تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

سناتور مورفی: نگرانی این است که لبنان سوریه دوم شود

یک سناتور آمریکایی اعلام کرد ایالات متحده باید موضع سرسخت‌تری در قبال عربستان در پیش بگیرد.

کد خبر: ۱۰۴۹۱۱
۱۲:۲۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

سناتور مورفی:

دیدارنیوز - به نقل از العهد، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا، در گفت‌وگو با مرکز  مطالعات استراژیک و بین‌الملل گفت: نگرانی من این است که اگر لبنان از هم بپاشد ، سوریه بعدی شود. این مساله دغدغه منطقه - و آمریکا - برای ۲۰ سال آینده و منبعی از بی ثباتی بزرگ خواهد بود که در واقع ممکن است باعث ایجاد سازمان های تروریستی شود که نقشه هایی در مورد ایالات متحده دارند.

وی تاکید کرد: من می گویم که واشنگتن باید تعهد قابل ملاحظه‌ای برای اصلاحات در لبنان داشته باشد و ما باید خط مشی سخت‌تری با سعودی‌ها ترسیم کنیم. ظاهرا سعودی ها اساساً لبنان را رها کرده‌اند. آنها از نقشی که حزب الله در لبنان ایفا می کند بسیار ناراحت هستند. سعودی ها باید با این واقعیت کنار بیایند که - حداقل در کوتاه مدت - حزب الله بخشی از زیرساخت‌های سیاسی لبنان خواهد بود.

مورفی تصریح کرد: خیلی بهتر است که سعودی ها با ایالات متحده - با فرانسه و دیگر کشورها - شریک باشند و سعی کنند نوعی حمایت اقتصادی ارائه شود که به اصلاحات سیاسی منجر شود و در نهایت به تکنوکرات‌ها و بازیگران غیر فرقه‌ای اجازه دهد نفوذ بیشتری در دولت داشته باشند. این امر از نفوذ حزب الله می کاهد ، بنابراین من فکر می کنم تصمیم سعودی‌ها برای کناره‌گیری و دخالت دیرهنگام آمریکا در لبنان در حال حاضر دعوت به فروپاشی است - و در نهایت ، دعوت برای بی‌ثباتی فوق العاده‌ای که ایالت‌های آمریکا را هم تهدید خواهد کرد.

این سناتور آمریکایی تاکید کرد: فقط فکر می کنم زمان آن رسیده با سعودی ها جدی باشیم. من این استدلال را مبنی بر اینکه سعودی‌ها از اتحاد امنیتی با آمریکا کنار می روند ، باور ندارم. آنها هرگز از چینی‌ها و روس ها چیزی که امروز از ایالات متحده دریافت می کنند دریافت نخواهند کرد. بله ، آنها بیشتر می خواهند. آنها می خواهند ما در مورد ایران سختگیرانه رفتار کنیم ، اما آنها شریک بالقوه دیگری مانند آمریکا ندارند. فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است که ما ، هم به سعودی ها و هم اماراتی ها ، بگوییم: "گوش دهید ، اگر ما را به عنوان شریک امنیتی می خواهید ، انتظار داریم شما اولویت های ما را در مورد یمن ، لبنان ، را بپذیرید و اگر شما حاضر نیستید این کار را انجام دهید ، سپس ما در ایالات متحده با هم گفتگو خواهیم کرد که آیا باز هم با یکدیگر در معامله باشیم یا خیر. آنها شریک امنیتی دیگری با قابلیت های ایالات متحده نمی بینند .

منبع: ایسنا
برچسب ها: کریس مورفی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی