تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

اهمیت توجه به جلو در رانندگی

رابعه جوانبخت گفت: رانندگانی که توجه کامل و لازم را به رانندگی وخودروی جلویی دارند ۱۲ تا ۱۵ ثانیه نسبت به دیگر رانندگانی که توجهشان خیلی کامل و کافی نیست زمان عکس العمل مناسب تری به اتفاقات و حوادث دارند.

کد خبر: ۱۰۳۳۱۰
۱۱:۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

توجه به جلو در رانندگی

دیدارنیوز ـ به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوصمیزان اهمیت توجه به جلو در رانندگی توضیح داد.

جوانبخت گفت: دقیقا یکی از موضوعات مهم در رانندگی بحث دیدن و توجه است چرا که وقتی ما در حال دیدن هستیم یکی از مسئولیت‌های چشم این است که دید کلی را در مقابل خودرو به ما می‌دهد.

وی گفت: البته تنها مسئولیت چشم این نیست بلکه در رانندگی مسئولیت تشخیص رنگ‌ها، تشخیص موقعیت مکانی خودرو، تشخیص نور و نوری که به چشم راننده برخورد می‌کند و وارد می‌شود و کلیه عواملی که از این سمت به عنوان محرک به چشم ما میرسد را برعهده دارد.

وی ادامه داد: به خاطر همین موضوع است که دیدن اهمیت زیادی دارد و زمانی که شما رانندگی می‌کنید و وقتی که توجه کافی و لازم را به روبروی خود و رانندگی دارید این لحظه، لحظه مناسب و در آمادگی کامل برای عکس العمل مناسب را دارید یعنی با دیدن یک مانع و یک عابر که رد می‌شود شما این آمادگی را دارید که در زمان مناسب عکس العملی مناسب نشان دهید.

جوانبخت گفت: برای همین رانندگانی که توجه کامل و لازم را به رانندگی وخودروی جلویی دارند ۱۲ تا ۱۵ ثانیه نسبت به دیگر رانندگانی که توجهشان خیلی کامل و کافی نیست زمان عکس العمل مناسب تری به اتفاقات و حوادث دارند برای همین آن‌ها از حوادث و تصادفات احتمالی که برایشان رخ می‌دهد جلوگیری می‌کنند و برای همین است که توجه به جلو و در نظر گرفتن میدان دید به عنوان راننده بسیار حائز اهمیت است.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی