تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

چند داروی ضد کرونا از سبد درمانی بیماران کرونایی حذف شد

با تصویب اعضای کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، چند داروی ضد کرونایی از سبد درمان بیماران کرونا در ایران حذف شد.

کد خبر: ۱۱۱۰۴۴
۱۳:۵۷ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

داروی ضد کرونا و سبد درمان

دیدارنیوز ـ حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره مصوبات این نشست گفت: براساس آخرین مصوبات کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، دارو‌های هیدروکسی کلروکین، کورتیکواستروئید و اینترفرون از سبد دارو‌های ضد کرونایی حذف شده اند و مراکز درمانی نباید در مراحل ابتدایی درگیری ویروس کرونا، از این دارو‌ها استفاده کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: البته به رغم مصوبه اخیر، در برخی مراکز درمانی ممکن است این دارو‌ها برای بیماران کرونا استفاده شود که عفونت‌های ثانویه در بیماران کرونایی را درپی خواهد داشت.

دکتر حمیدرضا جماعتی گفت: مراکز درمانی دقت کنند تا براساس دستورالعمل در مراحل ابتدایی درگیری ویروسی، نباید دارو‌های هیدروکسی کلروکین، کورتیکواستروئید و اینترفرون برای بیماران کرونایی استفاده شود.

دبیرکمیته علمی کشوری کرونا افزود: داروی رمدسیویر نیز در مراحل خیلی شدید بیماری کرونا بدون اثر است و به علت اینکه داروی رمدسیویر اثر ضد ویروسی دارد در هفته اول بیماری موثر است و در غیر اینصورت نباید استفاده شود.

گفتنی است کمیته علمی کشوری کرونا از ۵۰ متخصص رشته‌های مربوط به کرونا تشکیل شده است که هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و جلسه اخیر در هتل قلب تهران برگزار شد.

در این کمیته بحث‌های درمان؛ پیشگیری، سلامت روان در ایام کرونا و روش‌های تشخیصی کرونا براساس مطالعات روز جهان مطرح و در صورت رای آوردن به صورت مصوبه به ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ می‌شود.

برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی