تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هواشناسی؛ گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر‌های ایران طی امروز و فردا

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در برخی استان‌ها طی هفته جاری از افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی خبر داد.

کد خبر: ۱۱۱۱۵۱
۱۱:۴۸ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

هواشناسی بارش باران

دیدارنیوز ـ صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۹ مهر) در برخی نقاط استان گیلان ابرناکی و بارش خفیف باران انتظار می‌رود، گفت: طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی دور از انتظار نیست.

به گفته وی، چهارشنبه (۲۱ مهر) به موجب گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی در برخی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: با عبور این امواج از نوار شمالی کشور، پنجشنبه (۲۲ مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران، ارتفاعات البرز و جمعه (۲۳ مهر) در سواحل شرقی دریای خزر در استان‌های مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و برخی نقاط خراسان شمالی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ضیاییان همچنین با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و همچنین بخش‌هایی از استان کرمان، وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مهر) تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ مهر) صاف و همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۲۱ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و مشهد با بیشینه دمای ۱۳ و ۱۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
هوای تهران در وضعیت قابل قبول

همچنین بر اساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، وضعیت هوای تهران در حالت قابل قبول قرار دارد.

براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت ۹ صبح، با شاخص ٧٣ و میانگین شاخص کیفیت هوا در ١٢ ساعت گذشته با شاخص لحظه‌ای ٧١ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

ذرات معلق علت آلودگی هوای تهران است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی