تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

نظر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی معلمان

حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی مدنظر مجلس چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه می‌طلبد که چنین نگاهی به حقوق معلمان اجرایی نیست و خود مجلس در حال اصلاح این موضوع است.

کد خبر: ۱۰۵۳۹۰
۱۴:۰۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و رتبه بندی معلمان

دیدارنیوز ـ حسین باغگلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم درباره رتبه بندی معلمان گفته است: طرح اولیه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است بدون در نظر گرفتن بازنشستگان ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشته است. مجلس این رقم را تا ۶۱ هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد تا بازنشستگان هم در نظر گرفته شود. رتبه بندی مدنظر مجلس چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه می‌طلبد. چنین نگاهی به حقوق معلمان اجرایی نیست و خود مجلس در حال اصلاح این موضوع است.

امروز همچنین اعضای کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش جلسه‌ای داشتند که یکی از موراد مورد بحث موضوع رتبه بندی معلمان و صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است. بر اساس اعلام مرادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اعضای کمیسیون آموزس مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جلسه چالشی داشتند. به گفته مرادی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پای صحبت‌های باغگلی، وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش نشست. سن وزیر و اینکه چرا وزیر پیشنهادی، آموزش و پرورشی نیست، سوالات برخی از نمایندگان بود. آموزش مجازی، رتبه بندی فرهنگیان و مدارس مناطق محروم مسائل مورد بحث این جلسه بود.

بلاخره تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان به دولت سیزدهم موکول شد. در دولت گذشته اختلاف نظر دولت و مجلس باعث کندی فرآیند بررسی این لایحه در مجلس شد. حال باید دید این موضوع در دولت جدید چگوه پیگیری خواهد. البته بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان حسین باغگلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم اعلام کرده است که پیگیر لایحه رتبه بندی معلمان خواهد بود. او گفته:تا زمانی که مسائل معیشتی معلمان از طریق دولت حل و فصل نشود. نمی‌توان انتظار داشت که شأنیت معلمان در جامعه پذیرفته شود؛ لذا پیگیری «طرح رتبه بندی» حتماً در دستور کار ما قرار خواهد گرفت البته نگاه تخصصی که از آن صحبت کردیم با استفاده از ظرفیت‌های رتبه بندی به ما کمک خواهد کرد که کیفیت توانمندی‌های معلمانمان در این مسیر افزایش پیدا کند.

پیگیری رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: در برنامه‌های چهار ساله‌ام سعی کرده‌ام برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین چهار محور اصلی «مدیریت و راهبری»، «معیشت و منزلت معلمان»، «کیفیت آموزشی» و «عدالت آموزشی» را تعیین و با تمرکز بر این محورها، اقداماتی را برای تحقق اهداف در این چهار ۴ سال و سال‌های بعد انجام دهم. حسین باغگلی در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در بستر مجازی و از طریق «شبکه شاد» برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته به دلیل شیوع کرونا، برای همکاران ما در لایه‌های مختلف آموزشی، سالی پرکار و سخت بود که در آن با چالش‌های زیادی روبرو شدیم و امیدوارم بتوانیم با کمک شما و حمایت خانواده ها، سال جدید را به صورت حضوری آغاز کنیم.

وی گفت: تا زمانی که مسائل معیشتی معلمان از طریق دولت حل و فصل نشود. نمی‌توان انتظار داشت که شأنیت معلمان در جامعه پذیرفته شود؛ لذا پیگیری «طرح رتبه بندی» حتماً در دستور کار ما قرار خواهد گرفت البته نگاه تخصصی که از آن صحبت کردیم با استفاده از ظرفیت‌های رتبه بندی به ما کمک خواهد کرد که کیفیت توانمندی‌های معلمانمان در این مسیر افزایش پیدا کند.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم ادامه داد: محور سوم، «کیفیت آموزش» است. به رغم تمام تلاش‌های انجام شده، بنا به دلایل مختلف کیفیت آموزشی هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است و اگر ما رتبه بندی را خوب انجام دهیم و زمینه انگیزه بخشی به معلمان برای تحرک در طبقات رتبه بندی را فراهم کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که کیفیت آموزشی افزایش یابد.

منبع: روز نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی