تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

فراهم سازی زمینه صلح و سازش با تلاش شورای حل اختلاف

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قضات شورای حل اختلاف، پرونده‌های ارجاعی به شورا را با تلاش مضاعف و راهکار‌های مناسب، زمینه جلب رضایت طرفین پرونده را فراهم و آن را منتهی به صلح و سازش کنند.

کد خبر: ۱۱۷۴۰۷
۰۸:۳۹ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: آمار عملکرد مصالحه پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان، مطلوب است، ولی در برخی موارد نیاز به تلاش بیشتر قضات و اعضای شورای حل اختلاف دارد، که باید در این زمینه با راهکار‌های مناسب و رفع موانع، آمار صلح و سازش پرونده‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: صلح و سازش پیامد‌های خیلی اثر بخشی در ایجاد امنیت پایدار، آسایش و آرامش در جامعه دارد که با توجه به رویکرد‌های مهم جایگزین قضایی از جمله شورای حل اختلاف، میانجگری، داوری، مدل تعالی و ستاد صبر، می‌توان از ظرفیت آن‌ها در تحقق پیامد‌های صلح و سازش در حل و فصل اختلافات و دعاوی استفاده و بهره برد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس کارایی و فعالیت گسترده شورای حل اختلاف باید در جهت رفع موانع و مشکلات آن، گام‌های موثری برداشته شود و در این زمینه طبق قانون تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید از این نهاد مردمی حمایت‌های مالی و معنوی کنند.

باوی در ادامه بر تسریع در روند رسیدگی به پروند‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان تاکید کرد و اظهار داشت: قضات شورا‌های حل اختلاف خوزستان ضمن نظارت بر نحوه تشکیل پرونده‌ها، در رسیدگی به آن‌ها در کنار دقت، سرعت عمل داشته باشند.

برچسب ها: صلح سازش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی