تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هشدارِ افزایش موارد ابتلا به عارضه نزدیک بینی در کودکان

پزشکان در یک بررسی جدید دریافتند که بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال با افزایش و شدت خطر بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و نوجوانان ارتباط وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۱۰۸۳
۱۶:۲۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

ابتلا به عارضه نزدیک بینی در کودکان

دیدارنیوز ـ گروهی از محققان و کارشناسان از کشور‌های سنگاپور، استرالیا، چین و انگلیس در یک بررسی به ارزیابی بیش از ۳۰۰۰ مطالعه پرداختند که در آن‌ها میزان قرار گرفتن در معرض نمایشگر‌های هوشمند و بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و جوانان مورد بازبینی قرار گرفته بود.

محققان با تحلیل و کنار هم قرار دادن نتایج مطالعات موجود دریافتند: بالا بودن مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال از قبیل تلفن همراه با افزایش حدودا ۳۰ درصدی خطر بروز عارضه نزدیک بینی همراه است. همچنین درصورت افراط در کار کردن با رایانه این خطر به حدود ۸۰ درصد میرسد.

شیوع نزدیک‌بینی در بین کودکان ایرانی

نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده که میلیون‌ها کودک در سراسر جهان به دلیل شیوع کروناویروس و تعطیلی مدارس، مدت زمان طولانی را به کار به تجهیزات الکترونیکی اختصاص میدهند.

محققان اظهار داشتند: حدود نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ دچار عارضه نزدیک بینی میشوند، بنابر این با موضوعی نگران کننده مواجه هستیم که به سرعت در حال شدت گرفتن است.

به نقل از هندوستان تایمز، به گفته این تیم تحقیقاتی، مطالعه فوق جامع‌ترین تحقیق انجام شده در رابطه با این موضوع است و نشان دهنده ارتباط بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال و بروز عارضه نزدیک بینی در جوانان است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سلامت کودکان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی