تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

شرط خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر برای حضور بایدن در مراسم یادبود

خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبراعلام کردند با شرکت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مراسم یادبود این حمله مخالف هستند مگر اینکه وی اسناد دولتی را که حمایت رهبران سعودی از حملات را نشان می‌دهد، ارائه کند.

کد خبر: ۱۰۳۸۰۳
۰۹:۱۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

 حملات ۱۱ سپتامبر برای حضور بایدن در مراسم یادبود

دیدارنیوز - به نقل از رویترز، با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، اعضای خانواده قربانیان این واقعه روز جمعه با انتشار نامه‌ای از بایدن خواستند تا در صورت عدم انتشار اسناد در مراسم یادبود امسال شرکت نکند.
در این نامه آمده است: پس از بیست سال، هیچ دلیلی وجود ندارد با ادعاهای غیر موجه مثل "امنیت ملی" یا موارد دیگر ، این اطلاعات همچنان تحت پوشش محرمانه باقی بماند.

نویسندگان این نامه عنوان داشتند: "اما اگر رئیس جمهور بایدن تعهدات خود را زیر پا بگذارد و خود را با دولت عربستان همسو کند، ما مجبور خواهیم بود علناً به هرگونه مشارکت دولت وی در مراسم یادبود مربوط به سالگرد ۱۱ سپتامبر اعتراض کنیم.

تعداد امضاکنندگان این نامه حدود ۱۷۰۰ نفر است که مستقیماً تحت تأثیر حملات قرار گرفتند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که مقامات کاخ سفید جلسات متعددی با خانواده قربانیان برگزار کردند.
خانواده های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر مدتهاست خواستار افشای اسنادی در مورد نقش احتمالی عربستان در تأمین مالی افراد مرتبط با القاعده هستند که حملات به نیویورک و واشنگتن را انجام دادند. 

منبع: ایسنا
برچسب ها: جو بایدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی