تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مومیایی فرعون ۳۵۰۰ ساله مصری باز شد

دانشمندان قاهره مومیایی ۳۵۰۰ ساله فرعون مصری را به صورت دیجیتالی «باز» کردند و جزئیات مومیایی فاش شد. او حدود ۲۱ سال بین سال‌های ۱۵۲۵ تا ۱۵۰۴ قبل از میلاد بر مصر حکومت کرد.

کد خبر: ۱۱۷۳۲۶
۱۱:۵۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

مومیایی فرعون ۳۵۰۰ ساله مصری

دیدارنیوز ـ محققان قاهره مصر پس از سال‌ها مومیایی ۳۵۰۰ ساله فرعون را بازگشایی کردند تا جزئیات دقیق آن را دریابند.

سلیم سحر، رادیولوژیست در این باره، گفت: فرعون چانه‌ای باریک، بینی کوچک و مو‌های مجعد داشته که از نظر فیزیکی شبیه پدرش بوده است. شاید برای کسی که حدود ۳۵۰۰ سال پیش می‌زیست، شگفت‌آور باشد، او همچنین دندان‌های بسیار خوبی دارد.

سلیم در مورد جسد مومیایی شده فرعون "آمنهوتپ اول "صحبت می‌کند، یک پادشاه جنگجو که همواره مومیایی اش معمایی عجیب برای باستان شناسان بوده است.

سلیم، استاد رادیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه قاهره، بخشی از تیمی است که Amenhotep I را نه به صورت فیزیکی بلکه دیجیتالی با موفقیت باز کرده و می‌گوید نتایج با استفاده از فناوری اسکن توموگرافی کامپیوتری سه بعدی (CT) بی سابقه و جذاب است. آن‌ها جزئیاتی در مورد ظاهرفرعون و جواهرات تجملاتی اش که با آن دفن شده بود ارائه می‌دهند.

سلیم گفت: ما نشان می‌دهیم که "آمنهوتپ اول" هنگام مرگ تقریباً ۳۵ سال داشت. قدش ۱۶۹ سانتی متر بود و دندان‌های خوبی داشته است. او در بسته بندی خود، ۳۰ طلسم و یک کمربند طلایی منحصر به فرد با مهره‌های طلا به سر داشت.

سلیم نویسنده اصلی مطالعه‌ای است که روز سه‌شنبه در مجله Frontiers in Medicine منتشر شد اضافه می‌کند: واقعیت که دندان‌های او بسیار خوب بودند، گواهی بر این است که روند مومیایی کردن چقدر "شگفت انگیز" بوده. با مومیایی حتی استخوان‌های ریز داخل گوش نیز حفظ شده اند. بسیاری از مومیایی‌های سلطنتی دندان‌های بدی داشتند، اما آمنهوتپ دندان‌های سالمی داشت.

آمنهوتپ اول دومین پادشاه سلسله هجدهم بود و پس از مرگ پدرش "احموس اول "بر تخت سلطنت نشست. او حدود ۲۱ سال بین سال‌های ۱۵۲۵ تا ۱۵۰۴ قبل از میلاد بر مصر حکومت کرد.

معنی نام او "آمون راضی است". به نظر می‌رسد که او دارای یک سلطنت مسالمت آمیز بوده که به او اجازه می‌داد تا بر سازمان اداری و ساخت معابد تمرکز کرده و مادرش نیز در این راه به او کمک کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی