تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اگر مدام دچار سرگیجه می‌شوید، بخوانید!

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: یکی از شایع‌ترین علل وقوع سرگیجه در افرادی که سابقه میگرن دارند، میگرن وستیبولار است.

کد خبر: ۱۱۱۴۲۱
۱۲:۰۷ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

دلایل سرگیجه شدن

دیدارنیوز ـ نوشین یمانی در گفت‌وگویی، در رابطه با میگرن وستیبولار، اظهار کرد: میگرن وستیبولار (vestibular-migraine) یک مشکل سیستم عصبی است که باعث سرگیجه مکرر در افرادی که سابقه میگرن دارند، می‌شود و یکی از شایع‌ترین علل وقوع سرگیجه است.

وی با بیان اینکه حملات سرگیجه و عدم تعادل ممکن است قبل، حین و یا بعد از سردرد در افراد مبتلا به میگرن وستیبولار بروز کند، افزود: میگرن وستیبولار همیشه الزاما با سردرد همراه نبوده و منشا علائم سرگیجه و اختلال تعادل گوش داخلی است.

این پزشک با بیان اینکه میگرن وستیبولار در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است، تصریح کرد: سن متوسط بروز سرگیجه حدود چهل سالگی بوده، اما امکان دارد کودکان نیز دوره‌های میگرن وستیبولار را تجربه کنند.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با علائم میگرن وستیبولار، خاطرنشان کرد: احساس شناور بودن، تشدید سرگیجه با حرکت، مشکلات تعادل، سرگیجه‌ای که پنج دقیقه یا سه روز طول می‌کشد، حساسیت به نور و صدا، احساس منگی و سبکی سر، تهوع و استفراغ و سردرد‌های یک طرفه و ضربان‌دار که با فعالیت تشدید می‌شوند از جمله علائم میگرن وستیبولار است.

برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی