تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فراخوان کیت صعود تیم ملی به جام جهانی

پس از فسخ قرارداد آل اشپورت با تامین البسه تیم‌های ملی ایران، فدراسیون فوتبال ایران برای تامین البسه تمام رده‌های تیم ملی فراخوانی منتشر کرد

کد خبر: ۱۱۶۲۳۵
۱۰:۴۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

تیم ملی فوتبال ایران

دیدارنیوز - اهمیت این فراخوان بدان جهت است که فدراسیون آن را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرده است؛ حال آنکه با توجه به مصوبه دولت در چهار سال قبل، ورود هرگونه پوشاک خارجی به ایران ممنوع است و شامل قاچاق می‌شود و به همین دلیل شرکت‌های خارجی فاقد نمایندگی در ایران، توانایی شرکت در این مناقصه را ندارند.

فدراسیون فوتبال در اطلاعیه امروز خود تیم‌های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در رده‌های سنی مختلف را به‌عنوان مشتریان شرکتی که البسه تیم ملی را تامین کند، معرفی کرده است. این در حالی است که در حال حاضر در فوتبال ایران سه یا چهار شرکت داخلی به همراه یک برند ایرانی- خارجی (آل‌اشپورت) وظیفه تامین البسه باشگاهی را برعهده دارند.

در دو سال گذشته هم برند آل‌اشپورت پس از عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال، وظیفه تامین البسه تیم ملی را برعهده گرفته که این مسئله با توجه به ابتکار‌هایی که فدراسیون در زمینه ایجاد یک نمایندگی فروش انجام داده بود، فسخ شد و حالا این شرکت باید دوباره در مناقصه مربوط به تامین البسه تیم ملی شرکت کند.

پیش از آل اشپورت، تیم ملی فوتبال ایران در دوره مهدی تاج با خرید از برند آدیداس (بدون طراحی محصوص) در یک مدت زمان طولانی البسه خود را به شکلی منحصر به فرد در کل جهان تامین می‌کرد؛ البته شرکت‌های بزرگ خارجی مثل نایکی، آدیداس، پوما و ... به دلیل مسائل مربوط به تحریم نمی‌توانند در تامین پوشاک تیم ملی فوتبال ایران مشارکت داشته باشند. در بین این شرکت‌های آدیداس و پوما در دهه‌های گذشته دارای نمایندگی رسمی در ایران بودند که پس از مسائل مربوط به تحریم، آن‌ها نیز ایران را ترک کرده‌اند. بنابر این از بین تامین کنندگان مطرح پوشاک ورزشی در سراسر جهان، عملا هیچ شرکتی قادر به همکاری با ایران نیست؛ مگر آنکه در ایران دفتر نمایندگی خود را دایر کرده باشد.

در تیم‌های باشگاهی ایرانی برند‌های آل اشپورت، مجید، یوسف، استارت و ... در بازار ایران فعال هستند و اتفاقا در غیبت شرکت‌های خارجی فروش خوبی هم دارند. اگرچه این محدودیت منجر به این نشده که آن‌ها از نظر کیفی گام بلندی به سمت برند‌های بزرگ جهان به خصوص از نظر طراحی بردارند.

به هر صورت با توجه به برگزاری مسابقات تیم ملی در بهمن ماه سال جاری که احتمالا جشن صعود ایران به جام جهانی نیز در خلال آن برگزار خواهد شد، قاعدتا باید در انتظار حضور جدی برند‌های فعال در ایران در این مناقصه بود. با این امید که این شرکت‌ها با طراحی‌های منحصر به فرد و کیفیت بالا بتوانند به انتظار همیشگی علاقه‌مندان به فوتبال در ایران پاسخ بدهند.

ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ با برند آدیداس، در جام جهانی ۱۹۹۸ با برند پوما، در جام جهانی ۲۰۰۶ با برند پوما، در جام جهانی ۲۰۱۴ با برند آل‌اشپورت و در جام جهانی ۲۰۱۸ با برند آدیداس در این رقابت‌های معظم حاضر شده است.

فوتبال ایران در دوره اول (۱۹۷۸)، دوره دوم (۱۹۹۸) و همینطور مرتبه سوم (۲۰۰۶) مبلغ مناسبی از مشارکت برند‌های بزرگ جهان به دست آورده که در جام جهانی ۲۰۱۴ این مسئله به دریافت البسه تغییر ماهیت داد و در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز ایران تنها کشوری بود که برای البسه جام جهانی مبادرت به خرید و پرداخت پول کرد.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی