تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اندوه فراوان پوتین برای مرگ بادیگارد سابقش

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مراسم تدفین یووگنی زینیچف بادیگارد سابق و وزیر امور اضطراری روسیه غم و اندوه عجیبی از خود نشان داد.

کد خبر: ۱۰۸۱۳۳
۰۹:۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

اندوه فراوان پوتین برای مرگ بادیگارد سابقش

دیدارنیوز - رییس جمهور روسیه با حضور در کنار تابوت وزیر درگذشته، دو بار سرش را روی تابوت باز یووگنی زینیچف ۵۵ ساله قرار داد که جنازه اش در تابوتی مزین به پرچم روسیه قرار داده شده بود. در ادامه، پوتین کنار ناتالیا و دنیس، همسر و فرزند زینیچف نشست. در تصاویر دیده می شود که پوتین دو بار به تابوت بادیگارد سابق خود نزدیک شده، سرش را خم کرده و با حالتی بسیار ناراحت از آن دور می شود. پوتین همچنین از این اتفاق به عنوان از دست دادن یکی از نزدیکانش یاد کرده و معاون سابق سرویس امنیتی FSB را مردی با «قدرت درونی، شجاعت و رشادت خارق العاده» توصیف کرده است.

زینیچف در تلاش برای نجات یک مستند ساز به نام الکساندر ملنیک ۶۳ ساله که در حال فیلمبرداری مانور نظامی ارتش روسیه در قطب شمال به درون آب های یخ زده افتاده بود، جانش را از دست داد. ولادیمیر پوتین همچنین مدال قهرمان روسیه را پس از مرگ به وزیر امور اضطراری کشورش داد که بالاترین مدال در این کشور به شمار می آید. برخی بر این باورند که پوتین وی را به عنوان جانشین خود می دیده است، کسی که مانند رییس جمهور کنونی روسیه خود از افسران کا گ ب بود. زینیچف در دوران زمامداری پوتین در روسیه، ارتقاء درجه قابل توجهی یافته و همواره به عنوان یکی از قدرتمندترین اشخاص در شورای امنیت ملی روسیه حضور داشت. اگر چه جزییات زیادی در مورد اتفاقات منجر به مرگ وی منتشر نشده اما گمان می رود که یووگنی زینیچف در آبشار ۹۰ فوتی کیتابو-اورون در قطب شمال که از آثار به ثبت رسیده در یونسکو است یا در همان حوالی کشته شده است.

بر اساس گزارش رسمی دولت روسیه، زینیچف تلاش داشته ملنیک را نجات دهد، پس از آنکه وی از روی یک صخره یخ زده سُر خورده و پایین می افتد. پوتین در مورد مرگ این وزیر گفت: «در حال تلاش برای نجات یک زندگی، او بدون لحظه ای درنگ جانش را به خطر انداخته و در هنگام انجام وظیفه جانش را از دست داد». بر اساس گزارش ها، این ژنرال ۵۵ ساله در تلاش برای نجات این فیلمبردار به درون آب های یخ زده افتاده و جانش را از دست داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی