تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

مخالفت مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا به کمیسیون اقتصادی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی مخالفت کردند.

کد خبر: ۱۱۲۹۰
۱۰:۲۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ایرادی که در مورد این لایحه وجود دارد و در جلسه دیروز سران قوا هم مطرح شد این است که این لایحه ماهیت قضایی دارد و از نظر قانونی باید ابتدا قوه قضاییه این لایحه را به دولت می‌داد اما دولت بدون این که نظر قوه قضاییه را بگیرد لایحه را به مجلس داده است.

وی اضافه کرد:‌ اگر ما این لایحه را در مجلس تصویب کنیم شورای نگهبان آن را رد می‌کند چرا که نظر قوه قضاییه در آن نیامده است. با توجه به این که چند ماده از این لایحه تثبیت شده من با شورای نگهبان و قوه قضاییه هم مشورت کردم به این نتیجه رسیدم که تا اینجا لایحه را متوقف و آن را به کمیسیون ارجاع کنیم تا کمیسیون هم از قوه قضاییه دعوت کند و نظر آنها را درباره‌ی مواد دیگر دریافت کند.

رئیس مجلس با بیان این که طبق گفته شورای نگهبان نظر قوه قضاییه حتما باید در این لایحه آورده شود، فگت: تنها راه این است که ما مجددا لایحه را به کمیسیون ارجاع دهیم تا نظرات دستگاه قضایی در آن اعمال شود.

رئیس مجلس در ادامه ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق و ارز را به رای مجلس گذاشت که نمایندگان با ۱۰۳ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر به ارجاع آن به کمیسیون مخالفت کردند.

بنابراین مجلس وارد بررسی لایحه شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی