تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

افزایش پرداختی بازنشستگان/ پای رونق شستا در میان است یا استقراض بودجه‌ای؟

میزان پرداختی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته، دوبرابر شد.

کد خبر: ۱۰۰۹۶۹
۰۹:۴۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

افزایش پرداختی بازنشستگان

دیدارنیوز ـ هرچند نقد‌های جدی در خصوص نوع مدیریت بنگاه‌ها در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی مطرح میشود، اما باید به این نکته توجه داشت که در شرایط رکود اقتصادی سود آوری این شرکت‌ها به حدی بوده که با کمک منابع مربوط به همسان سازی در قانون بودجه ۱۳۹۹ تکافوی افزایش حقوق‌ها آن هم تا مرز ۱۰۰ درصد را داشته باشد. شستا از غول‌های اقتصاد ایران محسوب شده و تاصیکو، تیپیکو، تاپیکو و صبا تامین از زیر مجموعه‌های مهم این ابر هلدینگ ایرانی محسوب می‌شوند. هرچند اخیرا مباحثی در خصوص پرداخت حقوق‌های نامتعارف در شستا مطرح شده، اما جدای از این بحث، افزایش رشد ماهانه سودآوری این مجموعه قابل توجه بوده است.

از سوی دیگر تداوم این وضعیت بایستی به مطالبه جدی بازنشستگان تامین اجتماعی تبدیل شود تا بدون نیاز به کمک‌های مستقیم بودجه‌ای دولتها، شاهد رفع نیاز‌های معیشتی بیمه گذاران بخش خصوصی کشور باشیم. در سال جاری حدود ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه گنجانده شد.

در همین خصوص مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفته است: مستمری بازنشستگان با توجه به توان سازمان و منابعی که حداقل برای سه تا چهار سال آینده پیش‌بینی شده، افزایش یافته است.

یکی از مطالبات اصلی جامعه از سازمان تامین اجتماعی افزایش مستمری بازنشستگان است. این مستمری نسبت به ۱۴ ماه گذشته به طور میانگین دو برابر شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: نمی‌توان گفت، مستمری جامعه بازنشستگان یک زندگی با شرایط متوسط رو به بالا را جواب‌گو خواهد بود، اما این افزایش با توجه به توان سازمان و منابعی که حداقل برای سه تا چهار سال آینده پیش‌بینی شده، انجام پذیرفت.

بررسی مستندات ۱۷ هزار عضو صندوق بازنشستگی برای صدور احکام جدید

گفتنی است، مستمری کافی، بدون شک به عنوان مطالبه اصلی جامعه بازنشستگان از وظایف مهم سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

منبع: تحریریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
0
اقاى سالارى سهام تأمين اجتماع دردست شستا است يا سهام شستا دردست بيمه وچطور ازحقوق ميران شستا بي اطلاعيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
0
اقاى سالارى سهام تأمين اجتماع دردست شستا است يا سهام شستا دردست بيمه وچطور ازحقوق ميران شستا بي اطلاعيد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی