تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

رئیس جمهوری آرژانتین: اگر واقعا نگران کوبا هستید، محاصره را پایان دهید

رئیس جمهوری آرژانتین با اشاره به اعتراضات اخیر در کوبا گفت: آمریکا باید به محاصره و تحریم‌ها علیه کوبا پایان دهد.

کد خبر: ۱۰۰۳۳۴
۱۵:۳۹ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

رئیس جمهوری آرژانتین: اگر واقعا نگران کوبا هستید، محاصره را پایان دهید

دیدارنیوز - آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین در گفتگویی با رادیو ۱۰ گفت: دقیقا ابعاد مشکل در کوبا را نمی‌دانم. آنچه دقیقا می‌دانم همانطور که مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک گفت این است که اگر شما واقعا نگران آنچه در کوبا اتفاق می‌افتد، هستید، به محاصره‌ای که خسارات نامعلومی برجای گذاشته، پایان دهید.

فرناندز یادآورد شد که در دو نشست اخیر گروه ۲۰، از مقام‌های شرکت کننده خواسته بود تا با توجه به پاندمی کرونا، به محاصره‌های جهانی پایان دهند.

وی گفت: چیزی غیرانسانی‌تر از محاصره کردن اقتصادی کشورها در دوران پاندمی کرونا نیست. وقتی یک کشور را تحریم می‌کنید، یک جامعه را تحریم کرده‌اید و این غیرانسانی است.
رئیس جمهوری آرژانتین با اشاره به اعتراضات اخیر در کوبا اذعان کرد:‌ از ابعاد درخواست‌های مردم کوبا دقیقا اطلاعی ندارم اما می‌دانم که تمامی اینها باید به دست خود مردم حل و فصل شود. من کسی نیستم که به مردم بگویم چه کنند. نه آرژانتین و نه هیچ کشور دیگری در جهان این حق را ندارند. ما باید مروج صلح باشیم و اینکه مردم راه گفتگو و خروج از این بحران را بیابند.

روز گذشته، رئیس جمهوری کوبا دولت واشنگتن را به استفاده از تحریم اقتصادی علیه کشورش با هدف تحریک قیام اجتماعی متهم کرد و گفت: واشنگتن تلاش کرده تا اقداماتی را در راستای بی اعتبار کردن دولت کوبا و انقلاب این کشور انجام دهد و اتحاد مردمی را در هم بشکند.

ژوئن گذشته میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را با هدف پایان دادن به محاصره اقتصادی، بازرگانی و مالی علیه کوبا تصویب کرد.


منبع: ایسنا
برچسب ها: کوبا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی