تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نوری حتما رای می‌آورد اما...

سومین گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خواهد شد اما این سرآغاز چالش‌ها در این حوزه حساس اما مغفول مانده خواهد بود...

کد خبر: ۱۱۴۸۶۰
۱۶:۵۳ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

یوسف نوری

دیدارنیوز – رسول شکوهی: قصه وزارت آموزش و پرورش در دولت سیدابراهیم رئیسی تا به اینجا واقعا ناراحت کننده بوده است. ناراحتی برای جامعه بزرگ فرهنگیان و همچنین دانش آموزان و خانواده ها. این قصه بعد از دو قسمت گذشته که به نتیجه هم نرسید منتظر قسمت سوم است تا مشخص شود که در نهایت این وزارتخانه وزیر به خود می‌بیند یا نه.

معرفی چهره‌های ضعیف برای این وزارتخانه صدای اعتراض اکثریت فرهنگیان و دلسوزان آموزش و پرورش را بالا برد و مشخص شد که جامعه بزرگ آموزش و پرورش نسبت به مسائل کلان این وزارتخانه حساس است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این حساسیت را درک کردند و رای اعتمادی به گزینه‌های ضعیف معرفی شده ندادند.

نوری حتما رای می‌آورد اما...

قبل از هر چیز باید گفت که به احتمال زیاد نوری با رای خوبی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد خواهد گرفت و می‌توان این پیش‌بینی را کرد که مجلس در نهایت به نوری رضایت خواهد داد. نزدیکی او به حاجی بابایی از چهره‌های تاثیرگذار در مجلس باعث می‌شود که احتمال رای آوری او نیز بالا برود و بعید است مجلس همسو با دولت برای بار سوم به وزیر پیشنهادی رای ندهد. با این مقدمه باید گفت که نوری حتما رای می‌آورد اما.... باید به سراغ این، اما‌ها برویم و هشدار‌های لازم را به نوری و همراهان او در وزارت آموزش و پرورش و دولت ابراهیم رئیسی بدهیم، چون آموزش و پرورش در شرایطی پیچیده‌ای قرار دارد.

نوری برخلاف دو چهره قبلی سابقه مشخصی در آموزش و پرورش دارد و معلم و مربی بوده است و در استان ایلام نیز به ریاست آموزش و پرورش استان رسیده است. او در دوران وزارت حاجی بابایی در جایگاه‌های مدیریتی قرار گرفت و سابقه مدیرکلی برنامه و بودجه آموزش و پرورش را هم در کارنامه خود دارد.

آخرین سمت نوری در وزارت آموزش و پرورش ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بود. بعد از این دوره یعنی از سال ۹۲ به بعد نوری وارد فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت در این حوزه شد. اینجا است که اولین، اما شروع می‌شود. وزیر آموزش و پرورش بیش از آنکه یک چهره اقتصادی باشد و نگاه اقتصادی داشته باشد باید نگاه تربیتی داشته باشد. از نوری هیچ نگاه و اثر تربیتی دیده نمی‌شود و بهتر است مجلس در این زمینه از او توضیحات کامل بخواهد. به عنوان مثال مدرک تحصیلی نوری در دوره ارشد و دکتری هیچ ربطی به نگاه تعلیم و تربیتی ندارد.

دیگر نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد و حتی اگر توضیح دقیقی از جانب نوری ارائه نشود می‌تواند به رای ندادن مجلس هم ختم شود حضور او در شرکت‌های اقتصادی مختلف و شبهاتی که پیرامون فعالیت‌های این شرکت‌ها وجود دارد است. نوری در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۴ نایب رییس هیات مدیره شرکت ترنم بهار آفرین، شرکت وارد کننده تجهیزات درمانی و بیمارستانی بودهاست. بعد از آن هم در شرکت عصر پویشگران همتا ریاست هیات مدیره را بر عهده داشت که این شرکت در حوزه طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های مرتبط در حوزه برنامه‌ریزی استراتژیک، ارزیابی عملکرد و هوش تجاری در سازمان‌ها فعال بوده است. سال ۹۷ یوسف نوری وارد شرکت پتروشیمی جهرم می‌شود. پتروشیمی جهرم از جمله شرکت‌هایی است که شایعات زیادی درباره آن وجود دارد و با اینکه میلیارد‌ها تومان برای آن هزینه شده هنوز هیچ خروجی مشخصی نداشته و حتی برخی می‌گویند که یک زمین خالی بیشتر نیست. خوب است که نوری در این باره به نمایندگان مجلس و افکار عمومی نیز توضیح دهد.

سال ۹۹ هم نوری نایب رئیس شرکت مهد امید آرین می‌شود و فعالیت در حوزه واردات ماشین آلات، تجهیزات و مصالح را آغاز می‌کند. فعالیت اقتصادی در چهار موضوع مختلف موضوعی است که به تعبیر برخی از فعالین صنفی فرهنگیان ما را با یک «بیزنس من» طرف می‌کند نه یک مدیر فرهنگی آشنا با آموزش و پرورش.

نوری رای می‌آورد، اما باید به صورت مشخص در رابطه با فعالیت‌های اقتصادیش توضیح دهد. از آن مهم‌تر نوری باید بگوید که این نگاه اقتصادی را به آموزش و پرورش منتقل می‌کند یا نه. فردا روزی اگر کاربری املاک آموزش و پرورش تغییر کند یا خصوصی سازی در آموزش و پرورش بیش از امروز باشد باید به امروز بازگردیم و ببینیم که فردی با این نگاه از مجلس شورای اسلامی رای گرفته است. فارغ از اینکه نوری باید توضیح دهد که در حال حاضر هم فعالیت اقتصادی دارد یا نه و آیا مشکل تعارض منافع ایجاد خواهد شد یا نه.

دیگر نکته‌ای که باید نمایندگان مجلس و فرهنگیان در رابطه با نوری به آن توجه کنند معاونان و نیرو‌هایی هستند که با او به وزارتخانه می‌آیند. کار اصلی وزارتخانه برعهده معاونان و مدیران کل است و اگر با نگاه حذفی وارد این وزارتخانه شوند و تکثر را در دستور کار قرار ندهند نه تنها تحولی در این وزارتخانه رخ نمی‌دهد حتی نمی‌توان این وزارتخانه را به خوبی اداره کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
1
0
اگرجهره تربيتي بياورند همين شماها اسمون ريسمون ميكنيدكه ژس معيشت معلمان چه ميشود اگر چهره نيمه اقتصادي و آموزشي بياورند هوار ميكشيد تربيتي چه ميشود بس كنيد اين منافق بازي را
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی