تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

روستاگردی در چابهار

طبیعت بکر ایران وصف‌نشدنی است و با چند کلمه و چند مقاله نمی‌توان بزرگی، شکوه و زیبایی طبیعت را توصیف کرد. یکی از بخش‌های جذاب سفر طبیعت‌گردی و روستاگردی است که می‌تواند سفر شما را به معنای واقعی کلمه متفاوت کند. یکی از این مقصدها که اطراف خود زیبایی‌های منحصربه‌فرد را در خود جای داده، شهر چابهار است.

کد خبر: ۱۱۵۱۵۴
۱۲:۱۶ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

روستاگردی در چابهار

دیدارنیوز: طبیعت بکر ایران وصف‌نشدنی است و با چند کلمه و چند مقاله نمی‌توان بزرگی، شکوه و زیبایی طبیعت را توصیف کرد. یکی از بخش‌های جذاب سفر طبیعت‌گردی و روستاگردی است که می‌تواند سفر شما را به معنای واقعی کلمه متفاوت کند. یکی از این مقصدها که اطراف خود زیبایی‌های منحصربه‌فرد را در خود جای داده، شهر چابهار است.

ما در این مطلب قصد داریم ابتدا چند مورد از جاهای دیدنی چابهار را برای شما معرفی کنیم. دو نمونه از جذاب‌ترین روستاهای اطراف این شهر زیبا یعنی روستای درک چابهار و روستای رمین را به شما نشان می‌دهیم تا بیشتر با این روستاها آشنا شوید؛ پس با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی چابهار

جنگل‌های حرا

جنگل حرا چابهار در ناحیه ساحلی خلیج گواتر قرار دارد. حرا درختچه‌ای است که در مرداب‌های نواحی گرم و جنوب ایران می‌روید. در جنگل‌های حرا گل‌هایی شبیه گل‌های شاه‌پسند و میوه‌ به شکل کپسول تخم مرغی است که درون آن یک دانه وجود دارد و با دو شکاف باز می‌شود. ارتفاع این درخت گاهی به 10 متر هم می‌رسد. نمونه دیگر این جنگل در جزیره قشم بوده است. برای رفتن به این جنگل باید با قایق بروید و با جزرومد روزانه این درختان به زیر آب می‌روند و دوباره سر از آب  بیرون می‌آورند. نکته جالب در جنگل‌های حرا داشتن دلفین در آب‌های این جنگل است. برای دیدن دلفین‌ها باید قایق خود را بی‌حرکت نگه دارید. اگر حرکت کنید فقط می‌توانید از دور آن‌ها را ببینید. وقتی بی‌حرکت باشید، دلفین‌ها به شما بیشتر نزدیک می‌شوند؛ اگر خوش شانس باشید می‌توانید آن‌ها را لمس کنید.

ساحل صخره‌ای چابهار

ساحل صخره‌ای چابهار که با نام ساحل دریا بزرگ نیز شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری چابهار است. موج‌هایی که به این ساحل صخره‌ای برخورد می‌کنند، بسیار سهمگین و وحشناک هستند و تا چندین متر به هوا پرتاب می‌شوند. درست است امواج دریا بسیار سنگین و خشن هستند؛ ولی منظره بی‌نظیر و زیبایی را ایجاد می‌کنند. ارتفاع امواج در فصل‌هایی که باد زیادی از سمت دریا به چابهار می‌وزد، به 15 متر هم می‌رسد. دیدن این منظره بسیار جذاب و زیبا را در تور چابهار از دست ندهید. این نکته را فراموش نکنید که شنا در این دریا بسیار خطرناک است و می‌تواند جان شما را به خطر بیندازد.

کوه‌های مریخی

کوه‌های مریخی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار محسوب می‌شود. به‌طورمعمول کوه جزو آن دسته از جاذبه‌های گردشگری هستند که در آب‌وهوای آن شهر هم تاثیر دارد و می‌تواند به شهرت‌های جهانی برسند. ویژگی مشترک این مناطق عدم وجود پوشش گیاهی و نداشتن ارزش چراگاهی است. کوه‌های مینیاتوری از نوع رسوبی هستند. در سال‌های اخیر محققان توانسته‌اند فسیل‌های آبزی و ماهی پیدا کنند. در فاصله‌ ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری بعد از چابهار می‌توان این کوه‌ها را پیدا کرد که تا کیلومترها امتداد دارند. درمیان این کوه‌ها دریاچه‌ای منحصربه‌فرد به رنگ صورتی وجود دارد که لیپار نامیده می‌شود.

روستای درک چابهار

روستای درک یکی از زیباترین روستاهای جهان است که ساحل، دریا، درختان بلند و... را در یک قاب به نمایش می‌گذارد و بهترین مکان برای عاشقان طبیعت‌گردی است. این روستا در امتداد دریای عمان قرار دارد و جایی است که صحرا به دریا وصل می‌شود. این روستا بین دو بندر مهم کشور یعنی بندرعباس و بندر چابهار واقع شده و از لحاظ جغرافیای اهمیت بالایی دارد.

مردمان این روستا گویش جذاب بلوچی داشته و این روستا مورد توجه میراث فرهنگی قرار گرفته است. درک چابهار جاذبه‌های گردشگری زیادی ندارد ولی ساحل به قدری زیباست که می‌تواند در نگاه اول تمام خستگی مسیر را از تن شما بگیرد و چنان شور و هیجانی در شما زنده کند که بدون اتلاف وقت برای دیدن این ساحل عجله کنید. البته در این ساحل ورزش‌های آبی، آفرود، عکاسی، پیاده روی، حمام آفتاب و... بسیار رواج دارد و می‌توانید تا ساعت‌ها در این ساحل سرگرم ورزش و تفریحات سالم و هیجان‌انگیز باشید.

روستای رمین چابهار

روستای رمین چابهار را می‌توان جزو جاهای دیدنی چابهار دانست؛ زیرا این روستا تا شهر فقط هفت کیلومتر فاصله دارد. در شمال روستا کوه‌های بسیار بلندی وجود دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. این روستا تا تالاب لیپار فقط 9 کیلومتر فاصله دارد و همچنین در 25 کیلومتری روستای رمین کوه‌های مینیاتوری چابهار انتظار شما را می‌کشند. این روستا یکی از مکان‌های بکر و زیبایی است که می‌تواند خاطره‌های زیبای را برای شما و خانوادیتان ثبت کند.

در این روستا امکاناتی نظیر مسجد، نانوایی، خانه بهداشت، اقامتگاه بوم‌گردی، بازار فروش ماهی، بانک، سوغات چابهار و... وجود دارد. چنانچه قصد سفر به این بهشت گمشده را داشته باشید، می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. یکی از جاذبه‌های گردشگری این روستا درخت 500 ساله مکر زن است. این درخت درمیان اهالی این روستا بسیار ارزش دارد. و در روزهای آخر هفته مردمان این روستا برای شفای مریضان خود سراغ این درخت قدیمی می‌روند.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی