تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پایان ۲۰ سال حضور ارتش آمریکا در خاک افغانستان

با اعلام ارتش آمریکا آخرین کاروان ارتش این کشور از خاک افغانستان خارج شد تا پس از ۲۰ سال آمریکا به حضورش برای همیشه در این کشور پایان دهد.

کد خبر: ۱۰۶۹۱۹
۰۹:۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

خروج آمریکا از افغانستان

دیدارنیوز - به نقل از الجزیره، آخرین هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی بامداد امروز، سه‌شنبه فرودگاه حامد کرزای کابل را ترک کرد.

وزارت دفاع آمریکا با تایید این خبر اعلام کرد که روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان و ماموریت نظامی ایالات متحده بعد از ۲۰ سال در افغانستان پایان یافته است.

همچنین آمریکا اعلام کرد که تمامی دیپلمات‌های این کشور امشب فرودگاه کابل را ترک کرده‌اند.
در همین حال طالبان اعلام کرد که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، فرودگاه کابل تحت کنترل کامل نیروهای این گروه قرار گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که نیروهای این گروه وارد بخش‌هایی از فرودگاه شده‌اند که پیشتر در کنترل نظامیان آمریکایی بود.

برخی رسانه‌های بین‌المللی خروج آمریکا از افغانستان را پایان ۲۰ سال اشغال و خونریزی در این کشور نامیده‌اند. شبکه ان‌بی‌سی نیوز در این باره نوشته است که خروج آمریکا از افغانستان پایان خونبار و پرآشوب برای طولانی‌ترین جنگ آمریکا بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی