تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نقد ٣ كارشناس بر داورى ديدارهاى 'استقلال و پرسپوليس'

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تصمیم داور دیدار نساجی - استقلال برای اعلام پنالتی به سود آبی‌پوشان را تأیید کرد.

کد خبر: ۱۰۲۱۳۱
۱۰:۱۱ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

داورى 'استقلال و پرسپوليس'

دیدارنیوز - رضا سخندان درباره قضاوت بیژن حیدری در دیدار نساجی - استقلال اظهار داشت: با توجه به اینکه اعضای تیم داوری بازی استقلال - نساجی در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و نزدیک به ۲۵ روز قضاوت کرده بودند، با یک شرایط خوب و آمادگی بالا در این بازی حاضر شدند. حیدری با جاگیری مناسب و دوندگی خوب سعی کرد به اتفاقات بازی نزدیک باشد و عملکرد خیلی خوبی در این بازی داشت. هر دو تیم هم از داوری شناخت داشتند و اعتراضی به عملکرد داور نداشتند. در کل تیم داوری قضاوت خوبی داشت.

وی درباره پنالتی استقلال که در دقایق پایانی نیمه اول اعلام شد، تصریح کرد: داور به درستی تصمیم به اعلام پنالتی گرفت. مدافع نساجی بی‌احتیاطی کرد و باعث سرنگونی بازیکن استقلال شد و پنالتی هم به درستی اعلام شد. اخطار‌هایی هم که به بازیکنان داده شد، صحیح بودند. در یک صحنه نیز که بازیکن استقلال اخراج شد، حتماً پس از تعویض توهین و بی‌احترامی کرده که جریمه‌اش کارت قرمز مستقیم بوده است. در مجموع تیم داوری خیلی خوب، باتجربه و موفق عمل کرد.

خبرورزشی هم نوشت: تقابل‌های هفته ما قبل پایانی لیگ برتر بسیار حساس بود و این موضوع کار داوران را سخت‌تر می‌کرد، اما تصمیمات داوری بر خلاف هفته‌های گذشته جنجال آفرین نبودند.

در خصوص داوری بازی‌های هفته بیست نهم با نوید مظفری کارشناس داوری کشورمان گفتگو کردیم که حاصل قضاوت داوران را این گونه بررسی کرد: «در بازی پرسپولیس و تراکتور حرکت دقیقه ۲۰ شهریار مغانلو شبیه سازی بود و داور به درستی کارت زرد داد. گل تراکتور هم آفساید نبود و کارت زرد به بازیکن تراکتور به دلیل تکل روی پای شهریار مغانلو هم به درستی داده شد، چون این صحنه موقعیت آشکار گلزنی نبود و یک مدافع دیگر از تراکتور کنار مغانلو حضور داشت و تیم داوری خوب کار کرد.»

مظفری در ادامه گفت: «در بازی استقلال و نساجی داور به اشتباه برای استقلال اعلام پنالتی کرد، ولی پنالتی‌های بازی پیکان و ماشین سازی به همراه بازی سپاهان و ذوب آهن هر دو درست بود.»

هفته بیست و نهم اشتباه چندان تاثیر گذاری نداشت و این سطح از قضاوت‌ها ما را برای هفته حساس پایانی امیدوار می‌کند که شاهد رقابتی جوانمردانه باشیم.

همچنین حسین جنگی داور بین المللی پیشین فوتبال کشورمان در خصوص داوری زاهدی فر در بازی پرسپولیس و تراکتور به خبرورزشی گفت: زاهدی فر و کمک‌هایش عملکرد قابل قبولی داشتند و قضاوت کم نقصی را ارائه کردند. در دقیقه ۲۱ بازی داور به درستی به مهاجم پرسپولیس به دلیل شبیه سازی کارت زرد نشان داد چرا که شهریار مغانلو بدون اینکه برخوردی رویش صورت بگیرد خودش را داخل محوطه جریمه تراکتور نقش بر زمین کرد و حرکتش کارت زرد داشت.

ناظر فدراسیون فوتبال ادامه داد: گلی که تراکتور در دقیقه ۵۰ وارد دروازه پرسپولیس کرد به اعتقاد من شاهکار کمک داور بود و باید عملکرد او را تحسین کرد چرا که زمانی که نریمان جهان اقدام به شوت زنی کرد گلزن تراکتور در موقعیت آفساید قرار نداشت و بلافاصله پس از ضربه وارد محوطه شش قدم شد و دروازه پرسپولیس را روی توپ برگشتی پس از برخورد به تیر دروازه گشود رضا کمک داور بسیار حرفه‌ای عمل کرد و گل سالم به ثمر رسید.

حسین جنگی در پایان گفت: در دقیقه ۵۲ بازی به نظر می‌رسید توپ به مدافع تراکتور برخورد نکرد و مستقیم راهی اوت شد، اما کمک داور به اشتباه پرچم زد و اعلام کرنر نمود که به نظر من اشتباه بود و توپ هیچ برخوردی با مدافع تراکتور نداشت. همچنین هر دو گل پرسپولیس کاملا درست و قانونی به ثمر رسید و در نهایت اینکه تیم داوری عمل کرد بسیار خوبی داشت و نمره قبولی می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی