تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

جزئیات رتبه بندی معلمان/ جدول کامل افزایش حقوق معلمان در ۱۴۰۰

جدول افزایش حقوق و مزایای مشمولان رتبه بندی معلمان منتشر شد. این جدول افزایش حقوق و مزایا مشمولین رتبه بندی معلمان، بر اساس احتمالات است و قرار گرفتن در رتبه‌ها بر اساس آیین نامه مشخص می‌شود.

کد خبر: ۱۱۶۷۳۱
۱۱:۰۴ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

جزئیات رتبه بندی معلمان

دیدارنیوز ـ سرانجام لایحه رتبه بندی معلمان پس از چند ماه وقفه در مجلس تصویب شد. رتبه بندی معلمان در چند ماهه اخیر در صدر درخواست‌های فرهنگیان قرار دارد. لایحه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان فرستاده شد.

جدول افزایش حقوق و مزایا مشمولین رتبه بندی معلمان، بر اساس احتمالات است و قرار گرفتن در رتبه‌ها بر اساس آیین نامه مشخص می‌شود.

 جزئیات رتبه بندی معلمان

ضمن اینکه احتمال دارد همه بند‌های احکام کارگزینی مشمول افزایش نشود.

عرشه آنلاین نوشت: نمایندگان ماده ۷ این لایحه را حذف کردند در ماده ۷ سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه معلمان به شرح زیر تعیین شده بود:

تخصیص رتبه‌های پنجگانه به نحوی خواهد بود که با اجرای نظام رتبه بندی معلمان و احراز شرایط براساس ماده (۴) این قانون، همواره در هر استان حداقل سی درصد (۳۰%) از معلمان مشمول در آموزشیار معلم، حداقل سی درصد (۳۰%) در رتبه مربی معلم، حداکثر بیست درصد (۲۰%) در رتبه استادیارمعلم، حداکثر ده درصد (۱۰%) در رتبه دانشیارمعلم و حداکثر ده درصد (۱۰%) در رتبه استادمعلم قرار گیرند؛ لذا ۴ ماده از این لایحه به شرح زیر به تصویب رسید:

معیار‌ها و شاخص‌های موثر در فرآیند رتبه‌بندی معلمان تعیین شد

ماده ۴: فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان بر مبنای امتیازات ناشی از دوره‌های ضمن خدمت، سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و شهید رجایی، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی- تربیتی، پژوهشی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه بندی معلمان در یکی از رتبه‌های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرایی این قانون، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

تبصره: طبق این ماده افرادی که با عناوین شغلی مندرج در بند (۱) ماده (۲) این قانون، در پست‌های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، کماکان معلم هستند.

میزان سنوات خدمت برای افزایش رتبه معلمان مشخص شد

ماده ۵: کسب رتبه‌های بالاتر مستلزم حداقل پنج سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود.

تبصره ۱: دوره خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، به ازای هر سال خدمت ۳ ماه از سقف رتبه کاهش می‌یابد.

تبصره ۲: دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع آیین نامه احراز استعداد‌های برتر و نخبگی مصوب ۱۳۸۵/۶/۱۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، صرفاً برای یکبار حداقل سه سال می‌باشد.

تبصره ۳: حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب (۱۵) و (۲۱) سال است و ارفاقات مذکور در تبصره‌های (۱) و (۲) این ماده، از این مدت کسر می‌شود.

میزان افزایش حقوق معلمان براساس لایحه نظام رتبه بندی تعیین شد

ماده ۶: در اجرای بند (۶) سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و مزایای معلمان پس از اعمال رتبه‌های مندرج در ماده (۳) این قانون، به شکل زیر می‌باشد:

۱- برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد (۱۰%)، مربی معلم پانزده درصد (۱۵%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد (۱۲%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ده درصد (۱۰%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد (۵%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

۲- پس از اعمال بند (۱) این ماده، چنانچه حقوق و فوق العاده‌های هریک از معلمان از هشتاد درصد (۸۰%) مجموع حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

تبصره ۱- افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق‌العاده رتبه بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه می‌شود و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌گردد.

تبصره ۲- دولت مکلف است همه امتیازات و درصد‌های موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برابر سایر کارکنان دولت، به مشمولین این قانون اختصاص دهد و فوق‌العاده رتبه بندی موضوع این ماده علاوه بر امتیازات و درصد‌های مزبور می‌باشد.

تبصره ۳- افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از تاریخ ۳۱/‌۰۶/‌۱۴۰۰‬ در سقف یکصد و بیست و پنج هزار میلیارد ریال (۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) پرداخت می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت کامل اعمال خواهد شد.

اعضای هیات ممیزه رتبه بندی معلمان مشخص شدند

ماده ۸: آیین نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیات‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه‌ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه بندی، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق‌العاده رتبه بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون (به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر گلایه معلمان از روند تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: در مجلس و دولت درباره رتبه‌بندی معلمان صحبت کردیم و به نظرم این هفته در دستور کار مجلس باشد؛ قطعا برای همسان‌سازی حقوق معلمان باید تلاش‌هایی انجام شود و ما هم از ابتدا پیگیر بودیم.

وی با بیان اینکه روی جزئیات، ابهاماتی هست که باید برطرف شود، گفت: این طرح را بیشتر همسان‌سازی می‌دانم تا رتبه بندی. چون رتبه‌بندی باید سند بیاید و بعد روی آن سند مستقر شود که اثرش را روی کیفیت آموزش بگذارد و به حق معلم هم توجه شود. هرچند اکنون تحت عنوان رتبه‌بندی در مجلس است و کار در این قالب جلو می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل کمبود معلم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها گفت: ما کلاس بدون معلم نباید داشته باشیم. به هر طریقی شده باید معلمی را پیدا کنیم و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم که کلاس درس ما بدون معلم نماند.

نوری درباره گلایه برخی دانش‌آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده‌اند و امتحانات نیم‌ سال اول‌شان حضوری شده است، اظهار کرد: امتحان حضوری برای همه است. باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکل‌ها برویم.

لایحه رتبه بندی معلمان بارگذاری شد

منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: پس از ساعت‌ها و روز‌ها کار کارشناسی و طی گمانه زنی‌ها و برگزاری جلسات فشرده با سازمان‌های ذیربط، بالاخره لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان با ۱۶ هزار میلیارد تومان بارگذاری شد.

منادی گفت: مربی آموزشیار حذف و پایه حقوق براساس مربی تعیین شد. او حفظ ۸۰ درصد هیئت علمی واتصال به دانشگاه را جزء ابداعات خود و یکی از اصلی‌ترین خواسته‌ها و مطالبات این لایحه اعلام کرد.

وی اظهار داشت: از ابتدای رتبه بندی فرهنگیان تا کنون، تمام همّ و غم خود را در حفظِ بسته‌ی مهم (اتصال به دانشگاه و ۸۰ درصد هیئت علمی) قرار داده بود که خوشبختانه در این مسیر ریل گذاری شده است.

به گفته او لایحه رتبه بندی روز یکشنبه ۲۱ آذر در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

رتبه معلمان با مدرک تحصیلی فرهنگیان

با تصویب طرح رتبه بندی معلمان رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اعمال مدرک تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط برای یک مقطع تحصیلی و مشمولان طرح طبقه­‌بندی مشاغل معلمان کشور در طرح رتبه بندی معلمان که در واحد‌های آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، صرفاً تا دو مقطع تحصیلی بالاتر با احراز شرایط مجاز است.

ناصر سلیمان‌زاده در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های صادره اعمال مدرک تحصیلی و ادامه تحصیل فرهنگیان شاغل تاکید و موارد زیر را متذکر شد:

کدام مدرک برای کارکنان شاغل در رتبه بندی معلمان ثبت می‌شود؟

به استناد مفاد بخشنامه ۲۷ دیماه سال ۹۹ اعمال مدرک تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط برای یک مقطع تحصیلی و مشمولان طرح طبقه­ بندی مشاغل معلمان کشور که در واحد‌های آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، صرفاً تا دو مقطع تحصیلی بالاتر با احراز شرایط مجاز است.

- مسئولیت هرگونه اقدام خارج از ضوابط و مقررات از قبیل تغذیه نرم افزار پرسنل و... که بر خلاف دستورالعمل مزبور باشد و موجب اختلال در اطلاعات سیستم پرسنل و همچنین اجرای قوانین باشد در اداره کل آموزش و پرورش برعهده مدیر منابع انسانی استان و کارشناسان مسئولان ذیریط و در اداره آموزش و پروش شهرستان­‌ها، مناطق و نواحی با رئیس اداره و کارشناس امور اداری ذیربط خواهد بود. بدیهی است در صورت ایجاد اختلال در سیستم پرسنل، شرکت پشتیبان نرم افزار، هیچ­‌گونه مسئولیتی جهت رفع مشکل ایجاد شده در این خصوص را نمی­ پذیرد.

- رعایت شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­ بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) براساس بخشنامه‌­های شماره ۷۱۰/۱۱ مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ و ۷۱۰/۵۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ الزامی است.

کارمندانی که با دیپلم استخدام شدند

- کارمندانی که مدرک تحصیلی بدو استخدام آنان دیپلم بوده و در دو مرحله (ابتدا مدرک فوق دیپلم و سپس مدرک کارشناسی) موفق به ارائه مدرک کارشناسی ناپیوسته شده‌­اند، احتساب مدرک تحصیلی لیسانس به عنوان مدرک دوم محسوب می‌شود و کارمندانی که مدرک تحصیلی بدو استخدام آن‌ها دیپلم بوده و در یک مرحله (کارشناسی پیوسته) موفق به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس شوند، مدرک لیسانس آنان یک مقطع محاسبه می‌شود.

-اصلاح و به‌روزآوری طرح طبقه­‌بندی مشاغل معلمان کشور، بر اساس راهنمای تنظیم شناسنامه شغلی مشاغل دستگاه­‌های اجرایی، رشته­‌های تحصیلی مورد نیاز در شغل­‌های قابل تخصیص با همکاری معاونت­‌ها، ادارات کل و دفاتر مربوط (معاونت آموزشی، پرورشی، ابتدایی و تربیت بدنی) مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته که در صورت تایید از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور به اداره کل آموزش و پرورش استان­‌ها ابلاغ خواهد شد؛ بنابراین تا زمان ارسال بخشنامه یا دستورالعمل جدید، رعایت دقیق شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­ بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) براساس بخشنامه­ های­ شماره ۷۱۰/۱۱ مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ و ۷۱۰/۵۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ است.

- با توجه به همسان­‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی و براساس بند ۳ بخشنامه شماره ۷۱۰/۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ برخورداری کارمندان قرارداد کارمعین از مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه، براساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی است. پس مبنای مورد عمل مدرک تحصیلی مندرج در حکم ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ آنان خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
میعاد عاشقان وجان برکفان پنجشنبه دو دیماه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
معلمانی که حقوقشان در حال حاضر زیر ۴ تومن است شامل نمیشوند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
معلمانی که حقوقشان در حال حاضر زیر ۴ تومن است شامل نمیشوند ؟
فقط خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
1
با سلام جناب منادی اگر می‌خواهید کار مندان بیکار وباز نشستگان اداره آموزش وپرورش به رتبه بندی اضافه کنید پس بر بودجه نیز همان مقدار. اضافه کنید دکتر منادی چیزی نمانده با همین بودجه مر دم عادی نیز اضافه کنید رتبه بندی بودجه مصوبه فقط برای معلمان آموزشی است نه دیگران لطفا با اضافه کردن گرو هها برای خود شیرینی باید بودجه هم افزایش پیدا کنه دکترشما. واقعا با تصویب این لایحه رتبه بندی فرهنگیان را مسخره کردید وسر کار گذاشتید
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
1
0
سلام
تکلیف آن ۲ درصد نیروی اداری محض چیست؟ همکار من که سابقه و مدرک و کارمان یکی است، فقط او یک سال مدرسه درس داده و باقی را اداره بوده و من که از اول اداره بودم و اداری محض شدم گناهکارم و باید مجازات شوم. این عدالت است؟ پس باید نیروهای اداری به مدرسه بروند تا آموزشی شوند و نیروهای آموزشی اگر تمایلی به حضور در اداره داشته باشند جایگزین آنها در ادارات شوند. آفرین به مدیریت و تدبیر مجلس انقلابی
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
0
0
در این جدول جای عدالت خالی است و بی معنی چربی معنی چه طوری ممکن است یک معلم با رتبه عالی ۵۰۰ تومان اضافه شود و یک معلم با رتبه آموزشیار ۳ میلیون این جدول به درد همه تو و هرچه نماینده مجلس است می خورد بروید و گم شوید همه از هم کثیف تستید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی