تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ژنرال‌های آمریکایی خواستار استعفا رئیس پنتاگون و رئیس ستاد ارتش آمریکا شدند

ژنرال‌های بازنشسته آمریکایی در واکنش به حوادث افغانستان و خروح نظامیان آمریکایی از این کشور خواستار استعفای رئیس پنتاگون و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شدند.

کد خبر: ۱۰۶۹۵۰
۱۱:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

رئیس پناتگون و ستاد مشترک ارتش آمریکا

دیدارنیوز - به نوشته روزنامه دیلی میل، ۹۰ مقام نظامی عالی‌رتبه بازنشسته در آمریکا با انتشار نامه‌ای سرگشاده تاکید کردند: امضاکنندگان این نامه خواستار استعفا و بازنشستگی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر پایه قصور در اجرای وظایف در ارتباط با خروج فاجعه‌بار از افغانستان هستند.

امضاکنندگان این نامه به عنوان تصمیم‌گیرندگان سابق در ارتش آمریکا، پیشنهاداتی را ارائه دادند که به اعتقاد آنها باید در روند خروج انجام می‌شد و به ویژه به عدم عجله در خروج و رها نکردن پایگاه هوایی بگرام اشاره داشتند. آنها به طور ویژه تاکید کردند که مارک میلی و لوید آستین باید مخالفت خودشان را با این برنامه خروج به بایدن اعلام می‌کردند.

آنها گفتند: وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک باید به عنوان اصلی‌ترین مشاوران نظامی فرمانده کل قوا – رئیس جمهور، قویا علیه این خروج خطرناک اعتراض می‌کردند. چنانچه آنها هر آنچه در حوزه اختیاراتشان بود برای متوقف کردن این خروج عجولانه به کار نبردند، باید استعفا دهند.

امضاکنندگان این نامه همچنین تاکید کردند که اگر رئیس پنتاگون و ستاد مشترک ارتش آمریکا چنین توصیه‌ای به بایدن داشتند و او به حرفشان توجهی نکرده است، باید در اعتراض به این رفتار و برای نشان دادن مخالفتشان استعفا دهند.
پنجشنبه گذشته در جریان روند تخلیه غیرنظامیان خارجی و شهروندان افغان در فرودگاه کابل، چند انفجار انتحاری رخ داد که از جمله جان ۱۳ نظامی آمریکایی را گرفت. بایدن مسوولیت مرگ آنها را پذیرفته و تاکید کرد که مسوولیت هر آنچه در روند خروج اتفاق افتاده، با اوست.

این ۹۰ ژنرال و آدمیرال بازنشسته آمریکایی تاکید کردند: این عقب‌نشینی عجولانه موجب شد تا حدود ۱۵ هزار آمریکایی در مناطق خطرناک تحت کنترل یک دشمن بی‌رحم، در کنار حدود ۲۵ هزار شهروند افغان که به نیروهای آمریکایی کمک کرده بودند، سرگردان شوند.

این نامه در شرایطی منتشر می‌شود که شخص جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم با درخواست‌هایی برای استعفا یا استیضاح از جانب تمام طیف‌های سیاسی که این روند خروج را مورد انتقاد قرار داده‌اند، مواجه شده است. انتظار می‌رود بایدن عصر امروز سه‌شنبه به وقت آمریکا درباره پایان جنگ در افغانستان صحبت کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ارتش آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی