تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پرند پایتخت مسکن مهر ایران است/پرونده مسکن مهر بسته می‌شود

«محسن وطن‌خواهی»، مدیرعامل شرکت عمرانی شهر جدید پرند در مصاحبه با دیدارنیوز، درباره اهمیت این شهر و پروژه‌های عمرانی این شهر بخصوص مسکن مهر گفت: در برنامه ابتدایی قرار بود این شهر بیشترین ساخت مسکن را داشته باشد و به‌ همین دلیل با ۹۶۷۰۰ واحد مسکن مهر به‌ صورت رسمی و غیر رسمی پایتخت مسکن مهر ایران شناخته شده است.

کد خبر: ۱۰۸۵۷۴
۲۰:۵۸ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

پرند پایتخت مسکن مهر ایران است/پرونده مسکن مهر بسته می‌شود

دیدارنیوز ـ محسن وطن‌خواهی*: شهر جدید پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران بزرگ و در مسیر آزاد راه تهران – ساوه واقع شده است. دکتر «محسن وطن‌خواهی» مدیر عامل کنونی شرکت عمرانی شهر جدید پرند یکی از مدیران موفقی است که با اجرای پروژه‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، ورزشی و ارائه خدمات عمومی ارزنده توانسته این شهر را به محیطی آرام و مرفه برای شهروندان تبدیل کند.

وی درباره سه سال مدیریتش و همچنین گذشته و آینده پروژه های عمرانی و طرح مسکن ملی اظهار کرد:

 

پرند پایتخت مسکن مهر ایران است

نقطه شروع شهر جدید پرند در دولت نهم و دهم بوده است. در برنامه ابتدایی قرار بود این شهر بیشترین ساخت مسکن را داشته باشد و به‌همین دلیل با ۹۶۷۰۰ واحد مسکن مهر به‌صورت رسمی و غیررسمی پایتخت مسکن مهر ایران شناخته شد. خوشبختانه بیشترین واحد‌ها در سال‌های گذشته ساخته و تحویل داده شده است. اما من در این گفتگو بیشتر بر روی سه سال اخیر مدیریت خودم تمرکز خواهم کرد.

 

پرونده مسکن مهر بسته می‌شود

در سه سالی که در خدمت شهروندان شهر پرند بودم ۲۳۷۷۱ واحد به صاحبان آن تحویل داده‌ام. از کل ۹۶۷۰۰ واحدی که قرار بود ساخته شود فقط ۶۸۶۶ واحد باقی مانده که ۲۰۰۰ واحد آن در ماه آینده تحویل داده خواهد شد و ۴۸۶۶ واحد باقی هم تا پایان سال ساخته و تحویل می‌دهیم. البته طبق برنامه قرار بود که تا آخر شهریور امسال کل واحد‌های شهر پرند ساخته و تحویل داده شود، اما به علت عواملی مانند تورم، کمبود مصالح و منابع مالی باعث شد چند ماهی در تحویل کل واحد‌های شهر پرند تأخیر داشته باشیم. اما مطمئن هستم و حتماً منابع مالی آن تأمین خواهد شد و این واحد‌ها نیز تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

 

شرکت عمرانی، مدیریت شهر پرند را بر عهده دارد

کار‌های مهمی را در رابطه با خدمات زیربنایی و روبنایی شهر پرند انجام داده‌ایم. لازم می‌دانم که در اینجا تعریفی از این خدمات ارائه دهم: خدمات زیربنایی عبارتند از: راه، جدول، آسفالت، برق، گاز، آب؛ و خدمات روبنایی شامل ساختمان‌هایی مانند مدرسه، مسجد، فضای سبز، مجموعه‌های ورزشی، پارک و... می‌باشد. درباره خدمات زیربنایی که در این سه سال اخیر در شهر پرند ارائه شده است لازم است توضیحات بیشتری را بگویم. در حال حاضر شهر پرند دارای دو مدیریت است. کل مساحت این شهر ۳۴۲۰ هکتار است که اگر کل شهر را به ۸ منطقه تقسیم کنیم، ۷ قسمت آن در اختیار مدیریت  شرکت عمرانی است و یک قسمت در اختیار شهرداری. به‌عبارتی ساده‌تر می‌توان گفت شرکت عمرانی شهر پرند مساحت ۲۸۲۰ هکتار از کل این شهر را مدیریت می‌کند و شهرداری ۴۲۰ هکتار را.

 

کار‌هایی را شرکت مجانی انجام می‌داد، شهرداری بابتش پول می‌خواست!

تمامی خدمات مرتبط با شهرداری مثل جمع‌آوری زباله، رُفت و روب، فضای سبز و حتی در هیمن اواخر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را نیز خودمان انجام دادیم. اگر در کل ایران ۱۵ پناهگاه برای سگان ولگرد وجود دارد یکی از آن پناهگاه‌ها شهر پرند است. آمار ما در این زمینه بسیار جالب است. روش ما نیز برای جمع‌آوری سگان ولگرد بسیار جالب است. یکی از بانوان طرفدار محیط زیست بدون این‌که بر شرکت هزینه‌ای تحمیل کند اتفاقاً با کمک‌های مردمی در این زمینه کار‌های ارزنده‌ای انجام داد. ۶ ماه پیش برای انجام جمع‌آوری سگان ولگرد با شهرداری به توافق رسیدیم و قرار شد که شهرداری این کار را انجام دهد و حتی صورتجلسه‌ای هم تنظیم شد، اما بعد اعلام کردند که برای این کار چه مقدار بودجه‌ای در نظر گرفته‌اید و چه زمانی پرداخت خواهد شد؟! من به آن‌ها گفتم که این کار مدت‌ها با کمک‌های مردمی انجام می‌شد حالا شما از ما پول می‌خواهید؟!

 

شرکت عمرانی وظایف دستگاه‌های دولتی را انجام می‌دهد

در سه سال اخیر ۴۵۰ هزار متر مربع فضای سبز در شهر ایجاد شده است. بوستان مشاهیر با ۳۲۰ هزار متر مربع بیشترین فضای سبز شهر را در اختیار دارد که این بوستان از جنبه‌های مختلف ویژه و ایدئال است. این ۴۵۰ هزار متر مربع ۱۵ قطعه پارک را در خود جای داده است. شهر تهران ۲۱۵ سال است که پایتخت ایران است و احتیاج نیست که بگوییم عمده امکانات برای این شهر در نظر گرفته شده است؛ اما با تمامی این امکانات فقط سه دره از این شهر برای فضای سبز طراحی شده است. اما شهر پرند که ۳۰ سال پیش بیابان بود امروز ۳۰۰ هزار جمعیت غیررسمی دارد. در کل ایران رشد جمعیت حدوداً ۲ درصد است، اما این رشد در شهر پرند ۲۲ درصد است. ما مجبور هستیم که برای این مردمان شریف برنامه‌ها و فعالیت‌های خودمان را توسعه بدهیم. شرکت عمرانی شهر پرند وظایف فنی بر عهده دارد، اما در کنار این وظایف، کار‌های بوروکراسی و اداری دولتی را نیز برعهده گرفته و این قبیل کار‌ها را نیز انجام می‌دهد. این تداخل وظایف یک دلیل خاص دارد:، چون شهر پرند نه شهر است، نه بخش است، نه جایگاه سیاسی دارد، نه شهرستان است. به‌عنوان مثال وظیفه ساخت مدرسه بر عهده شرکت عمران است و در این سه سالی که مدیریت شرکت برعهده من بود ۷ مدرسه ساخته شد. ۲ مسجد احداث شد. ۴ مرکز درمانی کوچک به بهره‌برداری رسید. ۴ واحد ادرای – انتظامی مثل کلانتری ساخته شد. فضای ورزشی یکی دیگر از دغدغه‌های ما برای جوانان و مردم شهر پرند است. ما برای رفع این دغدغه از مردم و جوانان، گام‌های بزرگی برداشته‌ایم. حدود ۱۸ هزار متر مربع فضای ورزشی در اختیار شهروندان شهر پرند است. در این سه سال ۹۰ درصد از فضایی که در اختیار شرکت عمرانی بود روکش آسفالت شده است. ما نگاه ویژه‌ای به روکش آسفالت شهر پرند داریم و به امید خدا در آینده‌ای نزدیک ۱۰ درصد باقی مانده را نیز تکمیل خواهیم کرد.

 

خط ۸ مترو را تکمیل می‌کنیم

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در زمان مدیریت سه سال من انجام شد افزایش بودجه شهر است. بودجه ۸۰ میلیاردی را در سال ۹۷ به ۲۱۰ میلیارد رساندیم. در سال ۹۸ این رقم به ۳۵۰ میلیارد افزایش یافت. در سال ۹۹، ۸۳۰ میلیارد بودجه در اختیار داشتیم. گردش مالی شرکت در سال ۹۹، ۱۱۵۰ میلیارد بوده که جالب است بدانید این کار‌ها فقط با ۱۴۵ نیرو انجام می‌شود. در مورد مترو قابل گفتن است که مصوبه‌ای گرفته‌ایم که متروی پرند تکمیل شده و مراحل آماده‌سازی آن نیز اجرا شود. متأسفانه به‌خاطر مشکلات مالی شهرداری و اجرایی دولت این کار با تأخیر انجام می‌شود، اما با هماهنگی‌هایی که با استاندار و نماینده مجلس شورای اسلامی شد مصوبه‌ای دریافت کردیم که تأمین منابع مالی خط مترو بر عهده شرکت عمرانی باشد. به محض این‌که سازمان برنامه و بودجه مجوز پرداخت پول به پیمانکاران را صادر کند خط ۸ مترو که در ادامه خط یک فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) است به شهر پرند وارد می‌شود. بودجه این پروژه تکمیل سازی ۱۰۰ میلیارد است.

 

ایستگاه رادیویی – تلویزیونی ساختیم

شرکت عمران علاوه بر کار‌های عمومی که انجام می‌دهد در اموری که به رفاه و آسایش شهروندان عزیز شهر پرند مربوط باشد نیز ورود کرده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد. یکی از اقدامات ما در این راه ساختن ایستگاه رادیویی بود. این کار جزو وظایف شرکت نبود، اما چون درخواست مردم بود ما نیز ورود کرده و آن را انجام دادیم. پوشش رادیویی و تلویزیونی شهر پرند کیفیت لازم را نداشت و سازمان صدا و سیما با توجه به بودجه سنگین ساخت ایستگاه رادیویی و تلویزیونی نمی‌توانست از عهده آن برآید شرکت عمرانی در بهترین نقطه شهر ایستگاه رادیو تلویزیونی تأسیس کرد. یک دکل ۱۲۰ متری را نصب کرده‌ایم و سعی می‌کنیم به سرعت آن را با تجهیزات لازم تکمیل کرده و به مرحله بهره برداری برسانیم.

 

با راه‌آهن قرارداد همکاری بستیم

علاوه بر مترو خط راه‌آهن حومه‌ای هم داریم. با همکاری و مساعدت دکتر نوروزی تفاهم‌نامه‌ای را با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دو خطه کردن تهران – پرند منعقد کردیم. ۵۰ درصد از هزینه‌های این طرح توسط شرکت راه‌آهن پرداخت و باقی‌مانده توسط شرکت عمرانی تأمین خواهد شد. طبق نظر کارشناسان مالی این طرح عظیم در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت تا تکمیل شود.

 

پرند را از بن‌بست خارج می‌کنیم

از اقدامات عمومی دیگری که شرکت عمرانی انجام داده است گازرسانی به شهرک صنعتی است. بحث پسآب و تسویه خانه پرند برای آبیاری فضای سبز هم جزو اقدامات عمومی‌ای است که انجام داده‌ایم. برای این کار قرارداد ۲۰ میلیاردی در نظر گرفته شده که در دست اجرا می‌باشد، اما فعلاً مشکلاتی درباره قیمت داریم، اما پروژه فعال است. از وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا برای اتصال کمربندی جنوبی تهران یا همان بزرگراه غدیر مجوز دریافت کرده‌ایم که این اتصال باعث می‌شود تا پرند از بن‌بست خارج شود. در حال حاضر شهر فقط یک ورودی از جاده قدیم دارد و بخش عمده‌ای از شهر که به مسکن مهر منتهی می‌شود بن‌بست است. این طرح ۱۵۰ میلیارد هزینه دارد تا پرند از بن‌بست خارج شود. این اتصال پرند را به شهریار و کمربندی تهران متصل می‌کند. مجوز‌های لازم گرفته شده و در سال جاری فعالیت عمرانی آن را شروع می‌کنیم.

 

پرند از پیشگامان مسکن ملی است

در طرح ویژه مسکن ملی در شهر پرند باید ۲۶ هزار واحد ساخته شود. این تعداد بیشترین سهمیه از مسکن ملی است. برای چهار تقاطع همسطح در داخل شهر برنامه‌ریزی کرده و نقشه‌های لازم طراحی شده و به‌طور حتم تا پایان سال این طرح به پیمانکار سپرده خواهد شد. شاید هم به‌صورت مشارکتی شرکت عمرانی در این طرح حضور داشته باشد. در حوزه مسکن ملی ۱۲۰۰۰ واحد در حال ساخت داریم که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است و یکی از پروژه‌های موفق محسوب می‌شود. شهر جدید پرند از پیشگامان ساخت مسکن ملی است. از پروژه‌های مسکن مهر فقط یک مورد باقی مانده است و از این پس فعالیت‌های چشمگیری در بخش‌های دیگر خواهیم داشت. ساخت ۴ مسجد را شروع کرده‌ایم؛ ساخت ۶ مدرسه نیز ادامه دارد؛ در آینده‌ای نزدیک ۸ پارک محلی احداث می‌شود؛ ۶ الی ۸ بازار میوه و تره‌بار پیش‌بینی شده و سه زمین ورزشی به صورت ترک تشریفات خواهیم ساخت.

 

دو مشکل بزرگ پرند را حل کردیم

یک ساختمان نیمه کاره در شهر پرند وجود دارد که با توجه به بررسی‌های انجام شده بازدهی تجاری ندارد و به‌همین دلیل آن را به مجتمع اداری شهر پرند تبدیل کرده و به‌طور حتم اقدامات لازم را شروع خواهیم کرد. در مورد آماده‌سازی شهر کار خاصی باقی نمانده است، به‌عنوان مثال ۹۰ درصد از روکش آسفالت شهر انجام شده و ۱۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان سال تمام خواهد شد. جالب است بدانید وقتی که به آقای وزیر قول حل دو موضوع از شهر را دادم که اولی آسفالت تمامی شهر بود و دومی رفع و دفع آب‌های سطحی! چند سال پیش آب به خانه‌های مردم نفوذ کرده و مردم نیز معترض شده بودند و آنجا بود که قول دادم نه تنها این مشکل را حل کرده بلکه دیگر این مشکل به‌وجود نخواهد آمد. خوشبختانه به قولم عمل کرده و دیگر از این نوع مشکلات در شهر نداریم.

 

خدمت به مردم پرند افتخار شرکت عمرانی است

شرکت عمرانی به نمایندگی از طرف دولت سعی می‌کند تمامی نیاز‌های مردم را برطرف کند. این مردم شریف، ولی نعمتان ما هستند و باید کاری کنیم تا در رفاه و آسایش باشند و در جایی که سکونت دارند کمترین آسیب‌ها و مشکلات را داشته باشند. در هر شرایطی رفاه و آسایش مردم در اولویت کار‌های ماست. بنا به گفته امام خمینی (ره) خدمت مفهوم گسترده‌ای دارد و همه امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را دربرمی‌گیرد. این واژه بر گذشت، فداکاری، ایثار، تحمل رنج و سختی و... صدق می‌کند. بنابراین، خدمت، عملی است که عامل در آن با اندیشه و انگیزه گره گشای امور مردم به کار می‌پردازد.

 

برای کمک به مردمی که پولشان به تاراج رفته بسیج شدیم

تعاونی‌ای با نام شیده به ۴ هزار عضو خود ظلم کرده است. پرونده یکی از این اعضا در مراجع قضایی در حال رسیدگی است. در این ماجرا پول مردم از بین رفته و آن‌ها در سال‌های اخیر به حق خود نرسیده‌اند. آقای دکتر اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی تأکید کردند که شرکت عمرانی به این ماجرا ورود کرده و ذینفعان واقعی را پیدا کرده و تا حد توان مشکلات مردم را حل کند. با این‌که پرونده شاکی خصوصی داشته و ارتباطی به ما ندارد، اما چون تعاونی مذکور نام سازمان هواپیمای را یدک می‌کشید وزارت راه و شهرسازی ورود کرده و در حال حاضر مشغول مذاکره با تعاونی استان تهران هستیم تا مشکلات مردم را حل کنیم. ما به‌دنبال آن هستیم تا مشکلاتی که در چند سال گذشته به مردم تحمیل شده را برطرف کنیم و آن‌ها صاحب خانه شوند.

 

پرند از برخی استان‌های ایران بزرگ‌تر است

مساحت شهر پرند ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. با توجه به این‌که شهر پرند در نزدیکی فرودگاه امام قرار دارد پتانسیل بالایی دارد که می‌تواند اثرات مطلوبی در کیفیت زندگی اجتماعی مردم این شهر ایجاد کند. طرحی توسط ۳۰ نماینده مجلس پیشنهاد شده مبنی بر این‌که بخشی از وظایف دولتی وزارت راه و شهرسازی به شرکت عمرانی انتقال یابد. مطمئن هستم که شهر پرند قابلیت این انتقال را دارد. پرند جای بسیار باارزشی است و برای ۴۸۳ هزار نفر طراحی شده که با افزایش طرح حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت خواهد داشت. این افزایش در ۲ یا ۳ سال آینده اتفاق خواهد افتاد. شهر پرند به تنهایی از برخی استان‌های کشور بزرگ‌تر است و می‌طلبد که در تقسیمات سیاسی کشور ارتقاء یابد. البته در این زمینه اقداماتی انجام داده‌ایم. باید به این نکته هم توجه کنیم که اگر پرند در تقسیمات سیاسی کشور جایگاهی نداشته باشد دولت نمی‌تواند دستگاه‌های خود را به این شهر انتقال دهد. در حال حاضر دولت حالت نمایندگی دارد و از لحاظ قانونی اجازه اداره دولتی ندارد.

 

تنها نماینده دولت هستیم

یکی از کار‌های بزرگی که در شهر پرند انجام دادیم خرید اختصاصی یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی ۵۷ متری است. همان‌طور که می‌دانید برخی از شهر‌های بزرگ کشورمان فاقد این خودرو هستند. البته که خرید آن از وظایف شرکت عمرانی نبود. معمولاً شهرداری با پول ارزش افزوده این خرید‌ها را انجام می‌دهد، اما شرکت به‌خاطر امنیت شهروندان پرند این کار را انجام داد. سال گذشته امکان خرید این خودرو را نداشتیم، اما به‌جای آن یک دستگاه بالابر ۳۶ متری خریدیم و به شهرداری تحویل دادیم. قیمت امروزی این خودرو ۲۰ میلیارد تومان است. وقتی مردم به شهر پرند مهاجرت می‌کنند انتظار امکانات و خدمات شهری را دارند و تأکید می‌کنم که شرکت عمرانی شهر پرند تنها نماینده دولت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بستر لازم برای رفاه و آسایش مردم را فراهم کند. خوشبختانه شهر پرند از آرامش امنیتی، اجتماعی، رفاهی برخوردار است و مردمان قدرشناسی داریم که همواره در جهت اهداف جمهوری اسلامی حرکت کرده و این مردم لیاقت بهترین‌ها را دارند.

 

به‌جای شهرداری خودرو آتش‌نشانی ۵۷ متری خریدیم

شرکت عمرانی علاوه بر این‌که وظایفی را در پروژه‌های سه جانبه (قرارداد با پیمانکار، بانک و شرکت عمرانی) دارد مسائلی را حل کرده و به تازگی وارد تعاونی‌های دو جانبه شده‌ایم. به‌عنوان مثال ۸۰۰ واحد وجود دارد که اداره تعاونی مسئول رسیدگی به آنهاست. این نهاد نه امکان مالی و نه قدرت اجرایی دارد. به آن‌ها اعلام کردیم که این تعاونی را از حالت دو جانبه به سه جانبه تبدیل کنند. در این صورت شرکت عمرانی حاضر است برای حل مشکلات مردم وارد عمل شود. یک مثال دیگر برایتان می‌زنم: وقتی می‌گویم نسبت به مردم شهر پرند مسئولیت اجتماعی داریم از این بابت است که رفتیم با بانک مسکن مذاکره کردیم و وام ۵۴ میلیاردی یا ۶/۱ میلیون یورویی با سود ۱۸ گرفتیم و با شرکت معتبر سوئدی قرارداد بستیم تا بهترین و به روزترین و مجهزترین خودرو آنش‌نشانی به‌طول ۵۷ متر خریداری کنیم. این کار انجام شد و آخرین تست‌های این خودرو را انجام دادیم و به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد.

 

آرامستان را افتتاح کردیم

شهر پرند با تمامی ظرفیت‌هایی که دارد فاقد آرامستان بوده، اما در ابتدای سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی آرمستانی را افتتاح کردیم تا پرند صاحب آرامستان شود. این اقدام مانند سایر اقدامات از وظایف شرکت عمرانی نبود بلکه بر عهده شهردای می‌باشد. اما وقتی احساس کردیم مردم به آرامستان نیاز دارند چاره‌ای جز خدمت‌رسانی نداشتیم. یکی از معضلات ما این است که آرامستانی را اداره می‌کنیم که تخصص آن را نداریم و نه وظیفه ماست. اما چون فوت شدگان روی زمین مانده بودند مشاور استخدام کردیم تا روال کار به شکل معمول خود پیش برود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی