تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

برانکو ایوانکوویچ:همه در عمان برای صعود به جام جهانی بسیج شده‌اند

سرمربی اسبق تیم ملی ایران با اشاره به اینکه پرسپولیس نقشه راه را پیدا کرده است، گفت: پرسپولیس توانسته خودش را جا بیندازد و ثبات داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۷۷۶۱
۱۶:۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

 

برانکو ایوانکوویچ:همه در عمان برای صعود به جام جهانی بسیج شده‌اند

دیدارنیوز: روز نخست از هفته اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آسیا در حالی پیگیری شد که در گروه B نتیجه‌ای غیرمنتظره به دست آمد و ژاپن در خانه اش ۱-۰ مغلوب عمان شد تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ به نتیجه‌ای ارزشمند دست پیدا کنند. پروفسور درباره این برد که بسیاری را شگفت زده کرد، چنین توضیح داد: «صحبت کردن درباره این بازی به خصوص که در خانه ژاپن بود، برایم سخت است، ولی بازیکنان من تلاش زیادی به خرج دادند و کوشش کردند تا دستورات من را اجرا کنند و خلاقیت شان را هم به آن اضافه کنند. قطعا خدا در مسیر زندگی برای هر فرد و گروهی این طور برخورد می‌کند که اگر تلاش شان را انجام دهند، خدا هم پاداشش را می‌رساند و من معتقدم این برد هم با اراده و تلاش بازیکنان من به دست آمد.»

عمان امشب در دومین دیدارش از ساعت ۲۰:۳۰ و در یک بازی سخت میزبان عربستان است. برانکو درباره این بازی هم صحبت کرد: «بازی با عربستان هم مانند بازی با ژاپن یک دیدار بسیار سخت برای ماست و بازیکنانم باز هم باید تلاش شان را به خرج دهند تا به موفقیت برسند. عربستان تیم خوبی است که در بازی اول ویتنام را ۳-۱ برد و مثل ما ۳ امتیازی است و باید برابر آن‌ها هم دقیق و با برنامه بازی کنیم.»

برانکو درباره اینکه چقدر شانس صعود برای عمان به جام جهانی قائل است، چنین واکنشی داشت: «از آنجایی که عمان به لحاظ رده بندی فیفا در رده پایینی قرار دارد، متاسفانه خیلی‌ها نگاه پایینی نسبت به این تیم دارند، ولی خود من بسیار خوشبین هستم و مطمئنم که تیم‌ها به راحتی نمی‌توانند از مانع عمان عبور کنند و همه از فدراسیون عمان گرفته تا مردم همه بسیج شده اند تا این تیم راهی جام جهانی شود. البته نباید فراموش کنیم که ما در گروه بسیار دشواری قرار داریم که عربستان، ژاپن و سایرین در آن هستند. باید به مسافت راه و کم بودن زمان برای تطابق بیولوژیکی هم اشاره کنم که کار را سخت‌تر می‌کند.»

سرمربی اسبق تیم ملی ایران که موفق به صعود با این تیم به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان شد، درباره بازی تیم کشورمان برابر سوریه هم چنین نظر داد: «من متاسفانه بازی ایران و سوریه را نتوانستم ببینم و همان زمان در حال بازگشت به عمان بودیم، ولی آنچه که مسلم است این است که ایران قدرتمندترین تیم گروهش است و برای همین برد ایران برابر سوریه قابل انتظار بود و انتظاری هم جز برد از ایران نمی‌رود.»

او درباره بازی امشب ایران و عراق هم چنین نظر داد: «عراق در حال حاضر حریفی دشوارتر برای ایران نسبت به مرحله قبل است. چون کادرفنی اش را تغییر داده و جاه طلبی‌های بیشتری دارد و عراقی‌ها اهداف بالاتری را در نظر گرفته اند و ادووکات هم می‌خواهد افکارش را به تیمش منتقل کند. خوشبختی ایران هم این است که مجبور نیست در عراق بازی کند و باید در قطر با این تیم مسابقه بدهد و بازی در زمین بی طرف باعث می‌شود دو تیم با افکار واقعی شان جلو بیایند و با برتری کیفی شان نتیجه را رقم بزنند.»

در این اردو، باز هم کریم باقری به کادرفنی تیم ملی اضافه شده. برانکو درباره این همکار سابقش هم حرف زد: «همین که باقری ۴ سال در پرسپولیس کنار من بود، کیفیت بالای او را ثابت می‌کند. او یکی از ستون‌های کادرفنی من بود و مطمئنم تیم ملی هم تمام بهره از کیفیت و توان فنی باقری خواهد برد.»

در بازی با سوریه علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، وحید امیری، احمد نوراللهی و مهدی طارمی در ترکیب اصلی ایران بودند که همگی در گذشته شاگرد برانکو در پرسپولیس به شمار می‌رفتند. پروفسور درباره اینکه کدامیک از این ستاره‌ها تاثیرگذارترند، گفت: «همین که ۶ بازیکن سابق من که فیکس پرسپولیس بودند، الان در ترکیب اصلی ایران بازی می‌کنند، جای خوشبختی دارد برای خانواده پرسپولیس و به نظرم همه آن‌ها می‌توانند بسیار در ترکیب تیم ملی موثر باشند.»

پرسپولیس باید ۲۳ شهریور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال تاجیکستان برود. سرمربی اسبق سرخپوشان پایتخت درباره این بازی هم چنین صحبت کرد: «به نظرم پرسپولیس باز هم شانس اصلی صعود است. این تیم چه با من و چه بی من موفق بوده و به نیمه نهایی و فینال آسیا رسیده و باز هم برتری با پرسپولیس است و نتیجه را برای این تیم خوب می‌بینم.» قرمز‌ها ۳ بار با برانکو به قهرمانی لیگ برتر رسیدند. این مربی کروات درباره اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند به ششمین قهرمانی اش در لیگ برسد، گفت: «غیر از این انتطار نمی‌رود. پرسپولیس توانسته خودش را جا بیندازد و ثبات داشته باشد و حتی با اندک نوسانی هم می‌تواند مسیرش را به خوبی طی کند. پرسپولیس نقشه راه را پیدا کرده و برای قهرمانی در لیگ و حتی در آسیا ریل گذاری کرده است.»

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی