluric

یکی از پژوهشگران و فناوران شرکت ملی حفاری ایران موفق به فراوری تهیه ژل های سخت پلاریزاسیون کاربردی در الکترودهای نان پلاریزاسیون (Polarization)، دستگاه magneto‐telluric شد.

کد خبر: ۱۱۷۶۳۳
۲۰:۴۲ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

فرآوری تهیه ژل های سخت پلاریزاسیون كاربردی در دستگاه magneto‐telluric

به گزارش  دیدارنیوز خوزستان به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس امید علی ممبینی گوداژدر معاون مدیریت سیالات و فناور برتر سال 1400  شرکت در این باره توضیح داد: MT در علوم زمین شناسی،  ژئو الکتریک، نمودارگیری از لایه ها،  کشف معادن عمیق از جمله آب های سطحی، ژرف و ژئو ترمال و مخازن هیدروکربوری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه  مهمترین دستاوردهای اخیر ساخت ژل  سخت پلاریزاسیون ، بررسی آلودگی محیط زیست ناشی از سوختن مواد آلی می باشد، گفت:  تاکنون 12 مقاله علمی پژوهشی، کاربردی و مطالعات موردی در همایش های مختلف ارائه و به چاپ رسانده است که آخرین آن بررسی تخصصی مشکلات حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی بود که مراحل پذیرش و چاپ آن در یکی از مجلات مرتبط با نفت و حفاری انجام گرفت.

ممبینی که براساس دستورالعمل وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و انتخاب فناوران و پژوهشگران سال 1400 با امتیاز بالا با ثبت سه اختراع و فناوری نوین سطح 3 و2، گواهینامه فدراسیون بین المللی اختراعات جمهوری اسلامی ایران را کسب کرد، 4 مقاله علمی کاربردی در ارتباط با اختراعات و دو طرح فنی و تغییر کاربری، پژوهشگر برتر استان خوزستان در سال 1396و مهندس سرآمد صنعت و فناوری کشور در سال 1397 را در کارنامه فعالیت های پژوهش و فناوری خود دارد.

وی با اشاره به فرآوری ماده ارگانیک کنترل هرزروی سیالات حفاری LCM و ثبت اختراع آن، افزود: این ماده از درخت تهیه شده و نمونه آزمایشی اولیه و مقاله پژوهشی آن به مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ارائه شد.

این پژوهشگر و مخترع  به ساخت و تجاری سازی دستگاه دیجیتال آنالیز خواص سیالات حفاری و مایعات شیمیایی اشاره و اظهار کرد: تاکنون دو کتاب فنی و تخصصی منتشر که مورد استفاده دانش پژوهان و کارآموزان می باشد.

ممبینی با بیان اینکه رشد و تعالی هر سازمان در اهمیت دادن به علم، دانش، پژوهش و فناوری، توجه به نیروی انسانی پویا، خلاق، و متعهد است، گفت: نخبگان صنعتی باید حفظ شوند و کسانی باید مدیر کار باشند که چرایی کار را می دانند.    
معاون مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران ضمن قدردانی از مدیریت ارشد شرکت و مدیریت پژوهش فناوری افزود: دانش، پژوهش و فناوري کليد اقتصاد دانش بنیان، توسعه و پشتیبان تولید و اقتصاد دانش بنیان کلید تحقق حماسه اقتصادی است و در این زمینه مدیریت استفاده از ظرفیت ها و مهندسی ارزش ها، کاربست بهینه  از تجهیزات و تغییرات کاربری با استفاده از تخصص نیروهای فنی و مستعد در جامعه و سازمان حائز اهمیت می باشد.

گفتنی است به  پاس احترام به دانش، پژوهش و فناوری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری در هفته پژوهش و فناوری که مقارن با ایام سالروز تاسیس این شرکت  شد به طور اختصاصی از پژوهشگر و فناور برتر سال 1400 شرکت تقدیر به عمل آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی