تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

پرسپولیس و استقلال، در اختیار دو وزیر!

خبر واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو وزارت‌خانه در حالی دیشب منتشر شد که ماهیتا اتفاقی در زمینه مدیریت دولتی دو باشگاه و یا واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی رخ نداده است.

کد خبر: ۱۱۷۳۳۲
۱۲:۴۰ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

پرسپولیس و استقلال، در اختیار دو وزیر!

دیدارنیوز: به گفته وزارت ورزش و جوانان، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به ترتیب به وزارت صمت و وزارت اقتصاد واگذار شدند، اما مالکیت این دو باشگاه همچنان برعهده دولت است.

حسین قربان زاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد مشکل اعضای مجمع باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در مورد مالکیت یگانه و واحد این دو باشگاه در لیگ هم همانطور که مستحضر هستید، این دو باشگاه دولتی تلقی می‌شوند و بنابراین مالکیت این دو باشگاه با هیچ وزارتخانه‌ای نیست و مالکیت با دولت جمهوری اسلامی ایران است، اما بند یک ماده ۱۸ اجرا قانون سیاست‌های اصل ۴۴ کلیه شرکت‌های در لیست واگذاری را که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم جزو آن لیست هستند، حقوق مرتبط با اعمال مالکیت را در اختیار وزارت اقتصاد قرار داده است.

او ادامه داد: ابتدای هر سال وزیر محترم اقتصاد نامه‌ای را به شرکت‌هایی که در لیست واگذاری هستند ارسال می‌کند و شرکت‌هایی که زیر ۵۰ درصد سهامدار دولت هستند، مستقیما به وزیر مربوط تفویض اختیار می‌کند. در شرکت‌هایی که بالای ۵۰ درصد دولت سهامدار هستند، چون دو شرکت استقلال و پرسپولیس در حال حاضر ۱۰۰ درصد دولتی هستند، وزیر اقتصاد نامه‌ای که می‌زند، سه عضو مجمع یعنی وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر مربوط که اینجا وزیر ورزش است، به عنوان اعضای مجمع را تعیین می‌کنند.

قربان زاده در پایان با اشاره به تغییر اعضای مجمع دو باشگاه گفت: در مورد این دو باشگاه و ایرادی که وارد شده است نامه‌ای تنظیم می‌شود و با هماهنگی‌ای که وزارت محترم ورزش صورت می‌گیرد، این نامه‌ها به تغییر اعضای مجمع کمک می‌کند و در مورد مالکیت هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتد و اعضای مجمع این دو باشگاه متفاوت خواهند شد تا این ایراد برطرف شود. در مورد مدیریت کماکان وزارت محترم ورزش هر دو باشگاه را برعهده خواهند داشت.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی