تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

نقطه قوت مهم سپاهان و گل گهر نسبت به استقلال و پرسپولیس

به نظر می‌رسد که مدافع یا وینگر راست به یک دردسر مهم برای سرخابی‌ها بدل شده است. حال آن که هم سپاهان و هم گل گهر دست پری در این منطقه از زمین دارند و این نقطه قوت مهم برای این دو تیم است.

کد خبر: ۱۱۵۸۸۹
۱۴:۲۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

دانیال اسماعیلی فر

دیدارنیوز: یکی از نکات جالب هفته هشتم به خصوص در بازی گل‌گهر و سپاهان، درخشش مدافعان راست تیم‌ها بود.

فوتبال ایران با یک بحران جدید و جدی مواجه شده است. در فوتبال امروز که بازی‌سازی از عقب زمین اهمیت زیادی پیدا می‌کند و بار بیشتر این بازی‌سازی روی دوش مدافعان و وینگر‌های کناری به خصوص جناح راست است و بیشتر تیم‌های لیگ و حتی تیم ملی با کمبود چنین بازیکنانی دست و پنجه نرم می‌کنند. پرسپولیس به عنوان مدعی اصلی قهرمانی یکی از مشکلاتش را در این زمینه دارد و صفروف، گزینه خرید یحیی گل‌محمدی که در لیست بهترین مدافعان راست آسیا هم قرار گرفت، فعلا پشت خط است. سرمربی پرسپولیس در این چند بازی با اضافه کردن وحید امیری و عالیشاه به راست تلاش زیادی کرد تا پاشنه آشیلش را ترمیم کند و تا حدودی هم موفق بود. مهدی شیری در این چند هفته یکی از بهترین بازیکنان تیمش در بازی‌سازی بوده است، اما اینطور که نتایج و روند بازی نشان می‌دهد این تیم نیاز به تزریق بازیکنان جدید دارد. در استقلال هم وریا غفوری چند هفته به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود تا مشکلات فرهاد مجیدی برای بازی‌های آینده بیشتر شود. در این میان در جمع تیم‌های مدعی به نظر می‌رسد که سپاهان و امیرقلعه‌نویی وضعیت بهتری دارند و همین مساله شاید برگ برنده آن‌ها در کورس قهرمانی باشد. برگ برنده‌‍ای که در بازی دو تیم در سیرجان به خوبی از آن‌ها استفاده شد و البته در نهایت عوامل دیگر و بازیکنان دیگر گل‌گهر توانستند برتری این تیم را رقم بزنند

سپاهان در حد تیم ملی

دانیال اسماعیلی‌فر، بازیکنی که هر ۲ گل تیمش را زد و به غیر از آن چند موقعیت هم برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد کرد مدافع راست سپاهانی‌هاست. این بازیکن با ۷ شوت بیشترین شوت به سمت دروازه را در این بازی به نام خودش ثبت کرد. او یکی از آماده‌ترین مدافعان راست لیگ است که همه کارشناسان در مورد جای خالی او در لیست دراگان اسکوچیچ اتفاق نظر دارند. اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام بازیکن دومین تعداد شوت را ثبت کرد به جناح چپ سپاهان بروید؛ جایی که امید نورافکن تلاش زیادی برای جبران نتیجه بازی انجام داد. جناحین سپاهان که یکی در حد تیم ملی است و دیگری یکی از بازیکنان تیم ملی، این تیم را در کناره‌ها به یکی از قدرت‌های لیگ تبدیل کرده است. اسماعیلی‌فر البته به تنهایی جناح راست سپاهان را به نقطه قوت این تیم تبدیل نکرده و در این مسیر یک زوج بسیار آماده به نام محمدرضا حسینی هم به او کمک می‌کند.

ترافیک در سیرجان

در تیم گل‌گهر هم شرایط تقریبا به همین منوال بود. مهدی تیکدری‌نژاد بازیکنی که در دفاع راست و یا وینگر راست به میدان می‌رود در این بازی با نظر قلعه‌نویی جلوتر از دفاع بازی کرد، اما او هم یک مدافع راست است و در این بازی توانست تفاوت را رقم بزند. تیکدری‌نژاد با ۲ گل و یک پاس کلیدی بهترین بازیکن تیمش بود. در این بازی شایان مصلح دفاع چپ تیم قلعه‌نویی هم روی یکی از گل‌های تیمش تاثیر زیادی داشت. امیرقلعه‌نویی در فصل نقل‌وانتقالات تا جایی که می‌توانست کناره‌هایش را قوی کرد و به غیر از این دو بازیکن و مسیح زاهدی که در این بازی دفاع راست تیمش بود، میلاد زکی‌پور، بهنام برزای و احمد موسوی را هم دارد که هر کدام در مواقع حضور می‌توانند به میدان بروند و در کمبود بازیکنان کناری تیم قلعه‌نویی با ترافیک مواجه است که نشان از برنامه‌ریزی دقیق این تیم برای این مساله داشته است.

بازی سپاهان وگل‌گهر دوئل تیم‌های ثروتمند در زمینه بازیکن کناری بود و در نهایت این امیرقلعه‌نویی بود که این دوئل را برنده شد. البته قطعا برای رسیدن به قهرمانی فاکتور‌های بسیار دیگری هم دخیل هستند و این نقطه قوت فقط یکی از دلایل برتری دو تیمی که روز شنبه به مصاف هم رفتند نسبت به دیگر رقبایشان در راه رسیدن به قهرمانی است. نقطه قوتی که شاید لازم باشد، اما قطعا کافی نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی