تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تکلیف مصوبه رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه چیست؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحاتی را درباره تخصیص بودجه به مصوبه رتبه‌بندی معلمان در لایحه دولت ارائه کرد.

کد خبر: ۱۱۶۵۳۵
۱۰:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰

 

تکلیف مصوبه رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه چیست؟

 

 

دیدارنیوز: علیرضا منادی سفیدان، با اشاره به تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس اظهار کرد: تصویب لایحه رتبه بندی کار سخت، تخصصی و زمان‌بری بود که باید معلمان بر اساس شاخصه‌ها و توانمندی‌هایشان به رتبه می‌رسیدند.

وی با بیان اینکه از ۷۳۰ هزار معلم فعال هیچکس رتبه‌اش مشخص نبود و معلوم نبود چقدر حقوق می‌خواهد، افزود: این‌ها کارشناسی شد و کار زیادی روی آن صورت گرفت تا قانونی کارآمد به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رئیس جمهور برای موافقت با اجرای رتبه بندی معلمان درباره منابع مالی نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه در لایحه ۱۴۰۱ گنجانده شده است و مجلس هم تلاش دارد تا جایی که امکان داشته باشد این بودجه را افزایش دهد.

لایحه رتبه‌بندی معلمان روز گذشته پس از فرازونشیب بسیار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. محمد باقر قالیباف پس از تصویب جزئیات لایحه و ارسال آن به شورای نگهبان از همه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش که با تلاش خود رتبه بندی معلمان که قریب به یک دهه با فراز و نشیب‌هایی روبه رو بود را به سرانجام رساندند، تشکر کرد.

وی افزود: بررسی و تصویب لایحه در مجلس مقداری زمان بر شد، زیرا نیازمند بررسی دقیق بود که هم رعایت مسائل قانون اساسی و بار مالی آن حل شود و هم منزلت، معیشت و ارتقاء کیفیت سطح آموزش و تحصیلات، شایسته سالاری و شایسته گزینی رعایت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی