تیتر امروز

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
سیدمحمد بطحایی شیوه‌نامه اجرایی انتخابات شورای دانش‌آموزی را ابلاغ کرد؛

جزئیات بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش بخشنامه و شیوه‌نامه برگزاری بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی را به مدارس سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد خبر: ۱۱۵۳۵
۱۷:۴۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سید‌محمد بطحایی در بخشنامه‌ای به اداره‌های کل استان‌ها، مناطق، نواحی و مدارس زمان برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی را برای همه مدارس ابتدایی (دوره اول و دوم)، متوسطه اول و متوسطه دوم، اول آبان اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین شیوه‌نامه اجرایی شورای دانش‌آموزی را که از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی تهیه شده است ابلاغ کرد. به استناد ماده 18 آئین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، شورای دانش‌آموزش ظرفیت و فرصت مناسبی برای حضور بانشاط و تاثیر‌گذار آینده‌سازان کشور در تصمیم‌سازی و مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزش و تربیتی مدارس است.

طبق این شیوه‌نامه شورای دانش‌آموزی در همه مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم، اعم از روستایی، شهری، عشایری، استثنایی، دخنرانه، پسرانه، دولتی، غیرانتفاعی در داخل و مدارس ایرانی خارج از کشور تشکیل می‌شود و انتخاب آن به صورت هماهنگ در همه مدارس در نیمه اول آبان با پیام وزیر آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

البته مدارس عشایری به علت کوچ پاییزه مجاز هستند انتخابات را حداکثر تا 20 آبان به تاخیر بیاندازند. دانش‌آموزان بعد از ثبت‌نام تا 5 روز فرصت تبلیغ دارند و در روز برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع است.
ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی هم طبق جداول زیر خواهد بود.
ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی:
 
جزئیات بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی
ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی:
 
جزئیات بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی

بر اساس الزامات شیوه‌نامه شورای دانش‌آموزی، در مدارس ابتدایی دانش‌آموزان پایه سوم به بالا حق رای دادن و کاندیدا شدن در انتخابات شورای دانش‌آموزی را دارند. همچنین در مدارس مختلط روستایی حضور مدیر یا یکی از مسئولان مدرسه در همه جلسات شورای دانش‌آموزی الزامی است و روسای شوراهای دانش‌آموزی هر سه دوره تحصیلی به عنوان مشاور دانش‌آموزی مدیر تلقی می‌شود و ابلاغ دریافت می‌کنند.

جزئیات بخشنامه و شیوه‌نامه بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی را اینجا بخوانید.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی