تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

روش‌های جلوگیری از ایجاد چین و چروک

چین و چروک‌های زودتر از آن که فکر کنیم روی صورت ما پدیدار می‌شوند. میهمانانی که چندان دوست داشتنی نیستند. مطلب زیر به روغن‌های گیاهی و سایر محصولات و روش‌هایی پرداخته که می‌تواند برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک کنند.

کد خبر: ۱۰۸۲۶۵
۱۱:۴۴ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

دیدارنیوز: واقعیت این است که ژنتیک، گرانش، رژیم غذایی و سبک زندگی و عادات شما به همان اندازه (بیشتر) مرتبط با شکل‌گیری خطوط و شیار‌های پیشانی، صورت و دست و سایر نقاط بدن می‌شود. امروزه برای بسیاری از افراد، خطوط پیشانی بخشی طبیعی از روند پیری آن‌ها را نشان می‌دهد. مراقبت خوب از پوست و داشتن یک سبک زندگی سالم بهترین راه برای جلوگیری از خطوط چین و چروک مؤثر باشد. بهتر است بدانید که اطلاع از علت ایجاد چین و چروک یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از بروز این مشکل است.

روغن‌های گیاهی برای چین و چروک

قبل از مراجعه به متخصص زیبایی برای انجام درمان‌های زمان‌بر و گران‌قیمت رفع چین و چروک، برخی از دارو‌ها و روش‌های خانگی به‌عنوان راه‌های جلوگیری از چین و چروک وجود دارند که می‌توانید برای چرک‌های خفیف تا متوسط دهان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این روش‌های درمانی ممکن است ظاهر شمارا بهبود دهند، اما خطوط و چین و چروک‌های پوست را به‌طور کامل از بین نمی‌برند.

روغن‌های ضروری و مؤثر برای جلوگیری از چین و چروک: در صورت رقیق شدن با یک روغن حامل، برخی از روغن‌های اساسی ممکن است باعث افزایش استحکام و گردش سلول‌های خونی در پوست برای کاهش چین و چروک شوند. قبل از استعمال و استفاده از روغن‌های اساسی رقیق به‌صورت خود، بهتر است چند روز قبل یک تست حساسیت بر روی آرنج خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که به روغن حساسیت ندارید.

مقدار کمی را با نوک انگشتان خود، دو بار در روزبه ناحیه دهان و لب بمالید. از این دارو به‌طور مستقیم بر روی لب‌های خود استفاده نکنید. می‌توانید از روغن‌های اساسی زیر استفاده کنید:

•    روغن کندر برای افزایش گردش سلول
•    روغن لیمو به دلیل محتوای آنتی‌اکسیدانی که دارد (قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده نکنید)
•    روغن اسطوخودوس، به دلیل خاصیت ضد اکسیداسیون و ترمیم‌کننده زخم
•    روغن چوب صندل، به دلیل اثرات ضدالتهابی

روغن‌های گیاهی: برخی از روغن‌های گیاهی که به‌طورمعمول برای پخت‌وپز استفاده می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان درمان موضعی چین و چروک عمل کنند و درعین‌حال رطوبت موردنیاز را نیز ایجاد کنند. مقدار کمی از آن را دو بار در روز روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید. برخلاف روغن‌های اساسی، روغن‌های گیاهی ممکن است به‌اندازه کافی برای استفاده روی لب‌های شما بی‌خطر باشند.

تحقیقات نشان داده است که روغن‌های گیاهی حاوی اسید‌های چرب ضروری هستند که ممکن است باعث تقویت و انعطاف‌پذیری پوست شود و همچنین در مقابل پرتو خورشید مقابله کنند. موارد زیر را امتحان کنید:

•    روغن کرچک
•    روغن نارگیل
•    روغن دانه انگور
•    روغن‌زیتون
•    روغن آفتابگردان


روش‌های دیگر برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک

در اینجا چند روش برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در سنین پایین وجود دارد:
از گذراندن وقت زیاد در آفتاب مستقیم، به‌خصوص در ساعاتی که شدیدترین اشعه خورشید (بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر) خودداری کنید. همیشه بعد از شنا یا ورزش‌هایی که باعث تعریق شما می‌شوند دوباره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید!

به سالن‌هایی که پوست شما را برنزه می‌کنند، نروید. همان‌طور که اشاره شد، پرتو ماورا بنفش UV که در این مراکز به کار گرفته می‌شوند، به همان میزان پرتو نور خورشید، آسیب‌رسان و زیان ده برای پوست هستند و در بعضی موارد می‌توانند بدتر از آن عمل کنند.

 جلوگیری از ایجاد چین و چروک

سیگار نکشید. سیگار کشیدن رطوبت گران‌بهای پوست شمارا از بین می‌برد و باعث چین و چروک زودرس (زودرس) می‌شود. آب بنوشید. پوست خشک را مرطوب کنید (به‌خصوص در ماه‌هایی که هوا مشک‌تر است).

جلوگیری از چین و چروک در اطراف لب‌ها

جلوگیری از چین و چروک دور لب: اگرچه نمی‌توانید به طور کامل از روند طبیعی پیری که منجر به چین و چروک صورت می‌شود جلوگیری کنید، اما ممکن است عادت‌های سالمی را که اتخاذ می‌کنید، بتواند به کاهش سرعت شروع آن‌ها کمک کند. این عادت‌ها عبارت‌اند از:

•    سیگار نکشیدن (این عمل را طی یک برنامه به‌آرامی شروع کنید)
•    استفاده از نی هنگام نوشیدن
•    نوشیدن مقدار زیادی آب برای هیدراته ماندن
•    مصرف کافئین و الکل را کاهش دهید
•    داشتن یک رژیم غذایی غنی از غذا‌های غنی از آنتی‌اکسیدان، مانند میوه‌ها و سبزی‌ها
•    هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید
•    کاهش استرس به‌خصوص در محل کار و خانه
•    در صورت امکان از نوسانات و تغییرات در وزن بدن اجتناب کنید

یک رژیم مناسب مراقبت از پوست در جلوگیری از بروز چین و چروک‌های زودرس نیز کمک زیادی می‌کند. در کنار این موارد، رعایت نظافت و پاکیزگی، شستشوی صورت و دست‌ها، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و محصولات ضد پیری نیز توصیه می‌شود. حداقل دو بار در هفته لایه‌برداری کنید تا از شر سلول‌های مرده در پوست که باعث می‌شوند چین و چروک‌ها بیشتر به چشم بیایند، خلاص شوید.

جلوگیری از چین و چروک صورت

برخی از وب سایت‌ها، تمرینات صورت را برای کمک به «سفت» شدن پوست شما به همان روش لیفت صورت ارائه می‌دهند. درحالی‌که ورزش به دلیل افزایش توده عضلانی می‌تواند به‌طور بالقوه ظاهر پوست شمارا بهبود بخشد، اما این کار برای درمان چین و چروک‌ها می‌تواند به‌اندازه کافی مؤثر نباشد.

جلوگیری از چروک‌های عمیق با محصولات مراقبتی

درمان‌های خانگی با استفاده از محصولات مراقبتی برای خطوط پوست: تعدادی از مواد و محصولات وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای نرم و لطیف جلوه دادن خطوط گلابلار استفاده کنید. در اینجا برخی از درمان‌های خانگی قابل‌تأمل را برای شما بیان می‌کنیم.

  • درمان‌های مرطوب‌کننده: متخصصان پوست توصیه می‌کنند کرم‌های مرطوب‌کننده شبانه و همچنین یک برنامه مرطوب‌کننده روزانه برای مرطوب نگه‌داشتن پوست استفاده کنید. پوستی که با مقدار مناسب رطوبت همراه است، انعطاف‌پذیرتر است و باگذشت زمان می‌تواند شکل خود را بهتر حفظ کند.
  • محصولی که در این گروه می‌توانید امتحان کنید: کرم آب‌رسان است. مواد اصلی این محصول عبارت‌اند از: سوپراکسید دیسموتاز (آنتی‌اکسیدانی که به‌طور طبیعی در بدن یافت می‌شود)، ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان E و C، عصاره برگ چای سبز (آنتی‌اکسیدان دیگری) و هیالورونات سدیم (به پوست برای حفظ رطوبت کمک می‌کند) و ....
  • کرم‌های آنتی‌اکسیدان: کرم‌های آنتی‌اکسیدان می‌توانند به پوست شما کمک کنند تا با آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو مقابله کند. استرس اکسیداتیو نتیجه طبیعی قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و سموم موجود در محیط است. کرم‌های پوستی که با مواد آنتی اکسیدانی همراه هستند، مانند عصاره چای سبز و ویتامین E، ممکن است به تحریک رشد پوست جدید کمک کرده و سطح پوست شمارا جوان‌تر نشان دهد.
  • محصولی که باید امتحان کنید: مرطوب‌کننده آنتی‌اکسیدان تولون برای صورت با خیار و بابونه. در این محصول، ویتامین‌هایی از A, E, C، آنتی‌اکسیدان‌ها، آلوئه ورا، بابونه، خیار، روغن گلرنگ با اسید لینولئیک و ... وجود دارد. به خاطر داشته باشید که استعمال کرم‌های سنگین ممکن است برای برخی از انواع پوست بیش‌ازحد احساس شود.
  • اسید هیالورونیک: نشان داده شده است که اسید هیالورونیک شکاف‌های نامرئی در سد پوست شما را پر می‌کند، درنتیجه لمس آن را نرم‌تر می‌کند. همچنین بعد از جذب پوست، پوست شمارا جمع می‌کند. باگذشت زمان، بر اساس چندین مطالعه، منبع اسید هیالورونیک می‌تواند ظاهر چین و چروک را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.
  • محصولی که باید امتحان کنید: سرم اسید هیالورونیک معمولی. مواد اصلی: ۳ نوع اسید هیالورونیک وجود دارد (وزن مولکولی کم، متوسط و زیاد که باعث آب‌رسانی به لایه‌های پوست در چندین سطح می‌شود) و ویتامین B۵ (با تثبیت عملکرد مانع پوست و تقویت رشد بافت به بهبود پوست خشک و آسیب‌دیده کمک می‌کند).
  • پیتیدها: یکی دیگر از موادی که می‌تواند برای پوست ما مناسب بوده، باعث روشن‌تر شدن آن و تحریک گردش سلول شود، پیتید‌ها هستند که از این مواد در سرم‌ها، لوسیون‌های پوست و پاک کننده‌ها استفاده می‌شود. گرچه این ماده به خودی خود، چین و چروک‌ها را اصلاح نمی‌کند، اما این امر می‌تواند باعث شود صورت شما صاف‌تر به نظر برسد، درحالی‌که عضلات صورت شما را از لرزش و انقباض باز می‌دارد. محصولات پپتید در کارآزمایی‌های بالینی به‌عنوان منبع معتبر برای کمک به افزایش سطح کلاژن در پوست شما و افزایش تحمل پوست در برابر کشش ناشی از فعالیت روزانه، شناخته و معرفی‌شده‌اند.
  • محصولی که باید امتحان کنید: سرم پیچیده پپتید. مواد اصلی: اسید هیالورونیک گیاهی، آلوئه ورا، فندق جادوگر، گلیسیرین گیاهی ارگانیک، روغن جوجوبا و ویتامین E.

درمان چین و چروک پوست

درمان چین و چروک پوست

با اینکه می‌توان گفت، پیشگیری، همواره به‌عنوان بهترین درمان برای غالب مشکلات و بیماری‌ها شناخته می‌شود، اما ممکن است برخی افراد از این مرحله عبور کرده باشند. در رابطه با درمان چین و چروک می‌توان گفت، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF بالا (SPF ۱۵ یا ۳۰ +) مؤثرترین کاری است که می‌توانید برای جلوگیری از چین و چروک انجام دهید. تعدادی از کرم‌های آرایشی وجود دارد که به کتمان چین و چروک و پنهان کردن تغییرات مربوط به سن کمک می‌کند. اثرات این کرم‌ها موقتی است و فقط برای یک روز یا بیشتر ادامه دارد. با استفاده از روش‌های خانگی هم می‌توان تا حد زیادی به درمان چین و چروک پرداخت، در مقاله بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن چین و چروک در خانه به این موضوع پرداخته شده است.

سایر درمان‌ها عبارت‌اند از:

  • تزریق سم بوتولینوم عضلات زیرپوست: این ماده می‌تواند چین و چروک‌های عمیق و همچنین خطوط ریز اطراف چشم و دهان را فلج کند. اثرات یک تزریق از این ماده ممکن است شش تا نه ماه طول بکشد. لازم است بدانید پزشکی که این روش را برای اطمینان از عدم از دست دادن قدرت عضلات مسئول روی صورت اجرا می‌کند، نیاز به تجربه و تخصص دارد.
  • تزریق ماده پرکننده به قسمت زیرین چین و چروک: روشی دیگر برای درمان و جلوگیری از چین و چروک است که می‌تواند پوست را بالا ببرد و چین و چروک را صاف کند. تداوم این خاصیت به‌طورکلی شش تا نه ماه طول می‌کشد، بسته به محل انجام، محصول و حجم محصول تزریق‌شده این دوره متفاوت است.
  •  لیزر: روش‌های نوین برای حفظ و زیبایی پوست هستند که باعث ایجاد چندین زخم کوچک و نامرئی در پوست می‌شود. این کار برای ترمیم کردن پوست توسط بدن و بازسازی کلاژن شده و به‌تدریج چین و چروک پوست را از بین می‌برد. به‌طور کلی چهار تا شش نوبت درمان با فاصله چهار تا شش هفته لازم است.
  • لیفتینگ با نخ صورت، روشی است که توسط جراحان پلاستیک برای جوان‌سازی صورت انجام می‌شود.

درمان چین و چروک

جمع بندی

بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خطوط چین و چروک، شروع استراتژی‌های پیشگیری زودهنگام، قبل از آغاز این فرآیند پیری است. اگر از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به چین و چروک‌ها هستید، ممکن است برخی از این نکات جلوگیری از چین و چروک برای شما مؤثر باشد:

  •  مقدار زیادی آب بنوشید
  • رژیم غذایی غنی از فیبر و آنتی‌اکسیدان بخورید.
  • از دود سیگار اجتناب کنید.
  • عینک آفتابی بزنید.
  • از نور خورشید دوری کنید.
  • بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب این است:
    لباس محافظ بپوشید. از آفتاب در اواسط روز پرهیز کنید. برای قسمت‌هایی از پوست که نمی‌تواند توسط لباس محافظت شود، از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از پرتو‌های UV و ماورا بنفش در نور خورشید و سالن‌های برنزه سازی دوری‌کنید.
  • صورت خود را مرطوب نگه‌دارید
  • به پشت بخوابید.
  • همچنین می‌توانید حالت‌های چهره‌ای را که ایجاد می‌کنید محدود کنید (توجه کنید که این عامل باعث اثرگذاری منفی در روابط و کیفیت زندگی شما نشود، پس به‌موقع بخندید و اخم کنید).

اگر نگران نحوه تأثیرگذاری خطوط اخم و چین و چروک صورت و پیشانی در ظاهر خود هستید، می‌توانید از محصولات مراقبت از پوست نیز در کنار راه‌حل‌های خانگی استفاده کنید و یا از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

برچسب ها: پوست و مو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی