تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امشب به پایان می‌رسد

مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز شناخته شده در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ساعت ۲۴ امشب سه شنبه ۱۶ شهریور ماه با پایان می‌رسد.

کد خبر: ۱۰۷۶۹۸
۱۲:۱۶ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

مهلت آمار انتخاب رشته آزمون ارشد

دیدارنیوز ـ از تعداد ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ داوطلب شرکت کننده در آزمون تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد نیز ۲۲۰ هزار و ۱۷۰ نفر یعنی ۵۴ درصد نفر زن و مابقی مرد هستند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش در تمامی دوره‌های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۶ هزار و ۶۹۱ نفر خواهد بود.

همچنین آمار ثبت‌نام‌کنندگان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نسبت به آمار داوطلبان آزمون سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر کمتر است. تعداد کل رشته‌های امتحانی نیز ۱۳۱ کد رشته امتحانی بوده و آزمون طی ۳ نیم روز از چهارشنبه ۶ تا ۸ مرداد برگزار شد.

آن‌دسته از داوطلبانی که مجاز به‌انتخاب رشته می‌شوند، علاوه بر مشاهده کارنامه، ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی و اطلاعیه مندرج در سایت سازمان، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اقدام و پس از مطالعه دقیق آن، نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره‌های مجاز به انتخاب رشته اقدام و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

بر این اساس گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی