تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

رشد قابل توجه درآمد خودروسازان لوکس بعد از شیوع کرونا

طی دو سال اخیر میزان تولیدات خودروسازان لوکس مثل ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز به دلیل کمبود تراشه‌های کامپیوتری کاهش پیدا کرده، اما درآمد آن‌ها رشد زیادی داشته است.

کد خبر: ۱۱۷۳۷۲
۱۶:۰۷ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

درآمد خودروسازان لوکس بعد از شیوع کرونا

دیدارنیوز ـ برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به نقل از روزنامه بریتانیایی تایمز، با کمبود تراشه‌های تخصصی قاعدتا میزان تولیدات خودروسازان لوکس کم شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد درآمد این ماشین ساز‌های معروف نسبت به قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا ۲۵ درصد بالا رفته است. این در حالی است که قبل از کرونا جریان برعکس بود. یعنی میزان عرضه اتومبیل‌های لوکس از تقاضای آن بالاتر رفت.

اما طی دو سال گذشته چیپ‌های کامپیوتری موردنیاز تولید خودرو‌های لوکس کمیاب شدند و خودروسازی‌های معروف مانند بی‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز هم به موجب این شرایط تولیدات خود را کم کردند. اکنون طبق بررسی‌های موجود عرضه از تقاضا کمتر شده و همین عامل به رشد قیمتی خودرو‌های تولیدی خودروسازی‌های ذکر شده کمک کرده است. این در حالی است که قبل از وقوع کرونا، خودروسازی‌های معروف دنیا مجبور بودند برای رقابت با یکدیگر و جذب مشتری بیشتر قیمت‌های خود را کاهش دهند.

تمایل خودروسازان معروف به ادامه این روند خودروسازی

روزنامه فایننشال تایمز در گزارش اخیر خود اعلام کرده که طی سه ماهه تابستان ۲۰۲۱، میزان فروش مرسدس بنز به دلیل کم شدن تولید، ۳۰ درصد افت کرد، اما درآمد این مجموعه طی همین مدت زمان تنها یک درصد پایین آمد. به عنوان مثال درآمد مرسدس بنز در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۴۳ هزار دلار بود، اما اکنون به ۶۰ هزار دلار رسیده و نسبت به قبل کرونا رشد خوبی داشته است.

این روزنامه بریتانیایی در گزارش خود بیان کرده که به نظر می‌رسد خودروسازان معروف از ادامه این روند راضی هستند و بعد از برطرف شدن مشکلات مربوط به چیپ‌های کامپیوتری هم باز این شیوه را ادامه بدهند.

منبع: کاما پرس
برچسب ها: قیمت خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی