تیتر امروز

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم
بررسی کلان موضوعات حکمرانی فضای مجازی در ایران با حضور یک فعال سیاسی و یک پژوهشگر فضای مجازی

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم پیرامون حکمرانی فضای مجازی در ایران، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسین نقاشی و امیررضا باقرپور شیرازی، فعال سیاسی و پژوهشگر فضای مجازی رفته و در یکی دیگر از سلسه مناظرات...
علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

اعتراف مقام آموزش و پرورش: تدریس در فضای مجازی اثربخش نبود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شیوع کرونا، امری ناگهانی بود، این آمادگی از قبل وجود نداشت که بتوانیم تدریسی اثربخش در فضای مجازی با همه مختصات داشته باشیم.

کد خبر: ۱۱۴۸۱۶
۱۱:۲۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

 

اعتراف مقام آموزش و پرورش: تدریس در فضای مجازی اثربخش نبود

دیدارنیوز: فعالیت‌های آموزشی حضوری در مدارس از دوشنبه از سر گرفته شده و مدارس مکلف هستند فعالیت‌های حضوری ارائه دهند و هرچه سریع‌تر نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنند. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در تلویزیون اعلام کرد: اگر هم فرصتی برای امکان حضور دانش‌آموزان وجود ندارد، باید همچنان آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان ادامه یابد؛ بنابراین همه دانش‌آموزان در مدارس بر اساس مقررات مدرسه در زمان تعیین شده حاضر خواهند شد و مدیران مدارس هم باید برای بازگشایی مدارس اقدامات تسریعی لازم را انجام دهند.

کمرئی همچنین عنوان کرده است: مدیران در تمامی مدارس بنای آموزش حضوری داشته باشند؛ مگر آن دسته از دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که هنوز به آن‌ها اطلاع داده نشده یا کلاس‌ها آماده نیست. در این شرایط لزومی ندارد روز اول آذر ماه به مدرسه مراجعه کنند و می‌توانند آموزش خود را غیرحضوری ادامه دهند، اما این به این معنا نیست که در روز‌های آینده نباید فعالیت‌های حضوری در مدارس آغاز شود. در واقع ممکن است آمادگی در برخی مدارس به وجود نیامده باشد، ولی آن مدرسه می‌تواند فعالیت حضوری خود را از روز سه‌شنبه آغاز کند، اما زمان آغاز فعالیت‌های حضوری برای همه مدارس از روز دوشنبه اول آذرماه است.

تدریس اثربخش در فضای مجازی نداشتیم

درباره موضوع بازگشایی مدارس و میزان آمادگی مدارس به ویژه برای مقاطع ابتدایی برای آموزش حضوری، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با جامعه ۲۴ با بیان اینکه تغییر فضای آموزش از حضوری به مجازی چالش‌هایی را برای همه ذی‌نفعان و دست اندرکاران به همراه داشت و اکنون با شرایطی بالعکس روبرو هستیم، اظهار کرد: به دلیل اینکه شیوع کرونا، امری ناگهانی بود، آمادگی از قبل وجود نداشت که بتوانیم تدریسی اثربخش در فضای مجازی با همه مختصات داشته باشیم. این ضرورت وجود داشت که در طی زمان امر آموزش مدیریت شود.

وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های آموزش مجازی، استفاده بهینه از وقت بود و پشتیبانی‌هایی در شبکه شاد برای تمام دروس و همه موضوعات درسی با توجه به عناوین دوره‌های تحصیلی وجود داشت و محتوا‌هایی بارگزاری شد و همچنین امکان دسترسی به محتوا‌های درسی، برای همه وجود داشت. در کنار بستر، از همان اسفند ماه سال ۹۸ شبکه‌های سیما به یاری آموزش آمدند و امر آموزش از راه دور گسترش یافت.

تعامل معلم با دانش‌آموز حذف‌شدنی نیست

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: با این همه، این حقیقتی غیر قابل انکار است که ارتباط و تعامل میان معلم و دانش‌آموز اجتناب‌ناپذیر است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان گفت که این ارتباط و تعامل حذف‌شدنی است، به ویژه در مقطع ابتدایی که ضرورت آن نیز بیشتر است.

تفاوت مدت زمان کلاس درس در بستر مجازی و حضوری

حکیم‌زاده یادآور شد: همکاران ما در دوران آموزش مجازی، با دشواری‌هایی روبرو بودند که به واسطه افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های تدریس اثربخش در فضای مجازی، امکان تنظیم بهتر اوقات نیز فراهم شد. همچنین با توجه به ماهیت فضای مجازی، ساعت‌های تدریس در این فضا نسبت به آموزش حضوری کوتاه‌تر شد. در آموزش حضوری، مدت زمان کلاس درس ۵۰ دقیقه است اما در بستر فضای مجازی زمان هر کلاس حدود ۲۰ دقیقه بوده است. با کمک خانواده‌ها و دانش آموزان برخی چالش‌هایی که در مورد ساعات آموزش وجود داشت، حل شدند.

وی درباره تداوم آموزش به شیوه حضوری با توجه به بازگشایی مدارس از یکم آذر ماه، اظهار کرد: همه چیز بستگی به شرایط جامعه و شیوع بیماری دارد. در هر حال در وزارت آموزش و پرورش این آمادگی به صورت کامل وجود دارد که آموزش به صورت حضوری باشد.

منبع: جامعه 24
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر