تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
المپیک توکیو (۱۰)

دو بازی مهم در روز ششم المپیک؛ بسکتبال، نیازمند شور والیبال!

فردا دو تیم والیبال و بسکتبال ایران در روز ششم المپیک به میدان خواهند رفت و در مقابل دو تیم از آمریکای شمالی قرار خواهند گرفت در حالی که بسکتبال هنوز به اندازه والیبال شورانگیز ظاهر نشده است.

کد خبر: ۱۰۲۴۵۲
۱۷:۳۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

والیبال ایران المپیک

 

دیدارنیوز ـ میز المپیک: صبح فردا و در ششمین روز از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو، دو تیم والیبال و بسکتبال ایران به فاصله کمتر از ۵ ساعت از یکدیگر به میدان خواهند رفت. تیم ملی والیبال ساعت ۴.۵ صبح به وقت تهران به مصاف کانادا می‌رود و بسکتبالیست‌های ایران در المپیک نیز دیداری پرهیجان و رویایی با تیم ملی آمریکا در ساعت ۹:۱۰ برگزار خواهند کرد. این دو تیم که تنها نمایندگان ورزش‌های گروهی ایران در المپیک توکیو هستند البته با شرایطی متفاوت به زمین مسابقه قدم خواهند گذاشت.

در شرایطی که تا به حال هیچ ورزش گروهی از ایران نتوانسته در تاریخ المپیک‌ها روی سکو برود، به نظر می‌آید سطح انتظارات از ملی‌پوشان والیبال و بسکتبال هم آنقدر زیاد نیست که احیانا منجر به مسائل روحی برای بازیکنان شود. با این وصف حتما طرفداران ورزش در ایران محاسباتی در مورد برد این دو تیم ملی در المپیک جاری دارند.

شاید تا پیش از شروع المپیک و بر اساس آخرین وضعیت بالینی دو تیم، انتظار این بود این دو تیم توان صعود به مراحل بالاتر از مقدماتی را نخواهند داشت. به هر حال والیبال در لیگ ملت‌ها ناامیدکننده ظاهر شد و بسکتبال نیز اساس تدارک مناسبی برای المپیک نداشت که بارقه‌های از امید را در دل هواداران خود ایجاد کند.

با این حال برخی از پیش‌داوری‌ها پس از آغاز المپیک توکیو تغییر کرده است. تیم ملی والیبال ایران در دو بازی انجام شده در توکیو شمایلی از همان تیم دوست‌داشتنی و باهوش را از خود به نمایش گذاشته و توانسته دو برد شیرین کسب کند. والیبالیست‌های ایران خصوصا در بازی مقابل لهستان بسیار درخشان و کوبنده ظاهر شدند و شگفتی آفریدند و حالا بسیاری از هواداران والیبال چه در ایران و چه در دنیا منتظر صعود این تیم جوان و جذاب به مرحله بعد هستند.

در بسکتبال البته اوضاع متفاوت است و آسمان‌خراش‌های ایران در بازی نخست مقابل تیم جمهوری چک با فاصله کمی باختند. طبیعتا بازی آن‌ها در مقابل آمریکا نیز نمی‌تواند منجر به پیروزی ایران باشد چرا که ایالات متحده با وجود باخت به فرانسه در بازی نخست خود همچنان ترسناک‌ترین تیم جهان است و گر چه از میان غول‌های NBA تنها کوین دورانت را به میدان المپیک فرستاده، اما به هر حال رقیب بسیار توانمندی است. برای تیم ملی ایران البته رویارویی با آمریکا به منزله یک فینال بزرگ است و همین بس که قطعا بسیاری از علاقمندان به بسکتبال در جهان به تماشای این مسابقه خواهند نشست.

بسکتبال ایران المپیک

در واقع همگروه شدن با آمریکا و فرانسه را می‌توان شانس بزرگ برای ایران دانست چرا که امکان دارد با نمایش خوب بازیکنان ما، پیشنهاد‌های خوبی از لیگ‌های بزرگ جهان به تهران برسد. با این حال باید گفت که تیم ملی بسکتبال باید از تیم ملی والیبال درس تلاش و انگیزه بگیرد و برای بازی فردا مقابل آمریکا و بازی بعد مقابل فرانسه، با روحیه بالا و همکاری تیمی بهتر و اشتباهات کمتر به میدان بیاید. شاید صعود به مرحله بعد برای بسکتبال ایران دور از ذهن باشد، اما نمایش خیره‌کننده و پر از انرژی بازیکنان که دست‌یافتنی است! بازیکنان بسکتبال ایران نیازمند تمرکز بیشتر برای ارائه مهارت‌های خود هستند و کاش بتوانند در همه کوارتر‌های بازی مقابل آمریکا و فرانسه مثل یک‌چهارم پایانی بازی با چک باشند.

والیبالیست‌های ایران در دوبازی خود موج بی‌پایانی از اراده و خواست را بر سر حریفان خود آوار کردند و نهایتا نایب قهرمان لیگ ملت‌ها را شکست دادند و این شور و اشتیاق بالا باید در بازیکنان بسکتبال نیز به وجود بیاید. در عین حال این دو مسابقه برای بسکتبال ایران، کنکوری برای مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی هم خواهد بود که همه شگرد‌ها و ترفند‌های خود برای بالا بردن روحیه برتری‌جویی و هماهنگی تیمی در بین شاگردانش به کار گیرد و نشان دهد که می‌توان به یک مربی داخلی نیز اعتماد کرد.

به هر صورت دو بازی فردا از سوی دو تیم ملی والیبال و بسکتبال قطعا با استقبال بسیار زیاد هواداران ورزش در ایران مواجه خواهد شد و حضور در المپیک فرصت خوبی است که نصیب فوتبال نشده و طبعا دو ورزش والیال و بسکتبال این شانس را دارند که ارزش سهام خود را در تابلو بورس بینندگان پرشمار ورزشی بالا ببرند و تا جایی که ممکن است از زیر سایه سنگین فوتبال بیرون بیایند.

     

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی