تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

کشف یک مومیایی در شهر تاریخی «پمپئی»

مومیایی یک مرد که در وضعیت مطلوبی قرار دارد در مقبره‌ای واقع در شهر تاریخی «پمپئی» کشف شد.

کد خبر: ۱۰۵۷۲۷
۱۷:۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

 مومیایی در شهر تاریخی «پمپئی»

دیدارنیوز ـ لایوساینس نوشت: بقایای یکی از ساکنان شهر «پمپئی» که بخش‌هایی از آن مومیایی شده است در مقبره‌ای که خارج از مرکز این شهر قرار دارد کشف شد.

با توجه به حکاکی‌هایی که بر روی این مقبره نقش بسته است می‌توان نتیجه گرفت این بقایا به مردی به نام «Marcus Venerius Secundio» تعلق دارد که در زمان مرگ در دهه ۶۰ میلادی زندگی می‌کرده و زمانی نیز برده بوده است. این مرد پس از آن‌که از بردگی رهایی پیدا می‌کند به یک کاهن تبدیل می‌شود.

بقایای این مرد در مقبره‌ای کشف شد که زمانی در آن تصاویر گیاهان سبز بر پس‌زمینه آبی‌رنگ نقش بسته بودند. اثرات محو این نقاشی‌ها هنوز بر روی دیوار‌های خارجی مقبره وجود دارد. بقایای این مرد در اتاقکی مُهر و موم‌شده کشف شد که سقفی قوس‌دار برای آن ساخته شده است. هنوز مو‌ها و یکی از گوش‌های او بر روی جمجمه قابل تشخیص هستند.

 مومیایی در شهر تاریخی «پمپئی»

باستان‌شناسان همچنین تکه‌هایی از پارچه و دو بطری شیشه‌ای را که بیشتر با نام «Unguentarium» شناخته می‌شوند در مقبره این مرد کشف کرده‌اند. این نوع ظروف شیشه‌ای معمولا در قبرستان‌های رومی و یونانی کشف می‌شوند و معمولا حاوی روغن و عطر‌هایی هستند که در مراسم ترحیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقبره همچنین دو ظرف کشف شد؛ یکی از آن‌ها یک ظرف آبی شیشه‌ای است که به زنی که از او به عنوان «Novia Amabilis» (همسر مهربان) یاد شده است، تعلق دارد.

 مومیایی در شهر تاریخی «پمپئی»

سوزاندن اجساد رایج‌ترین روش برای ساکنان «پمپئی» در دوران رومی بوده است. مشخص نیست که چرا جسد این مرد سوزانده نشده و حتی مشخص نیست آیا بخش‌هایی از جسد این مرد عمدا مومیایی شده است یا خیر.

این مقبره در گورستان «پورتا سارنو» که درست در بیرون از دیوار‌های شهر قرار دارد واقع شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مومیایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی