تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
امام جمعه اهواز

اقدام سپاه باعث غرور و اقتدار ایرانیان است

امام جمعه اهواز گفت: اقدام اخیر سپاه پاسداران حس غرور ایرانیان را برانگیخت و همه جناح‌ها از این حادثه احساس اقتدار کردند و رزمندگان مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه روحیه گرفتند.

کد خبر: ۱۱۳۵۶۷
۱۶:۱۸ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰

اقدام سپاه باعث غرور و اقتدار ایرانیان است

دیدارنیوز خوزستان:حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز با اشاره به اقدام دلاور مردان سپاه در دریای عمان بیان کرد: سپاهیان ما یک بار دیگر هیمنه آمریکا را ریختند و شکستند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مقابله سپاه مردانه بود، افزود: اقدام افتخارآمیز سپاه در خلیج فارس نماد درخشش ایمان این ملت بود که اندکی از آن در خلیج فارس بروز کرد؛ دشمنان بدانند در هر جای عالم منافع کشور را به خطر بیندازند سپاه و ارتش در زمین و دریا آن‌ها را به گل خواهد نشاند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، یکی از مسائل مهم در نظام اسلامی را بحث عدالت اجتماعی دانست و گفت: با عدالت، رحمت‌های واسعه الهی نشر پیدا می‌کنند برکت‌ها دوچندان و سرزمین‌ها آباد می‌شوند ضمن اینکه هیچ چیز مثل عدالت نمی‌تواند زمینه توسعه را فراهم آورد.

وی به سه عامل گسترش عدالت در جامعه اشاره کرد و گفت: وجود افراد سالم و صالح در بدنه انقلاب اسلامی، حاکمیت عدل و پذیرش عمومی از جمله عوامل مهم در این زمینه هستند.

حجت الاسلام موسوی فرد بر اهمیت ایجاد عدالت در نظام مقدس اسلامی از سوی مسئولان، مدیران، استانداران، فرمانداران و … اشاره کرد و گفت: مردم ما با فقر و محرومیت می‌سازند اما با بی عدالتی هرگز نمی‌سازند از این رو ضرورت دارد تفکر عدالت محورانه در مسئولانه ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر عروس، داماد، فرزند یا نزدیکان یک مسئول در نظام انقلاب اسلامی برخلاف انقلاب گام بردارد باید دستش را قطع کرد.

امام جمعه اهواز مهار گرانی و اشتغال را دو مطالبه جدی مردم خواند و از مسئولان و متولیان امر خواست نسبت به این مطالبه‌های مهم مردم برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که خوراک دام از خارج از کشور تأمین می‌شود نباید انتظار داشت که قیمت هم کاهش یابد این امر نیازمند برنامه ریزی است.

موسوی فرد تاکید کرد: نماز جمعه اگر بتواند آسیب‌های فردی و اجتماعی را برطرف کند در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تغییر رنگ شهرهای استان از نظر کرونا بیان کرد: وضعیت ۱۷ شهر از نظر رنگ بندی کرونا تغییر کرده و اگر همه واکسن بزنند و الزامات کرونا را رعایت کنند می‌توانیم به حالت عادی برگردیم وگرنه باز هم باید تعطیل کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت پیشرفت با مفهوم اسلامی بیان کرد: پیشرفت دارای ابعاد مختلفی است یکی از این ابعاد که مورد اهتمام مقام معظم رهبری، سبک زندگی، رفتار اجتماعی و شیوه زیستن است.

وی افزود: هدف انسان‌های رستگار و انسان‌هایی که به دنبال فلاح هستند پیشرفت است؛ انسان باید رشد کند و به تعالی دست یابد لذا باید به سبک زندگی اسلامی توجه کنیم.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مقام‌معظم رهبری تاکید کردند هدف ایران اسلامی و انقلاب اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است؛ انقلاب اسلامی درواقع برگرفته از فطرت انسان و فطرت انسان توحیدگرا است.

وی با اشاره به نحوه پوشش در جامعه اسلامی بیان کرد: نوع پوشش یک عقبه طولانی دارد توجه به پوشش خیلی مهم است اینکه یک جوان امروز لباس پاره می‌پوشد بسیار چندش آور است.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیات مختلف قرآن کریم درباره سبک زندگی بیان کرد: باید گفتمانی در مقوله‌های گوناگون سبک زندگی اسلامی ایجاد شود چراکه ضعف در فرهنگ کار جمعی در ایران اسلامی، افزایش آمار طلاق، نبود انضباط لازم در فرهنگ رانندگی، رواج دروغ و کاهش ازدواج و فرزند آوری نمونه‌هایی از فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی