تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

رونمایی از اولین قطار "خودران" در آلمان

شرکت راه آهن "دویچه بان" آلمان و گروه صنعتی "زیمنس"از اولین قطار خودکار و بدون راننده جهان در شهر هامبورگ رونمایی کردند. این قطار از نظر زمان‌بندی دقیق‌تر بوده و نسبت به قطار‌های سنتی مصرف انرژی مناسب‌تری دارد.

کد خبر: ۱۱۱۴۹۸
۱۶:۴۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

قطار خودرو در آلمان

دیدارنیوز ـ به نقل از تک‌اکسپلور، چهار مورد از این قطار‌ها قرار است به شبکه راه آهن شهری هامبورگ ملحق شوند و از ماه دسامبر حمل مسافران را آغاز کنند. این قطار‌ها از زیرساخت‌های ریلی موجود استفاده خواهند کرد.

شهر‌های دیگر مانند پاریس مترو‌های بدون راننده دارند و فرودگاه‌ها نیز قطار‌های خودکار تک مسیره دارند، چنین قطار‌هایی در یک مسیر اختصاصی حرکت می‌کنند، اما قطار‌های هامبورگ در مسیری مشترک با سایر قطار‌های معمولی حرکت خواهند کرد.

این پروژه که "دویچه بان" و "زیمنس" آن را "اولین در جهان" نامیده‌اند بخشی از برنامه ۷۰ میلیون دلاری نوسازی سیستم راه آهن شهری هامبورگ است.

"ریچارد لوتز" مدیرعامل "دویچه بان" می‌گوید: قطار‌های خودکار بدون نیاز به توسعه مسیر‌های اختصاصی، خدمات قابل اطمینان‌تری ارائه می‌دهند.

"رولاند بوش"، مدیرعامل "زیمنس" می‌گوید: ما در حال هوشمندتر کردن سیستم حمل و نقل ریلی هستیم و تخمین می‌زنیم که قطار‌های خودکار می‌توانند ۳۰ درصد بیشتر از سایر قطار‌ها مسافر حمل کنند، زمان‌بندی دقیق‌تری داشته باشند و بیش از ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

این دو شرکت در بیانیه‌ای اعلام کردند: اگرچه این قطار‌ها از طریق فناوری دیجیتالی به طور کاملا خودکار کار می‌کنند، اما یک راننده در هنگام حضور مسافرین بر عملکرد قطار نظارت خواهد داشت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آلمان خودرو
ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها