تیتر امروز

فاضله غفوری: طالبان می‌خواهد زنان را زنده به گور کند!
گفتگوی دیدار با یک فعال حقوق زنان افغانستان

فاضله غفوری: طالبان می‌خواهد زنان را زنده به گور کند!

زنان افغانستان بعد از ۲۰ سال به نقطه اولی که طالبان در حکومت بود، برگشته اند. بسیاری از زنان فعال جامعه افغانستان مجبور به ترک این کشور شده اند. دیدار با فاضله غفوری، فعال حقوق زنان افغانستان...

چند راه ساده و کاربردی برای شروع بهتر روز

به گفته کارشناسان می‌توان روز خود را با انجام چند راهکار ساده، بهتر، کارآمدتر و با طراوت‌تر شروع کرد. در این گزارش چند تکنیک ساده و کاربردی را برای شروع یک روز خوب و پرانرژی پیشنهاد می دهیم.

کد خبر: ۱۰۷۶۴۱
۰۸:۰۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

راههای شروع یک روز خوب

دیدارنیوز ـ کارشناسان می‌گویند که احساس کسالت و بی‌انرژی بودن در صبح هنگام را می‌توان حتی با ایجاد تغییرات کوچک در برنامه معمول فرد کاهش داد که باعث افزایش سطح انرژی، تمرکز و بهره‌وری افراد می‌شوند.

چند دقیقه ورزش روزانه برای افراد کم‌تحرک کافی است؟

شروع زودهنگام روز می‌تواند به افراد در دستیابی به اهداف بیشتر و بهبود سلامت کلی کمک کند. با این حال ممکن است به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از پاندمی کرونا بیشتر افراد شب را تا دیروقت بیدار بمانند و یا مدت‌های طولانی را صرف کار با تلفن‌های همراه، کامپیوتر و... کنند که می‌تواند باعث احساس کسلی آن‌ها در صبح هنگام شود.

این کارشناسان اظهار می‌کنند: نه تنها دیر خوابیدن پس از مدت زمان طولانی کار با وسایل الکترونیکی باعث ایجاد اختلال در چرخه خواب ما می‌شود بلکه بر بهره‌وری در نیمه اول روز بعد نیز تأثیر می‌گذارد.

دکتر سونال آناند، روانپزشک بیمارستان ووکهارت در بمبئی هند می‌گوید: اولین و بهترین کاری که می‌توانید برای شروع بهتر روز و رفع مشکل بی‌حالی انجام دهید این است که بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب به تلفن همراه خود نگاه نکنید.

دکتر آناند همچنین چند تکنیک سریع نیز برای فعال کردن مغز هنگام صبح پیشنهاد می‌کند:

۱- تمرکز حواس را تمرین کنید: چند دقیقه برای خودتان وقت بگذارید و به اتفاقات اطراف خود توجه کنید. از پنجره یا بالکن خود به بیرون نگاه کنید. ذهن آگاهی می‌تواند مغز را تقویت کرده و تمرکز شما را بهبود بخشد.

۲- سپاسگزار باشید: صبح‌ها باید با کمی وقت گذاشتن برای خودتان شروع شود. روی خود تمرکز کنید، بابت خود و چیز‌های خوب زندگی‌تان خوشحال و به خاطر داشتن عزیزانتان و فرصت زندگی در یک روز دیگر سپاسگزار باشید.

۳- یوگا و تمرینات تنفسی سریع انجام دهید: حتی اگر پنج الی۱۰ دقیقه قبل از شروع به کار خود وقت دارید می‌توانید مدتی را به تمرینات تنفسی سریع اختصاص دهید. یوگا می‌تواند به ترشح هورمون‌های شادی در بدن مانند دوپامین، اکسی توسین، سروتونین و اندورفین کمک کند.

۴- فعالیت کوتاه: اگر تمایلی به انجام هیچ یک از موارد بالا ندارید، می‌توانید به نوعی از فعالیت‌های بدنی مانند چیدمان کمد، بالا رفتن از پله‌ها و قدم زدن در اتاق خود بپردازید. تحقیقات ثابت کرده است که حتی فعالیت‌های کوتاه‌مدت می‌توانند مزایای متعددی برای سلامتی داشته باشند به طور مثال این می‌تواند میزان متابولیسم پایه (BMR) را افزایش دهد و بر ضربان قلب افراد تأثیر مثبت بگذارد.

به نقل از هندوستان تایمز، افراد باید برای شروع یک صبح بهتر، شب قبل آن را با لذت بردن از خواب راحت و خودداری از وقت گذراندن اضافی با تلفن همراه و... گذرانده باشند. داشتن فعالیت بدنی در طول روز حتی برای مدت زمان کوتاهی می‌تواند مزایای بلند مدتی را به همراه داشته باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سبک زندگی
صفحات داخلی دیباچه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
تبلیغ دیباچه صفحات خبر