تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

مهاجرانی: تیم ملی می‌تواند به دور حذفی جام جهانی صعود کند!

مهاجرانی می‌گوید: من فکر می‌کنم این شانس را داریم که در جام جهانی قطر برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران از مرحله گروهی صعود کنیم و راهی دور حذفی شویم. نتایج تیم ملی و روز‌های خوب فوتبال هیچ وقت فراموش نخواهد شد

کد خبر: ۱۱۶۱۸۲
۱۳:۰۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

مهاجرانی: تیم ملی می‌تواند به دور حذفی جام جهانی صعود کند!

دیدارنیوز - بدون شک حشمت مهاجرانی یک چهره جدا نشدنی فوتبال ایران و از برجسته‌ترین نفرات تاریخ فوتبال ایران است که در زمان مربیگری در عرصه‌های مختلف افتخارات زیادی کسب کرده و حالا در مقام پیشکسوت و کارشناس این رشته صحبت‌هایش در راستای انتقال تجربیات به جوان‌ها همیشه شنیدنی است. به بهانه تولد ۸۲ سالگی حشمت خان مهاجرانی سراغ او رفتیم و نظراتش را در خصوص اوضاع این روز‌های فوتبال ایران جویا شدیم.

حشمت مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص واکنش مردم و اهالی فوتبال به زادروزش و تبریکاتی که در فضای مجازی گفته شده اظهار داشت: از لطف و بزرگواری مردم و دوستان عزیز بی نهایت سپاسگزارم. بیش از هر چیز اینکه می‌بینم مردم با وجود این همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که این روز‌ها در زندگی شخصی خودشان دارند هنوز به یاد من هستند برایم ارزشمند و قابل تقدیر است و از همه عزیزانی که یاد من بودند ممنون و قدردانشان هستم. به طور کلی وقتی صحبت از ورزش می‌شود و ما برای گفتگوی ورزشی دور هم جمع می‌شویم یعنی قصد داریم به سالم‌سازی فضای ورزش کشور کمک کنیم و هدایت جامعه به سمت ورزش وظیفه‌ای است که روی دوشت همه ماست و این خودش یک نعمت بزرگ برای جامعه می‌تواند باشد.

وی در مورد وضعیت تیم ملی ایران گفت: در مورد تیم ملی باید ابتدا یک نکته را بگویم و آن این است که پیش از هر چیز و پیش از احترام به حریفان ما باید به خودمان احترام بگذاریم و بدون اینکه دچار غرور شویم یا از سوی دیگر بخواهیم از حریفان ترس و وحشت به دل داشته باشیم به مصاف تیم‌های مقابل برویم. چیزی که تا این لحظه دیدم تیم ما هر بازی نسبت به بازی قبل پخته‌تر می‌شود و در دیدار‌هایی که تاکنون انجام شده بازیکنان و کادرفنی با تجربه‌تر شدند و بیشتر با تفکرات هم به آشنایی رسیدند. این روز‌ها انتقادات زیادی از سرمربی و شکل بازی تیم ملی می‌شود که به نظر من همیشه نتایج گویای همه مسائل هستند و این نتایج تیم ملی است که می‌تواند پاسخگوی انتقادات باشد. شاید مسائلی از قبیل اینکه در برخی بازی‌ها در حد انتظار ظاهر نشدیم یا بالانس تیمی ما در حد انتظار نبوده وجود داشته باشد، ولی به طور کلی نتایج در مورد عملکرد یک تیم صحبت می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: من فکر می‌کنم شرایط خوبی در تیم حاکم است و ما در حال حاضر بدون اغراق بهترین نیروی انسانی را در قاره آسیا در اختیار داریم و لژیونر‌های زیادی در فوتبال اروپا و با تجربیات بین المللی در اختیار داریم که نعمت بزرگی برای تیم ما محسوب می‌شود و من فکر می‌کنم این شانس را داریم که در جام جهانی قطر برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران از مرحله گروهی صعود کنیم و راهی دور حذفی شویم. نتایج تیم ملی و روز‌های خوب فوتبال هیچ وقت فراموش نخواهد شد. زندگی فوتبال و فوتبالیست مثل آینه‌ای است که چهره شما را مشخص می‌کند. از فرصت‌ها باید استفاده کرد و از موقعیت‌ها باید لذت برد.

مهاجرانی در مورد دربی تهران و انتقاداتی که به کیفیت پایین بازی می‌شود گفت: بازی‌هایی مثل دربی همیشه حساسیت خاص خودش را دارد. کار به وضعیت تیم و جدول هم ندارد که کدام تیم در کجای جدول است، ولی در کل این بازی‌ها در گذشته هم به این صورت بود که از لحاظ روحی شرایط خاصی دارد و سرمربی و تیم خیلی تحت فشار هستند. از لحاظ فنی در مورد دربی بخواهم صحبت کنم فکر می‌کنم هر دو تیم از نتیجه راضی بودند چرا که هر دو در کورس بالای جدول هستند و شرایط خاص خودشان را دارند.

پیشکسوت فوتبال در مورد اختلاف ایجاد شده بین اسکوچیچ و طارمی گفت: اختلافی بین آقای اسکوچیچ و طارمی پیش آمده نمی‌دانم که چطور می‌شود تعبیرش کرد که بخواهم بگویم مربی ما نباید چنین مصاحبه‌ای می‌کرد یا اینکه طارمی نباید چنین واکنشی نشان می‌داد، ولی طارمی تقریباً در این مورد می‌توانیم بگوییم که نقطه نظر خودش و بازیکنان را اشاره کرده و گفته اینطور نیست و ما تاکتیک پذیر هستیم. به نظرم این حرف از این جهت زده شده که ۱۸-۱۹ بازیکن ما در اروپا بازی می‌کنند و در تیم‌های خودشان تاکتیک پذیر هستند و سوال اینجاست چطور در تیم ملی که کنار هم جمع می‌شوند تاکتیک پذیر نیستند، شاید یک مقدار بر می‌گردد به عدم بازی‌های تدارکاتی و اردو‌های کوتاه مدت تیم ملی و این خودش یک تاثیر منفی بازیکنان تیم است.

وی در مورد وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ و مدعیان قهرمانی توضیح داد: تیم‌هایی که در لیگ ما توانستند بالانس کاری خودشان را حفظ کنند و ۷۵ درصد توانایی‌هایشان را بروز دهند به عقیده من سپاهان و تیمِ امیر قلعه نویی (گل گهر) هستند که تقریباً توانستند کیفیت خودشان را حفظ کنند و از لحاظ تیمی و تاکتیکی و روحی شرایط خوبی ایجاد کنند. پشت سر این دو تیم هم آلومینیوم هم عملکرد خوبی داشته و می‌تواند پدیده لیگ ما باشد. به نظرم در چند هفته آینده تیم‌هایی که برای صدر جدول رقابت دارند و تیم‌هایی که برای سقوط نکردن می‌جنگند مشخص خواهند شد و این یک مقدار حساسیت بازی‌ها را بیشتر می‌کند.

مهاجرانی در پایان در مورد وضعیت تنها نماینده فوتبال مشهد در لیگ برتر توضیح داد: اصولاً در فوتبال انضباط و دیسیپلین و هر چیز که مربوط به موفقیت یک مجموعه است از اتاق مدیرعامل و رئیس به زمین چمن منتقل می‌شود. اگر تیم شما در زمین نتیجه نمی‌گیرد شما به اتاق رئیس باشگاه بروید و دلیلش را جویا شوید. سال‌ها قبل من و دوستانم تیمی به نام ابومسلم را پایه گذاری کردیم که از تیم‌های قدیمی و با اصالت فوتبال مشهد بود و در حال حاضر فقط همین تیم پدیده باقی مانده است. برای فوتبال مشهد و بازیکنان مشهدی آرزوی موفقیت دارم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی