تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پاسخ نمایندگی ایران در سازمان ملل به ادعاهای بی‌اساس امارات

هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای بی اساس نماینده امارات در سازمان ملل تاکید کرد که جزایر سه‌گانه بخش جدایی‌ناپذیر خاک ایران است.

کد خبر: ۱۰۹۹۲۲
۱۲:۱۱ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

جزایر سه گانه ادعاهای بی اساس امارات

دیدارنیوز: هیات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به ادعا‌های بی اساس نماینده امارات متحده عربی علیه تمامیت ارضی کشورمان پاسخ داد.

متن پاسخ هیات جمهوری اسلامی ایران به اظهارات نماینده امارات بدین شرح است: مایلم به ادعا‌های بی اساس نماینده امارات متحده عربی علیه تمامیت ارضی کشورم در ارتباط با جزایر ایرانی ابو موسی، تنب کوچک و تنب بزرگ پاسخ دهم. جمهوری اسلامی ایران موضع ثابت و اصولی خود را تکرار می‌کند که وجود چنین اختلافی بین ایران و امارات را به رسمیت نمی‌شناسد. این سه جزیره بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده اند و هر گونه ادعای خلاف آن بطور قاطع رد می‌شود.

با این وجود، و برای نشان دادن نهایت احترام خویش به اصل حسن همجواری، ایران همواره آمادگی خود را برای گفتگوی دوجانبه با امارات با هدف از بین بردن هر گونه سوء تفاهمی که ممکن است از طرف امارات بر سر جزیره ابو موسی وجود داشته باشد، اعلام کرده است.

همچنین بایستی به نماینده امارات متحده عربی یادآوری شود که عبارت صحیح"خلیج فارس" از ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برای اشاره به پهنه آبی واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران بکار برده می‌شده و این نام آن تا ابد همین خواهد ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی