تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

زلزله ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان + فیلم (به روزرسانی می‌شود)

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران ساعت ۱۵:۳۶ زلزله‌ای در عمق ۱۸ کیلومتری به شدت ۶.۴ ریشتری در فین هرمزگان رخ داده است.

کد خبر: ۱۱۴۲۷۱
۱۶:۰۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

زلزله ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان

دیدارنیوز - براساس گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران ساعت ۱۵:۳۶ زلزله‌ای در عمق ۱۸ کیلومتری به شدت ۶.۴ ریشتری رخ داده است. مرکز این زلزله لافت استان هرمزگان اعلام شده و استان های اطراف مانند کرمان، فارس و بوشهر نیز این زلزله را حس کرده اند.

شنیده ها حاکی از آن است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز مانند کویت این زمین لرزه را حس کرده اند.

دومین زلزله هم در مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران ثبت شد. 6.3 ریشتر شدت این زلزله و در عمق ده کیلومتری بوده است. لافت هرمزگان مرکز این زلزله عنوان شده است.

فیلم از شدت زمین لرزه امروز 

مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران در به روز رسانی جدید خود عمق زلزله ها را 15 کیلومتر عنوان کرد. همچنین مرکز زلزله فین استان هرمزگان اعلام شد. همچنین از زلزله ای دیگر با شدت 4 ریشتر در قلعه قاضی هرمزگان در عمق ده کیلومتری نیز رخ داد و شاید بتوان آن را پس لرزه دانست. 

اعزام تیم های ارزیاب به محل وقوع زلزله در استان هرمزگان

حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان: در حال ارزیابی زلزله و تبعات آن هستیم.

سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان: به نهادهای ذی ربط آماده باش داده شده و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

آماده باش کامل در استان های هرمزگان، فارس و کرمان

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان: شش تیم عملیاتی به منطقه زلزله زده اعزام شده اند. استان های هرمزگان، فارس و کرمان در آماده باش کامل هستند. / ایرنا

هشدار سونامی در خلیج فارس

در پی وقوع زلزله 6.4 ریشتری در لافت هرمزگان بخش هایی از امارات و عربستان این زمین لرزه را حس کرده اند و هشدار سونامی در خلیج فارس نیز صادر شده است.

اختلال برق در استان هرمزگان

صادقی مدیرکل مهندسی راهبری شرکت توانیر در گفت و گو با شبکه خبر از اختلال برق در استان هرمزگان و ایجاد خسارت در برخی از مراکز و پست های انتقال و شبکه های توزیع داد.

وضعیت قشم بعد از زلزله عادی است / یک نفر فوتی در بندرعباس 

نصری فرماندار قشم در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کرد که زیرساخت ها دچار اختلال نشده و تا به این لحظه گزارشی مبنی بر کشته و زخمی مخابره نشده است. 

یک فوتی در بندرعباس بر اثر زلزله

کناری فرماندار بندرعباس از فوت یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق خبر داد.

زلزله ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان + فیلم (به روزرسانی می‌شود)

دستور رئیس جمهور به معاون اول

ابراهیم رئیسی ضمن همدردی با زلزله‌زدگان هرمزگان، به معاون اول خود دستور داد به سرعت خود را به منطقه برساند.

هشدار به خاطر پس‌لرزه‌ها

دو زلزله استان هرمزگان با پس‌لرزه‌هایی هم همراه شده است. به گفته استاندار هرمزگان سه پس‌لرزه شدید بیشتر از همه احساس شده که حدود 4 ریشتر بوده است. با توجه به امکان بروز پس‌لرزه‌های دیگر، در شهر بندر عباس، اماکن ورزشی و سوله‌های بحران برای اسکان مردم در اختیار قرار گذاشته می‌شود.

مدت زمان طولانی زلزله

براساس گفته‌های مردم و فیلم‌هایی که منتشر شده، مدت زمان زمین‌لرزه‌های بندر عباس چیزی در حدود 30 ثانیه بوده است که از طولانی‌ترین زلزله‌های دهه‌های اخیر در ایران محسوب می‌شود.

تخریب جزئی در ساختمان‌های شهری

سازمان امداد و نجات اعلام کرد که اکیپ‌هایی به منطقه اعزام شده‌اند و تا ساعت ۱۷:۳۰ هنوز خبری مبنی بر افزایش فوتی منتشر نشده است. تا این ساعت حدود ۵۴ روستا به صورت سریع بررسی شده و بقیه روستا‌ها که حدود ۸۰ روستا هستند نیز بررسی خواهند شد. روستای رضوان که نزدیک‌ترین فاصله را با مرکز زلزله داشته، تا این لحظه فقط دچار خسارت‌هایی در منازل شده و آسیب‌دیده جدی یا مرگ و میر گزارش نشده است. ظاهرا در شهرها نیز تعدادی از ساختمان‌ها دچار تخریب جزئی و ترک خوردگی دیوارها شده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس کشور: فعلا تنها ۱ نفر فوتی در اثر زلزله گزارش شده است

رئیس مرکز اورژانس کشور در گفتگو با شبکه خبر صدا و سیما تاکید کرد که تاکنون تنها یک نفر فوتی در بندرعباس بر اثر زلزله امروز گزارش شده است. 

میعاد فر از مراجعه ۱۱ نفر به بیمارستان‌های استان خبر داد که حال همه آن‌ها رضایت بخش و درمان آن‌ها سرپایی است. از این تعداد یک نفر به دلیل ریزش دیوار و مابقی به دلیل اضطراب و استرس به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

رئیس شرکت ملی گاز: قطعی گاز در مناطق زلزله زده نداریم

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد که هیچ گونه قطعی گاز در مناطق زلزله زده وجود ندارد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از پایداری وضعیت آب استان پس از زلزله شش و چهار دهم ریشتری هرمزگان خبر داد.

امین قصمی در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که تمامی اکیپ اتفاقات آبفا در سراسر استان هرمزگان به حالت آماده باش در آمده اند، افزود: تمامی تاسیسات تامین آب بندرعباس از جمله آب‌شیرین‌کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل در مدار تولید هستند و مردم نگران تامین آب شرب خود نباشند.

به گفته قصمی، در برآورد‌های اولیه مشخص شده که هیچ گونه آسیبی که موجب قطعی و خسارت جدی به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب باشد، گزارش نشده و نگرانی بابت قطعی آب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان و اکیپ‌های اتفاقات و امداد با حضور در محل تاسیسات شهر‌ها و روستا‌های استان هرمزگان به ویژه شهرستان‌های بندرعباس، قشم، فین، خمیر و میناب در حال بررسی حادثه احتمالی بروی تاسیسات آبفا هستند.

استاندار هرمزگان از شهر فین: خوشبختانه خسارات در حد ریزش دیوار است

استاندار هرمزگان از شهر فین که مرکز زلزله است در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد که خرابی در روستا‌های منطقه تنها در حد ریزش دیوار است و خانه‌های مردم پایدار است و خسارات جانی گزارش نشده است.

دوستی تاکید کرد که با توجه به شدت زلزله به مردم توصیه نمی‌شود که شب در خانه بمانند و تمام سوله‌های ورزشی در اختیار مردمی است که قصد دارند شب را خارج از خانه سپری کنند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی