تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

آمریکا باید تحریم ها را یکجا بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها باید تحریم‌های ظالمانه را به صورت یکجا بردارند و تضمین بدهند هیچ دولتی در آمریکا این رفتارها را تکرار نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۳۷۶۸
۱۱:۰۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

 

آمریکا باید تحریم ها را یکجا بردارد

 

دیدارنیوز: سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکا درباره مذاکرات برجامی، گفت: آمریکا باید بداند عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند و درخواست‌هایی را داشته باشد.

خطیب‌زاده گفت: ما هر عملی از دولت فعلی آمریکا دیدیم، برخلاف جهت اعلامی آنها بوده است. مسیر آمریکا برای بازگشت به برجام روشن است. آنها باید تحریم‌های ظالمانه را به صورت یکجا و موثر بردارند و تضمین بدهند هیچ دولتی در آمریکا جهان و حقوق بین‌الملل را به سخره نخواهد گرفت و این رفتارها را تکرار نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: مذاکرات در تاریخ اعلام شده آغاز خواهد شد و توسط آقای باقری هدایت خواهد شد و ترکیبی از ارگان‌های کشور در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا «احمد مسعود» به ایران سفر کرده است؟ گفت: سفرهایی میان ایران و افغانستان انجام می‌شود که همگی با آگاهی کابل است. در هفته گذشته نیز برای عقد توافقی میان شرکت توانیر و «برشنا» افغانستان سفری انجام شد. کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان هم بزودی به کابل سفر خواهد کرد.

خطیب زاده همچنین در این نشست گفت : در بحث مذاکرات وین ، موضوع توافق گام به گام مطرح نبوده است .

وی در بخش دیگری از نشست امروز اعلام کرد:  آقای باقری  در مقام معاون سیاسی  وزیر خارجه به پایتخت چند کشور اروپایی  از جمله انگلیس ، آلمان، فرانسه  و چند کشور دیگر اروپایی ازجمله اسپانیا  سفر می‌کند.

وی گفت: در جریان این سفرها در مورد موضوعات مختلف دو جانبه و دیگر مسائل مورد علاقه رایزنی و گفت‌وگو می‌شود و چون ایشان مذاکره کننده ارشد تیم مذاکره کننده ایران هستند  طبیعی است در این سفرها در مورد گفت‌وگوهای پیش رو نیز صحبت می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی